annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Dat feedbacksysteem wordt echt een lachtertje

forumgutspiller_be
Community-lid

Sinds Ebay besloten heeft dat wij als verkoper geen negatieve feedback meer kunnen geven, loopt dat hier echt de spuigaten uit.


Onlangs een negatieve feedback voor een nieuwe blu-ray dit ik verkocht had. Die was enkel in het Engels wat ook duidelijk in de aanbieding vermeld was. De blu-ray wordt gekocht door een Waal. Nadat die de blu-ray geopend had, kwam die tot de conclusie dat die niet in het Frans was. 

De koper gaf zelf toe dat hij de aanbieding niet gelezen had. Ik heb dan ook geweigerd om die blu-ray terug te nemen. Volgens de wet op de verkoop op afstand ben ik hiertoe niet verplicht als de verpakking geopend werd.

Vandaag heb ik het terug vlaggen. Een koper laat me effe geleden weten dat die zijn object niet ontvangen had dat een week geleden verstuurd was. Ik vraag om nog even geduld en vraag om me in de loop van volgende week te contacteren als die zijn item nog steeds niet ontvangen heeft. Dan heb ik er niets meer van gehoord tot vandaag. Ik krijg een mailtje dat die zijn item nog steeds niet heeft en dat hij de customer support gecontacteerd heeft. Even later krijg ik melding dat er een geschil geopend is. Ik vraag de koper zijn rekeningnr. en betaal het item binnen een half uur terug. Mijn beloning: een negatieve feedback met de melding dat ik een oneerlijke verkoper ben die niets opstuurt.


Al sinds ik actief ben op Ebay heb ik ieder object dat niet toekwam, dat defect geraakt terugbetaald. Dat doe ik al lang voor ik als zakelijke verkoper gestart ben. Blijkbaar kan je hier op Ebay gestraft worden omdat je de mensen eerlijk behandeld.

MAG IK AUB MIJN RECHTEN ALS VERKOPER TERUGHEBBEN!!!

Ik mag maandelijks een stuk of 10 geschillen opstarten voor niet-betalende kopers. Dan spreek ik nog niet van de transacties die om allerlei andere moet annuleren, of die ik annuleer om een slechte feedback te vermijden as sta ik voor 100% recht in mijn schoenen. Als dit nog een beetje verder gaat, gaan binnenkort de koper dicteren aan welke prijzen wij onze items moeten verkoper.

Om te testen heb ik eens een nieuw accountje aangemaakt om een aantal zaken te testen. Dit accountje zal snel terug dicht zijn. ALS VERKOPER ONDERVOND IK PROBLEMEN BIJ 1 OP DE 2 TRANSACTIES!!!

Jawel, bij 50% van mijn transacties waren er problemen. Gaande van niet-betalende bieders, objectbeschrijvingen die niet gelezen werden,...

Ebay is zo zijn best aan het doen om de "slechte" verkopers buiten te werken. Het wordt hoog tijd dat ze bij de kopers het kaf van het koren scheiden. Het is slechts een kleine %. De meeste transacties verlopen wel zoals ze moeten. Maar deze % vergalt alles.

2 jaar geleden was Ebay big fun. Nu krijg ik alleen nog maar stress!!!

Bericht 1 van 6
laatste antwoord
5 ANTWOORDEN 5

Re: Dat feedbacksysteem wordt echt een lachtertje

speedsterboy1
Community-lid

Hier ook twee 0 feedbackers die niet betalen na elkaar.


Een ervan liet na de herinnerings mail weten dat hij dacht dat het om iets anders ging omdat hij de tekst niet begrepen had. Toen ik terugmailde dat de aanbieding ook vermeld was in zijn taal (Frans) en ik dus spoedig mijn betaling wilde was er alleen nog stilte.


Twee die een mooie negatieve verdienen wat nu niet meer kan, en nu kunnen ze dus iemand anders gaan klo...



En ja, ik heb twee geschillen open staan, en ja, als die nog geschillen krijgen dan worden ze mogelijk van ebay gegooid, en nee, dat maakt ze niets uit want na twee minuten hebben ze aan andere account aangemaakt.



Eigenlijk zouden we op het forum een draadje moeten hebben waar iedereen de naam van niet betalers kan plaatsen zodat ieder die kan toevoegen aan zijn 'zwarte lijstje'


Maarja, dat zal geen optie zijn voor ebay zeker?

Photobucket

Bericht 2 van 6
laatste antwoord

Re: Dat feedbacksysteem wordt echt een lachtertje

Het tegenwoordig overal een beetje kommer en kwel zo te zien...


 


3 verloren internationale zendingen sedert half september, eentje naar Italië, Frankrijk en Griekenland.


Tot op heden verzond ik kleinere pakketten nooit aangetekend of traceerbaar, alles verliep steeds vlot buiten al eens eentje met korte wachttijden.


 


Dit weekend een 0-feedbacker uit België...


Betaalt zijn 5 aankopen in verschillende Paypal-betalingen wat me een hoop basiskosten oplevert.


Ik stel hem dat ik de verschillende betalingen terug zal storten en ik daarna een nieuw betaalverzoek voor alle artikels samen zal doorsturen.


Er zit voor de koper ook een voordeeltje aan: hij betaalde telkens de verzendkosten die uiteindelijk te hoog zijn voor het pakketje.


De volgende dag reactie van de koper: hij weigert het voorstel en wil dat ik toch alles opstuur!


Blijkbaar snapt de koper niet echt wat ik bedoel en denkt hij dat ik wil annuleren, wat allesbehalve de bedoeling was.


Taalprobleem lijkt mij niet aan de orde te zijn daar wij beiden nederlandstalig zijn.


Resultaat: ik zit opgescheept met verschillende 0,35's die te vermijden waren...


Uiteindelijk wordt het pakketje dan maar zo opgestuurd en betaal ik de teveel betaalde verzendkosten terug...


Soms kan een mens wat te goed zijn zeker???


Nu ja, indien ik dit niet doe, dan mag ik gegarandeerd 5 negatievekes verwachten


 


 




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 3 van 6
laatste antwoord

Re: Dat feedbacksysteem wordt echt een lachtertje

Blijkbaar zijn ze er bij de post een zootje van aan het maken.

Na enkele maanden geen problemen heb ik nu verschillende verloren verzendingen op 1 maand. Zowel zaken die ik verstuurd heb, als zaken die naar mij verstuurd werden. 2 andere kopers hebben me ondertussen laten weten dat ze hun pakje niet gekregen hebben. Zaken die NIET met PayPal betaald werden. Ook voor zaken die ik buiten Ebay verkocht.

Vroeger was het een uitzondering dat ik een niet-betalende koper had. Nu is dat schering en inslag. Transacties annuleren deed ik misschien 2 keer per jaar nu bijna dagelijkse kost.

Ik ben nu al zo ver dat ik bepaalde zaken in mijn aanbiedingen in het vet of onderstreept plaats om er de aandacht op te leggen. Zelfs dat is niet voldoende. Het is me meermaals gebeurd dat een koper iets koopt, me dan een vraag stelt en dan het object niet meer moet hebben. Iets wat totaal kon vermeden worden. De info stond duidelijk in de aanbieding. Het zijn 3 zinnen die moeten gelezen worden. Blijkbaar is zelfs dat voor sommige mensen te veel.



2-3 jaar op Ebay verkocht zonder een noemenswaardig probleem. 1 negatieve feedback die al lang verdwenen is en 1 of 2 neutrale. Nu durf ik 's morgens mijn computer bijna niet opentrekken. Het is altijd wel iets. Negatieve en neutrale feedbacks voor redenen die op niets slaan. In het merendeel van de gevallen door kopers met weinig of geen feedback.

Op langere termijn kan dat zeer zware schade aanrichten. In het buitenland werd de "top rated" status al een tijd in gevoerd. Ebay België zal ongetwijfeld volgen. Ik kan op handen en voeten het aantal verhalen niet tellen van uitstekende verkopers die in de problemen kwamen door totaal onterechte feedbacks: verliezen van powerseller kortingen, plotseling gedegradeerd van Top Rated naar below average (van goede zichtbaarheid naar geen zichtbaarheid), ... Vroeger geloofde ik geen snars van die verhalen. Alle problemen waar ik vroeger enkel over las, wordt ik nu tot mijn grote spijt dagelijks mee geconfronteerd.

Hoe zit het met jullie bezoekersaantallen? Staat er effectief zoveel op Ebay zodat mijn aanbiedingen in het niets verdrinken of zijn er effectief maar half zo veel page views dan normaal (verklaart natuurlijk de slechte verkoop). Vandaag rond 19:00 op 2dehands.be een zoekertje geplaatst. Dat is ondertussen al 83 keer bekeken. Dat is wel mijn populairste zoekertje (ondertussen al 91 page views momenteel).

Bericht 4 van 6
laatste antwoord

Re: Dat feedbacksysteem wordt echt een lachtertje

Met kopers die na aankoop vragen ,om welke reden dan ook,de aankoop ongedaan te maken ,weet je tenminste wat te doen .


Ik heb een koper die niet reageert op mails.


Vraag de gegevens op en neem telefonisch contact op.


Dame is niet thuis maar zal me terugbellen.Mijn tel nr. achterlaten was niet nodig want ze konden zien wie er belde.


Wacht nog eens 2 dagen en bel terug,telkens wordt de hoorn van de haak genomen en terug toegelegd.



Geschil ,zonder enige reactie .



Elementaire beleefdheid is sommige mensen vreemd.



Ik kan die koper blokkeren,maar anderen zijn daar niet mee gebaat.





Uit ervaring weet ik als ik durf +met neg commentaar achter te laten,ik morgen een rode bol heb.


Het is nl voldoende om ebay op te bellen,te zeggen dat ge toch hebt betaald en je hebt terug de mogelijkheid als koper om feedback te geven.




Het is wel vreemd ,dat, als ik zoiets voorheb het meestal gaat om kleine bedragen van enkele euro's.


Bericht 5 van 6
laatste antwoord

Re: Dat feedbacksysteem wordt echt een lachtertje

speedsterboy1
Community-lid

Een positieve fb geven met negatieve commentaar erin zou ik dus ook nooit doen, ook al is de commentaar dan negatief, je geeft ze wel een positieve en er staat dan een 1 achter hun naam met 100% positief.


Hoeveel gaan effectief eerst lezen wat er staat bij een beoordeling?

Photobucket

Bericht 6 van 6
laatste antwoord