annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ebay moet kilo goud terugbetalen

Een Oostenrijkse rechter heeft veilingsite eBay veroordeeld tot het betalen van zestienduizend euro schadevergoeding aan een van zijn gebruikers. De man had in 2007 via de site goud gekocht, maar hij heeft dit nooit ontvangen.

De rechter uit Wenen zegt dat het bedrijf dat het goud te koop aanbood, ML Agentur, in Duitsland al verdacht werd van fraude. Reden genoeg voor eBay om zijn gebruikers voor de firma te waarschuwen. Dat deed het echter niet.

De veilingsite liet de deal ter waarde van zo'n zestienduizend euro doorgaan en streek daarbij een commissie op. Omdat het frauduleuze ML Agentur kort daarop failliet ging, kon de ongelukkige koper naar zijn goud fluiten. Een rechtbank heeft hem nu in het gelijk gesteld en eBay veroordeeld wegens nalatigheid.

Pittig detail: De schadevergoeding is gebaseerd op de prijs van een kilo goud in september 2007. Ondertussen zou de staaf bijna veertigduizend euro waard zijn.

Bericht 1 van 31
laatste antwoord
30 ANTWOORDEN 30

Ebay moet kilo goud terugbetalen

articcynda
Community-lid
Weet één ding, de achterstallige belastingen, dat valt nog redelijk mee hoor, maar de BTW-boetes, dat zijn pas de details!

Beste Frits, ik veronderstel dat ook de jongens op de BTW controledienst tussen hun quest World of Warcarft door af en toe eens rondkijken op het Internet, en dan op fora zoals deze de draadjes met het woordje BTW erin meevolgen. En wees gerust, als er ook maar een piepklein achterpoortje was waarlangs ze ons konden "pakken", dan hadden ze dat al lang gedaan. Immers, belastingen vallen onder de bevoegdheid van Reynders als ik mij niet vergis, en Walen doen niets liever dan Vlamingen nog verder uit te persen.

Veel artikelen voor ons Belgen zijn VEEL goedkoper in Engeland door de positie van de Engelse pound.

Dat is toch een goeie zaak, of mis ik daar iets? Ik koop al mijn batterijen bij Ecell, die geven gratis verzending vanuit Engeland.
Bericht 31 van 31
laatste antwoord