annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay moet kilo goud terugbetalen

Een Oostenrijkse rechter heeft veilingsite eBay veroordeeld tot het betalen van zestienduizend euro schadevergoeding aan een van zijn gebruikers. De man had in 2007 via de site goud gekocht, maar hij heeft dit nooit ontvangen.

De rechter uit Wenen zegt dat het bedrijf dat het goud te koop aanbood, ML Agentur, in Duitsland al verdacht werd van fraude. Reden genoeg voor eBay om zijn gebruikers voor de firma te waarschuwen. Dat deed het echter niet.

De veilingsite liet de deal ter waarde van zo'n zestienduizend euro doorgaan en streek daarbij een commissie op. Omdat het frauduleuze ML Agentur kort daarop failliet ging, kon de ongelukkige koper naar zijn goud fluiten. Een rechtbank heeft hem nu in het gelijk gesteld en eBay veroordeeld wegens nalatigheid.

Pittig detail: De schadevergoeding is gebaseerd op de prijs van een kilo goud in september 2007. Ondertussen zou de staaf bijna veertigduizend euro waard zijn.

Bericht 1 van 31
laatste antwoord
30 ANTWOORDEN 30

Dees is eigenlijk iets voor een in een ander draadje : mop van de dag

Ik denk dat jij, Articcynda een mop op jezelf bent !

Jij schijnt toch wel een vervormd gevoel voor humor te hebben hoor, als je dat al grappig vindt... Te lang naar FC De Kampioenen gekeken waarschijnlijk?

Onze zaak is 14 jaar jong, gestart als borduurbedrijfje maar borduurwerk verkopen we nog amper op ebay door de valse concurrentie

Er bestaat niet zoiets als "valse concurrentie". Immers, wat de concurrentie kan, zou jij ook moeten kunnen. Als dat niet zo is moet je gewoon kunnen toegeven dat de concurrentie slimmer/beter is in plaats van je uit frustratie te verschuilen achter dat soort termen.

Je kent niets van zakens doen, dit is duidelijk.
Een conccurent die net dezelfde artikelen verkoopt maar dan in het zwart, zonder dat er btw, belasting op de winst en ander lasten betaald word en hiermee z'n prijs ferm onder de handelswaarde brengt is "valse conccurentie". Hebt U daar een andere benaming voor misschien?

Ik moet er nog bijvertellen dat je ook kwaliteiten handdoeken hebt!

De goedkope reeks van de WIBRA kan je niet vergelijken met de luxereeks (50 x 100) van de Witte Liettaer of Vossen of de 400 en 500 gram van Clarysse.

Ben je nu serieus? Voor mij ziet en voelt elke handdoek hetzelfde hoor, er is me nog nooit een verschil opgevallen.

Nog eens duidelijk dat jij niet van deze wereld bent.
Er bestaan handdoeken van 300 gram, 400 gram, 500 gram en 600 gram (de ²m) De zwaardere zijn dichter geweven en lusvast. Engelsen bvb hebben graag 5 gram. In België in goedkopere winkels vind je vaak 350 gram, niet lusvast, als je een draadje uittrekt heb je een steek in je handdoek.
Maar goed, elk z'n job en kennis.

Ik hoop dat ik je nog iets kan leren want je betweterigheid duikt bijna in alle topics op.
Bericht 21 van 31
laatste antwoord

eBay speelt alleszins met vuur als ze het plaatsen van aanbiedingen die inbreuken plegen op 'intellectuele rechten'.

De EU is héél strikt als het gaat over websites die aanbiedingen laten gebeuren die inbreuken plegen op intellectuele eigendomsrechten.

'But Internet service providers could become virtual policemen as they would be encouraged to block access to suspected pirate Web sites, according to the draft of a previously-secret agreement.'

Publisher WTO
Publication date 21 April 2010

Publication synopsis The negotiation parties of the Anti-Counterfeiting Trade Agreement (ACTA) today published the documents of the 8th round of negotiations held in Wellington on 12-16 April. The European Commission has welcomed the decision to make the draft available to the public. It says the text shows that the overall objective of ACTA is to address large-scale infringements of intellectual property rights which have a significant economic impact, and that ACTA will by no means lead to a limitation of civil liberties or to "harassment" of consumers.

http://trade.ec.europa.eu/doclib/docs/2010/april/tradoc_146029.pdf

Een hekel punt voor eBay is dat ze voor de Amerikaanse regelgeving in dit verband geen of weinig aansprakelijkheid dragen maar dat ze dit wel dragen door Europese regels. -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

Bericht 22 van 31
laatste antwoord

Het is vollediger als ik het deel hier plaats dat gaat over aanbiedingen via het internet en in het bijzonder 'including expeditious remedies to prevent infringement and remedies which constitute a deterrent to further infringement'.

Section 4: [Special Measures Related to Technological Enforcement of Intellectual Property in the Digital Environment]
ARTICLE 2.18 [ENFORCEMENT PROCEDURES IN THE DIGITAL ENVIRONMENT]45
1. Each Party shall ensure that enforcement procedures, to the extent set forth in the civil and criminal enforcement sections of this Agreement, are available under its law so as to permit effective action against an act of [trademark, copyright or related rights][intellectual property rights] infringement which takes place [by means of the Internet][in the digital environment] , including expeditious remedies to prevent infringement and remedies which constitute a deterrent to further infringement. -----

-----

Bericht 23 van 31
laatste antwoord

Een conccurent die net dezelfde artikelen verkoopt maar dan in het zwart, zonder dat er btw, belasting op de winst en ander lasten betaald word en hiermee z'n prijs ferm onder de handelswaarde brengt is "valse conccurentie". Hebt U daar een andere benaming voor misschien?

Ik heb daar inderdaad een andere benaming voor: slechte verliezer.
Wat verhindert jou immers om dezelfde technieken te gebruiken als deze persoon om jouw prijzen terug op een concurrentieel niveau te brengen?
Ook in de e-economie is de wet van de sterkste / slimste van toepassing.
Bericht 24 van 31
laatste antwoord

We zullen maar doen alsof vorige posting hier niet staat.

Schandalig gewoon dat jij zoiets durft te schrijven!!

Photobucket
Bericht 25 van 31
laatste antwoord

Inderdaad,

Die articcynda kent totaal NIETS van handel drijven.

Word maar nooit zelfstandig, je bent al failliet voor je er aan begint.

Als alle mensen Uw mentaliteit hadden dan was er geen economie !

Als handelaar moet je winsten maken, zonder winsten kan je niet opnieuw investeren. Je kan je personeel niet betalen. Onder de marktwaarde verkopen is niet kwestie van slim zijn. Maar dat ga ik je echt niet uitleggen.

Mijn strategie is hoe goedkoop mogelijk kan ik m'n producten aankopen. De verkoopprijs ben ik soms gebonden aan catalogusprijzen (zoals HELLY HANSEN die ik verkoop).
Toch heb ik in Engeland concurrentie die sommige van mijn producten GOEDKOPER verkoopt dan de prijs die ik inkoop. Dit komt door de pound Sterling die erg laag staat.

Dit is GEEN slechte verliezer zijn, ik kan niet tegen die prijs op van de Engelse conccurent.

Maar goed, 't zijn toch weer teveel woorden dat ik vuil maakt.

Articcynda, JIJ KENT ER NIETS VAN ! Dat is zoveel als duidelijk.
Bericht 26 van 31
laatste antwoord

Hier is een tip.

Huur een volledige server in je land naar keuze en plaats er je online verkopen op. Let op! geen hosting van websites of 'shared hosting', maar een 'dedicated server'.

Op dat ogenblik vallen al jeverkopen onder de wetgeving van het land waar die server zich bevindt = mogelijkheid tot het verkrijgen van betere btw voorwaarden én lagere tarieven op je verkregen winsten.

En,articcynda, de inhoud van je laatste reactie is totale onzin. Het vormt inderdaad oneerlijke concurrentie, maar meer het is BTW en andere fraude waardoor ALLE opbrengsten die je er uit krijgt als witwassen aanzien zouden worden en al die inkomsten verbeurd dienen verklaard te worden (en dat is ook een dwingende Europese Richtlijn). -----

-----

Bericht 27 van 31
laatste antwoord

Dit is GEEN slechte verliezer zijn, ik kan niet tegen die prijs op van de Engelse conccurent.

Ik neem aan dat die Engelse concurrent na aftrek van zijn kosten er toch ook wel iets aan overhoudt, anders was hij er al lang mee gestopt hé. Ergens zal je dus wel iets fout doen als je prijzen niet concurrentieel zijn, want Engeland is nu ook niet bepaald een lageloonland bij mijn weten. Aan de personeelskosten zal het dus wel niet liggen. Misschien tijd om de tips van e-user2 wat meer ter harte te nemen?

En,articcynda, de inhoud van je laatste reactie is totale onzin. Het vormt inderdaad oneerlijke concurrentie, maar meer het is BTW en andere fraude waardoor ALLE opbrengsten die je er uit krijgt als witwassen aanzien zouden worden en al die inkomsten verbeurd dienen verklaard te worden

Zonder regering of enig ander stabiel bestuur gaan we ons nu toch geen zorgen maken over dat soort details hé? Trouwens, in dat geval kan je je server in Mogadishu zetten tussen de piraten, die zijn ook vrijgesteld van BTW op hun inkomsten dacht ik.
Bericht 28 van 31
laatste antwoord

Articcynda,

Ik zie dat de pound en de euro bijna gelijk staat.

Inderdaad kan dit serieuze verschillen maken in prijzen van producten.

Blijkbaat weet U dit niet.

Je kraamt nogal wat onzin uit.

Batterijen voor oorapparaten Duracell kosten op ebay maar 0,33 cent per batterij.In Belgie 1 euro per batterij.

Dit ligt aan de pound sterling.

Veel artikelen voor ons Belgen zijn VEEL goedkoper in Engeland door de positie van de Engelse pound.

Ik denk dat U dat niet begrijpt.
Bericht 29 van 31
laatste antwoord

BTW- en andere soort fraude, we gaan ons toch geen zorgen maken over dit soort details hé?

Oh, wat hunker ik naar de dag dat er eens in de media een melding komt dat een ebay-verkoper eens tegen de lamp loopt omwille van dergelijke "details" !!!

Misschien zal het dan wel wat ernstiger genomen worden wat hier al geruime tijd gemeld wordt en wat types zoals jij met de breedste glimlach om de oren wegwuiven als "details".

Weet één ding, de achterstallige belastingen, dat valt nog redelijk mee hoor, maar de BTW-boetes, dat zijn pas de details!
Liever gij dan ik zulle

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 30 van 31
laatste antwoord