annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay moet kilo goud terugbetalen

Een Oostenrijkse rechter heeft veilingsite eBay veroordeeld tot het betalen van zestienduizend euro schadevergoeding aan een van zijn gebruikers. De man had in 2007 via de site goud gekocht, maar hij heeft dit nooit ontvangen.

De rechter uit Wenen zegt dat het bedrijf dat het goud te koop aanbood, ML Agentur, in Duitsland al verdacht werd van fraude. Reden genoeg voor eBay om zijn gebruikers voor de firma te waarschuwen. Dat deed het echter niet.

De veilingsite liet de deal ter waarde van zo'n zestienduizend euro doorgaan en streek daarbij een commissie op. Omdat het frauduleuze ML Agentur kort daarop failliet ging, kon de ongelukkige koper naar zijn goud fluiten. Een rechtbank heeft hem nu in het gelijk gesteld en eBay veroordeeld wegens nalatigheid.

Pittig detail: De schadevergoeding is gebaseerd op de prijs van een kilo goud in september 2007. Ondertussen zou de staaf bijna veertigduizend euro waard zijn.

Bericht 1 van 31
laatste antwoord
30 ANTWOORDEN 30

de handdoeken zijn niet aangekocht, wij zijn klein en groothandel in badlinnen en niet te koop bij één of andere groothandel, fabricant.

ook haar verkoopprijs is zeer goedkoop en niet realistisch

maar goed, het gaat hier niet over "een mening hebben" maar gewoon een vaststaand feit.

De king of pop ligt er niet wakker van maar de familie die houd alles goed in het oog en strijkt miljoenen op aan rechten .... o.a. beatles producten mocht je het niet weten.
Bericht 11 van 31
laatste antwoord

Het merendeel van alle aangeboden produkten zijn NIEUW.

Jij bent zeker nieuw hier op Ebay, hotfix, want je schijnt de Ebay Theme Song nog niet te kennen: http://www.youtube.com/watch?v=Fo3WuwimDHw&fmt=18

ook haar verkoopprijs is zeer goedkoop en niet realistisch

Het gaat hier maar om een handdoek van 100 x 50 cm hoor, Winkelcentrum. 10 EUR voor een handdoek die zo klein is dat ik hem waarschijnlijk niet eens rond mijn middel gebonden krijg, zou ik nu toch niet echt goedkoop durven noemen.

De king of pop ligt er niet wakker van maar de familie die houd alles goed in het oog en strijkt miljoenen op aan rechten

Als de familie van the King miljoenen opstrijkt zonder er iets voor te hoeven doen, dan vind ik het niet meer dan rechtvaardig dat deze verkoper er een graantje van meepikt door er met noeste arbeid op in te spelen.

Overigens, als je de relatie tussen MJ en zijn familie onder de loep neemt, kan je er zeker van zijn dat the King zijn nagedachtenis liever zou nalaten aan zijn fans dan aan zijn nog levende verwanten. Ik heb dus helemaal geen enkel probleem met deze aanbiedingen, in tegendeel.
Bericht 12 van 31
laatste antwoord

Jij bent zeker nieuw hier op Ebay, hotfix, want je schijnt de Ebay Theme Song nog niet te kennen: http://www.youtube.com/watch?v=Fo3WuwimDHw&fmt=18

:^O:^O:^O

Photobucket
Bericht 13 van 31
laatste antwoord

Ja Hotfix, stel je eens voor?
Zoiets wordt van je verwacht als je wil toetreden tot het forum B-)

Bericht 14 van 31
laatste antwoord

Och Yeske, ik lag hier dubbel geplooid toen ik dat las.

@ betweterke : al 5 jaar ken ik dat liedje van binnen en van buiten. Voorwaarts en achterwaarts. In alle mogelijke uitvoeringen.
En gij gaat mij (en nog enkele "anciens" hier de les komen spellen??
Dees is eigenlijk iets voor een in een ander draadje : mop van de dag :^O

Photobucket
Bericht 15 van 31
laatste antwoord

Articcinda,

begin nooit zelfstandig want je bent failliet voor je begint!

10 euro voor een handdoek + borduurwerk figuur + borduurwerk naam + gratis verzending!

Tenzij je een slaaf gratis borduren met een gekregen borduurmachine en je handdoeken ergens gestolen zijn of in lompen aan de kilo gekocht zijn, zonder er ook de nodige btw bij te moeten betalen is 10 euro goed verdiend.

Onze zaak is 14 jaar jong, gestart als borduurbedrijfje maar borduurwerk verkopen we nog amper op ebay door de valse concurrentie van een zwartwerkster.
Borduurwerk, handdoeken en dergelijke is ons hoofdproduct en in onze winkel te Oostende loopt dit prima.

Een handdoek met naam met washand, verpakt in geschenkverpakking (kost ook veel geld die verpakking) kost 12.50 euro.

Trek er de btw van af, de aankoopprijs van de handdoek, een percentage aan afschrijving van kosten (tenzij je gratis electriciteit, gratis borduurgaren en gratis machine hebt), trek er de plaatsingskosten en commissie ebay van af,, trek er de paypal kosten van af (als ze paypal betalen) dan hou je je winstmarge over en hierop word je belast (tenzij je het in 't zwart doet) In ons geval 45%.

Hoera, we houden als het goed gaat er 1 tot 2 euro aan over. Maar het gaat hem om de hoeveelheid natuurlijk.

Onze concurrentie betaald geen BTW, betaald geen belastingen op winst.
Eigenlijk is ze zoals zovelen op EBAY een verkapte zelfstandige. Een zwartwerkster dus. Tot daar aan toe, leven en laten leven maar als je dan hoort dat er OCMW gevallen, beroepsdoppers (die nooit willen gaan werken) top verkopers zijn dan slik ik wel even.
Bericht 16 van 31
laatste antwoord

Ik moet er nog bijvertellen dat je ook kwaliteiten handdoeken hebt!

De goedkope reeks van de WIBRA kan je niet vergelijken met de luxereeks (50 x 100) van de Witte Liettaer of Vossen of de 400 en 500 gram van Clarysse.
Bericht 17 van 31
laatste antwoord

Is dat hier nu een verdoken reclame draadje aan 't worden of wa?

Photobucket
Bericht 18 van 31
laatste antwoord

Dees is eigenlijk iets voor een in een ander draadje : mop van de dag

Jij schijnt toch wel een vervormd gevoel voor humor te hebben hoor, als je dat al grappig vindt... Te lang naar FC De Kampioenen gekeken waarschijnlijk?

Onze zaak is 14 jaar jong, gestart als borduurbedrijfje maar borduurwerk verkopen we nog amper op ebay door de valse concurrentie

Er bestaat niet zoiets als "valse concurrentie". Immers, wat de concurrentie kan, zou jij ook moeten kunnen. Als dat niet zo is moet je gewoon kunnen toegeven dat de concurrentie slimmer/beter is in plaats van je uit frustratie te verschuilen achter dat soort termen.

Ik moet er nog bijvertellen dat je ook kwaliteiten handdoeken hebt!

De goedkope reeks van de WIBRA kan je niet vergelijken met de luxereeks (50 x 100) van de Witte Liettaer of Vossen of de 400 en 500 gram van Clarysse.

Ben je nu serieus? Voor mij ziet en voelt elke handdoek hetzelfde hoor, er is me nog nooit een verschil opgevallen.
Bericht 19 van 31
laatste antwoord

"Vermits The King Of Pop ondertussen al een tijdje onder de groene zoden ligt, denk ik niet dat hij zich nog zorgen maakt over een handdoek met zijn gezicht erop hoor..."

Je moet eerst wel zien te weten te komen wie de rechten bezit op een naam of een afbeelding.

Dikwijls is het niet de persoon zelf die deze rechten bezit maar is het een andere (onderneming) die deze heeft omdat zij voor deze rechten betaald hebben (of ze gecreëerd hebben) en zij enkel het recht hebben hiervan gebruik te maken.

Je hebt afbeeldingsrecht en andere. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 20 van 31
laatste antwoord