En via eBay kan je het gemakkelijkst in contact komen met collega verzamelaars, je ruilt je dubbele exemplaren voor geld, en daarna kan je dat geld opnieuw ruilen voor exemplaren die je nog tekort had in je verzameling.
Zo kan je het natuurlijk ook bekijken, en ik geef je zeker gelijk, maar de meeste verzamelaars die ik ken zijn hier niet van overtuigd. Die gaan met hun dubbele exemplaren naar beurzen en vergaderingen om ze rechtstreeks te ruilen.
Dus ook 'nieuwe' spullen, waarvan er meestal meer dan ééntje verkocht wordt !
Vorige maand verkocht ik ook een Molex Y-splitter, eentje die bij in de doos van een DVD-RW drive zat en dus gloednieuw was. Vermits ik nog een Molex beschikbaar had op de PSU had ik die dus niet nodig, en bijgevolg op Ebay gegooid. Nieuw item inderdaad. Maar meestal zitten er zo geen vijftien bij in elke doos hé. En probeer me nu niet wijs te maken dat je vijftien DVD-RW drives koopt om uit elke doos de Molex Y-splitter te vissen...
Een pc scherm lezen is toch niet hetzelfde.
Dat is waar, maar ik zit sowieso de hele dag achter mijn pc dus ik ben er gewend aan geraakt. Bovendien lees je een boek maar één keer, dus het is veel milieuvriendelijker én goedkoper om het gewoon digitaal te lezen. En nadat je het uit hebt hoef je gewoon op de delete toets te drukken, en pakt dus geen plaats in ergens in een kast.
ik wil een schijfje
Daar heb ik juist een hekel aan. Als je die schijfjes in aparte casings houdt nemen ze bergen plaats in. En als je ze opbergt in de spindels waar de lege exemplaren inzaten, dan moet je eerst alle bovenliggende eruit halen voor je de CD of DVD die je zocht er tussenuit kan peuteren. Die schijfjes hebben sowieso toch de onhebbelijke neiging om uit je handen te slippen en vroeg of laat op de grond te vallen, waardoor ze bekrast geraken en onleesbaar worden, en je ze weer door zo'n polijstmachientje moet halen. Puur tijdverlies vind ik dat dus, en dat terwijl mp3'tjes op een harde schijf zelfs automatisch geïndexeerd worden door software als Foobar2000.
Ja, en als het op Wikipedia staat is het zeker juist, dat weet iedereen... zucht....
Ah natuurlijk, want ik schrijf zelf mee aan Wikipedia :^O Maar geen paniek, ik hou me uitsluitend bezig met de Engelse versie, dus de Nederlandse is voorlopig nog veilig. Voorlopig.