Die Duitse koper veronderstelt dat je professioneel verkoopt en dat ze een terugzendrecht heeft.
Als particulier kan je veronderstellen dat je geen verplichting tot terugname zou hebben maar dan dien je voor jezelf de vraag te stellen hoe jezelf zou reageren als jij de koper van die handtas was geweest: had je ook niet graag de mogelijkheid gehad om deze handtas terug te zenden als ziet voldeed (bijvoorbeeld omdat ze te zwaar zou zijn)?
Dit heeft weinig te maken met enige bescherming van kopers maar meer met het feit van tot een regeling te kunnen komen.
En daar dient het feedbacksysteem dus voor: als je als koper voelt dat je tegen een muur aanbotst bij je verkoper dan geef je ook feedback in die zin...
Jij hebt wel reeds feedback gekregen omdat die koper tevreden was met je afhandeling tot de verzending. Als er geen regeling mogelijk is voor een terugzending dan heeft die koper alle recht van te klagen over onlinekopen en het feedbacksysteem.
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)
"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)
"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)