annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Koper wil object niet meer maar weigert annulering

Een koper wenst het gekochte object niet meer, dus ik dien een annuleringsverzoek in.

 

De koper wijst die verzoek af en eBay sluit het geschil in zijn voordeel.

 

Ik vraag de koper de logica achter deze gang van zaken, en hij stuurt enkel in hoofdletters dat hij het object niet wil kopen.

 

Dus ik wil een geschil onbetaald object aanmaken om mijn verkoopscommissie terug te vorderen. Echter dat kan blijkbaar niet. Je kan na een afgewezen annuleringsverzoek geen geschil niet betaald object openen.

 

Ik heb met eBay gebeld en deze bevestigden dat daar inderdaad niets aan te doen is. En als je een aankoop wil annuleren dat je dan beter een geschil voor niet betaling aanmaakt. Ik vraag hen wat de logica daar achter is aangezien een annulering niet nadelig is voor beide partijen maar een onbetaald object wel nadelig is voor de koper. De reactie van eBay was dat als een koper iets koopt hij een contract aan gaat en de annulering eigenlijk van geen tel is, direct bestempelen als wanbetaler... Wanneer koper en verkoper beslissen om de verkoop te annuleren dan ga je toch geen geschil wegens onbetaald object openen zekers!?

De eBay medewerker wist nog te zeggen dat ik niet echt slim was geweest om een annuleringsverzoek in te dienen, want als de koper afwijst kan deze nog steeds negatieve feedback achterlaten en zou deze niet kunnen verwijderd worden omdat eBay enkel feedback kan verwijderen als ik een geschil onbetaald object had ingediend ipv annulering... ook al staat er in de reactie van de koper bij het afwijzen van het geschil annulering "Ik moet het object niet meer hebben!!" .... Dan nog zou dat dus niet lukken zogezegd.

 

Enige optie was nogmaals alles op mail zetten en het naar de klantendienst sturen en dan gingen ze bekijken of ze de verkoopscommissie konden annuleren. 

 

Wat voor een gekul! 

Bericht 1 van 4
laatste antwoord
3 ANTWOORDEN 3

Re: Koper wil object niet meer maar weigert annulering

je zal er kunnen naar fluiten denk ik..

 

ik ben zo al 67 euro verkoopcommisie kwijt...

 

D.

Bericht 2 van 4
laatste antwoord

Re: Koper wil object niet meer maar weigert annulering

Tja, sommige kopers. Ik kreeg gisteren een negatieve feedback wegens een probleem met de disc van een spel. Of overgekeken of gebeurd tijdens de verzending. Ik ben ook maar een mens. Als ik een fout maak, kan ik alleen maar proberen die zo goed mogelijk recht te zetten. 10.000 feedbacks met nauwelijks neutrale en negatieve bewijst dat we dat goed aangepakt hebben.

 

Een mailtje gestuurd met onze excuses en klant gewoon volledig terugbetaald gezien het toch geen duur item was. Resultaat: geen kik van de koper. Gaf ook direct negatieve feedback zonder te melden dat er een probleem was. Geen bedankje voor het gratis game. Op de aanvraag voor feedback wijziging wordt natuurlijk ook niet gereageerd.

 

Sommige mensen zijn echt voor geen rede vatbaar.

 

Enfin, de volgende die een negatieve feedback geeft zonder de moeite te doen om te melden dat er een probleem is, moet van ons ook niet veel verwachten. Als ze niet melden dat er een probleem is kunnen we het niet oplossen. Een feedback is de laatste stap in een transactie. Dan is voor ons de kous ook afgehandeld.

Bericht 3 van 4
laatste antwoord

Re: Koper wil object niet meer maar weigert annulering

Dat annulatieverzoek werkt eigenlijk verkeerd, als de koper een object niet meer wil (van gedachten veranderd) is het volgens mij toch aan de koper om te vragen de transactie te annuleren en dan is het aan de verkoper om er ja dan nee akkoord mee te gaan... of zie ik dat verkeerd?

In het geval van dit draadje heeft de koper dat verzoek misschien verkeerd geïnterpreteerd... ik had mij in het verleden ook een keer vergist, een tweede, juiste aankoop gedaan en de verkoper een bericht gestuurd met de uitleg en de vraag om die eerste aankoop te annuleren... ik was toen ook heel verbaasd dat ik dat annuleringverzoek kreeg. Ik wist toen ook niet goed wat ik daarmee aan moest en heb toen uitleg gevraagd aan de verkoper met een positief gevolg uiteindelijk.

Ik wil dus aantonen dat zo'n annulering niet voor iedereen duidelijk is en mensen dat soms verkeerd begrijpen als zijnde een gewoon geschil wegens niet-betaling.

De verkoper zou in voorkomend geval een annuleringsverzoek aan de koper kunnen sturen indien de verkoper om welke reden ook niet (meer) bij machte is om het gekochte alsnog te leveren... Ebay moet dit systeem toch wel eens grondig herzien, want hier hebben ze volgens mij nooit over nagedacht!

Bericht 4 van 4
laatste antwoord