annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Ik vraag goeie raad !

Sedert ik proffesioneel verkoop merk ik toch veel onreerlijkheden tegenover een partiklukiere verkoper.

Ik heb nu onlangs een handtas verkocht, met verzendkost (26 euro verzending naar Duitsland) 71 euro. Die mevrouw was kontent en geeft een positieve feedback gegeven.

Nu krijg ik een mailtje dat de handtas te zwaar is !!!! en dat ze zal terugsturen.
Als die mevrouw (wat ik verwacht) nu ook nog eens die 71 euro zal claimen via paypal ben ik 26 euro kwijt aan die verzendkost.
Heb vorige week ook al 26 euro kwijtgespeeld van iemand die verklaarde z'n munten niet ontvangen te hebben, dus munten kwijt en geld kwijt !

Ik heb er zo een beetje m'n buik van vol over het feit kopers overbeschermd worden en ik eigenlijk als eerlijke verkoper nog weinig rechten overhoud.

Dus, graag raad, wat moet ik doen? M'n zakelijke account opgeven en terug "prive" verkopen. Geen teruggave beleid waar wij wel verplichtingen hebben, GEEN paypal betalingen aanvaarden die wij WEL verplicht zijn als zakelijke verkoper !

Ik ben een beetje teleurgesteld.

Johan
Bericht 1 van 13
laatste antwoord
12 ANTWOORDEN 12

Ik vraag goeie raad !

Je bent niet verplicht PP te aanvaarden als zakelijke verkoper !!! Wel als je een eBay-winkel hebt of minder dan 50 feedback, dus eventueel een apart account aanmaken zonder winkel ?

m.

m.
Bericht 2 van 13
laatste antwoord

Ik vraag goeie raad !

Ik bied niet meer internationaal aan. In mijn aanbiedingen geef ik wel aan om internationaal te verzenden maar niet zonder voorafgaande afspraak. Het is ook niet waterdicht, maar de koper moet dan toch al wat moeite doen.
Nogmaals, ik heb geen probleem met een koper die van gedacht veranderd, maar een mailtje is toch een minimum aan beleefdheid. Ik ben ook hoe langer hoe meer geneigd ( ebay geeft toch aan dat het bieden/kopen een wettelijke verplichting met zich brengt) om toch eens een klacht te gaan neerleggen.
Bericht 3 van 13
laatste antwoord

Ik vraag goeie raad !

Een 'particuliere' verkoper met als naam 'winkelcentrum'? -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

Bericht 4 van 13
laatste antwoord

Ik vraag goeie raad !

Die Duitse koper veronderstelt dat je professioneel verkoopt en dat ze een terugzendrecht heeft.

Als particulier kan je veronderstellen dat je geen verplichting tot terugname zou hebben maar dan dien je voor jezelf de vraag te stellen hoe jezelf zou reageren als jij de koper van die handtas was geweest: had je ook niet graag de mogelijkheid gehad om deze handtas terug te zenden als ziet voldeed (bijvoorbeeld omdat ze te zwaar zou zijn)?

Dit heeft weinig te maken met enige bescherming van kopers maar meer met het feit van tot een regeling te kunnen komen.

En daar dient het feedbacksysteem dus voor: als je als koper voelt dat je tegen een muur aanbotst bij je verkoper dan geef je ook feedback in die zin...

Jij hebt wel reeds feedback gekregen omdat die koper tevreden was met je afhandeling tot de verzending. Als er geen regeling mogelijk is voor een terugzending dan heeft die koper alle recht van te klagen over onlinekopen en het feedbacksysteem. -----

-----

Bericht 5 van 13
laatste antwoord

Ik vraag goeie raad !

Aan e-user,

ik ben wel ZAKELIJKE verkoper hé !

ik vind het vreemd dat iemand iets koopt, vervolgens tevreden is, positieve feedback geeft en dan na enkele weken een flauwe reden geeft "vind de handtas te zwaar".

Of ik nu zakelijk of privé verkoop, flauwe reden.

Tot 7 dagen krijgen ze bedenktijd. Het probeel mis echter dat ze tot 60 dagen een claim kunnen indienen bij paypal en hun geld terug eisen.

Ergens is dit niet correct en niet fair tegenover een eerlijke zakelijke verkoper.

Johan (winkelcentrum = zakelijke verkoper)
Bericht 6 van 13
laatste antwoord

Ik vraag goeie raad !

ik vind het vreemd dat iemand iets koopt, vervolgens tevreden is, positieve feedback geeft en dan na enkele weken een flauwe reden geeft "vind de handtas te zwaar".

Of ik nu zakelijk of privé verkoop, flauwe reden.

Ik dacht ergens gelezen te hebben dat er een Europese regelgeving in de maak is die kopers van online producten toelaat om hun product terug te sturen zelfs zonder daar een relevante reden voor op te geven.

Persoonlijk ben ik hier niet bang van, mijn items zijn nooit te zwaar. Je zou dit misschien in de toekomst kunnen oplossen door het gewicht van je items bij in de aanbieding te vermelden?
Bericht 7 van 13
laatste antwoord

Ik vraag goeie raad !

Die bedenktijd is wel langer gemaakt en ja een koper kan iets terugsturen zonder dat er enige reden voor dient gegeven te worden.

Als je dan al een reden krijgt dat verandert niets aan de wettelijke mogelijkheid van terugzending.

En voor de volledigheid: er werd beslist dat de verzendkosten die de koper betaalde om het naar hem/haar gestuurd te krijgen ten laste zijn van de verkoper en dan ook dienen mee terug betaald te worden aan de koper als die afziet van de aankoop (de kosten voor terugzending door de koper zijn volledig ten laste van de koper, dit voor de volledigheid). -----

-----

Bericht 8 van 13
laatste antwoord

Ik vraag goeie raad !

de kosten voor terugzending door de koper zijn volledig ten laste van de koper, dit voor de volledigheid

Het is maar te hopen dat ook in de toekomst de kosten voor terugzending ten laste van de koper blijven, anders is het hek helemaal van de dam en zal men verkopers gewoon gaan gebruiken als een gratis verhuur service.
Bericht 9 van 13
laatste antwoord

Ik vraag goeie raad !

Dat is in sommige gevallen al zo!

Koopt een handtas, gebruikt enkele keren en stuurt dan terug.
Bericht 10 van 13
laatste antwoord