annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Logische verklaring

Heeft er iemand een logische verklaring voor het feit dat onze verkopen de afgelopen maanden, met maandelijks 10% tot 30% naar beneden gaan?


 


Dit betekend dat Ebay ook zal gaan zoeken naar alternatieven om hun winsten toch op gelijke hoogte te houden, wat dus betekend dat wij verkopers andere vormen van kosten gaan krijgen, wat betekend minder inkomsten, wat betekend dat we dit nooit op lange termijn zullen kunnen volhouden.


 


Ik verkocht vorig jaar in april - mei nog zo'n 875 transacties, dit jaar is dit amper 351. Over het bedrag durf ik het niet hebben. 


 


In het verleden was Ebay goed voor 70% en alternatieve webstes 30% nu ligt dit al 20% voor Ebay en 80% voor de alternatieve. Toch zou ik liever via Ebay blijven kunnen verkopen omdat dit toch een kanaal blijft die over de ganse wereld actief is.

Bericht 1 van 54
laatste antwoord
53 ANTWOORDEN 53

Betreft: Logische verklaring

ondertussen is inderdaad 18 Kt gezakt .... 23  22 euro/gram.


 


Het laatste jaar is er veel veranderd in het koopgedrag van mensen.  Deze morgen nog op de rommelmarkt tal van discussie gehoord, een mevrouw die 10 mooie kapstokken verkoopt, vraagt 2 euro, klant wil 0.50 cent geven, een discussie volgt, ik ben weggelopen kon het niet aanhoren.


 


Het is echt uitputtend en wellicht één van de redenen waarom ik niet op een rommelmakrt wil staan, je hebt tegenwoordig een ijzeren karakter nodig die je kordaat NEEN leert zeggen zonder verdere uitleg.


 


Op k.... en 2de .... bied ik ook aan maar daar is het probleem dat je biedingen krijgt a volonté en wanneer je akkoord gaat en dus je gegevens stuurt dat je verder niets meer hoort van de klant.


 


Inderdaad is het zo dat wanneer je 100 euro voor iets wenst te krijgen dat je 200 moet vragen want ze doen de helft af.  Mensen kopen geen artikelen meer maar kortingen.  ze zijn echt meer geinteresseerd hoeveel korting ze krijgen dan dat ze even nadenken over het effectieve bedrga dat iets kost.


 


Maar goed, we houden ons hoofd recht.


 


 

Bericht 51 van 54
laatste antwoord

Betreft: Logische verklaring

Als ik op 2deh iets aanbied, stel ik quasi al mijn zoekertjes in dat mensen niet kunnen bieden. Er zijn er dan weinig die effectief mailen om lager te bieden.


 


Nu effe aan het experimenteren door wel biedingen toe te staan. 1 iemand bood de vraagprijs. Sommige bieden iets lager dan de vraagprijs en voor een console een bod van minder dan de helft van de vraagprijs. Daar heb ik ook niet op gereageerd.


 


Zal zeker niet voor iedere sector werken, ik heb er in ieder geval positieve ervaringen mee. Veel meer reacties dan vroeger. Ook logisch. Vroeger had ik daar 20 of 30 zoekertjes staan. Nu meer dan 300 en nog steeds in stijgende lijn.

Bericht 52 van 54
laatste antwoord

Betreft: Logische verklaring

Deze morgen in Brugge, de eerste groep opkopers die we tegenkomen, langbaardige pyamamannen, kopen alles op van vooral tin tot koper.   Snakken en snauwen naar de verkopers, ik volg even, een tinnen bord met een sticker op van 1 euro, meneerke wil maar 20 cent geven ... terwijl ik weet dat ze tot 9 euro per kilo tin geven .... die mevrouw had precies schrik want die man kwam nogal dreigend over ... heeft e uiteindelijk voor 20 cent gelaten. Zijn ze allemaal zo? wellicht niet maar wel toevallig alle langbaardigen die ik tegenkom op de vroegmarkten.


 


Als dat de toekomst is hoe klanten zich moeten opstellen tegenover een verkoper, amaai, dat beloofd.


 


Schiet er me nog iets te binnen, vorige maand, er staat een houten handdoekrekje buiten bij mij aan de winkel, ik vraag rode kortingsprijs van 25 naar 15 euro.  Zo'n rekjes kosten normaal op markten tussen 35 en 75 euro.  Dus, ik zet dan in rode viltstift een rode aste prijs.   Komt een mevrouw in de winkel en zegt zonder eerst goeiendag te zeggen "5 euro en ik neem dat rek mee".    Evenvlug zeg ik hierop, "15 euro of U laat hem staan".    Mevrouw wordt boos, 15 euro is te veel zegt ze, dat rekje staat hier al een week en dat is het bewijs dat het te duur is.  Ik zeg haar, 15 euro is een correcte eerlijke prijs.  Neen zegt ze, 5 euro mag dat kosten ......  Toen heb ik haar gezegd: "kijk mevrouw, ik leef hiervan, als Uw baas over Uw maandloon ook steeds zou marchanderen of morgen zou zeggen, kijk, ik betaal je maar 750 euro in plaats van 1500 euro dan gaat U stijgeren en ga je bij de vakbond gaan bleiten.  Wij zijn zelfstandig en elk euro die U afpingelt is minder inkomsten voor mij en ik moet nergens gaan bleiten.  Hoe meer jullie klanten mijn prijzen naar beneden duwen, hoe groter de kans dat ik m'n winkel zal moeten sluiten wegens niet meer rendabel". Er gaan al genoeg kleine zelfstandigen failliet.


 


En infeitte moeten wij ons toch niet verantwoorden? Waarom moeten wij steeds met hand en tand onze zaak verdedigen voor die enkele onozelaars die ons minachtend behandelen en vaak onze laatste kruimels willen wegpakken?


 


Alleen komen er meer en meer van die onozelaars bij en wij moeten alleen maar harder worden maar 't is verdomd zeer vermoeiend.


 


Ik zou mij inschrijven voor de rommelmarkt volgende maand in mijn straat maar zoals ik me nu voel, dan hoeft het niet, ben niet stabiel genoeg om dit kordaat aan te kunnen.  Dus, ik ken mezelf, blijf er dan maar beter weg. 't Is spijtig want we hebben zo'n prachtig beroep, kopen en verkopen.  Maar ook de enorme zwarte markt hier in west Vlaanderen, met name Oostende wekt wat op m'n systeem.  Vorige week nog een werkloze zwartwerker die op het moment ik een beeldje wil kopen aan een stand gaat opbieden op wat ik ga kopen, m'n haar kwam zowat recht, had de man bijna een regelrechte klap in z'n gezicht gegeven maar kon me gelukkig inhouden.   Die zwartwerkers permiteren zich ook alles, Dat betaald totaal niets aan btw, belastingen, rsz maar ze duwen wel de prijzen omhoog, gaan aggresief en als wolven te keer terwijl mensen rustig hun auto's willen uitpakken, 't is vaak degoutant.


 


Enfin, ik heb hier in 't verleden al eens over geklaagd, er lopen er toch af en toe tegen de lamp.   Op Ebay verkopen (opkopen en verkopen) en meer dan 1000 feedbacks halen op een jaar is geen "hobby" meer.  Dan moet je maar desnoods statuut bijberoep aanvragen.


 


 


 

Bericht 53 van 54
laatste antwoord

Betreft: Logische verklaring

Enkele jaren geleden deden we 17 markten aan zee van knokke  tot de panne.


Op korte tijd rezen de rommel & brocante markten uit de grond.Onze gemiddelde omzet daalde met de helft,door alle pseudo handelaars die op elke markt stonden.


Dit zijn geen particulieren die er eens occasioneel een prettige dag van willen maken,ondertussen van hun gerief wat wegdoen,en een centje extra.


 


Di Rupo weet niet waar geld halen ! Kontroleurs volgen soms jaren het doen en laten van werknemers en zelfstandigen,tot ze genoeg bewijs hebben.Laat ze eens konstant markten aflopen.


 


Een anekdote : Putte(bij mechelen)Op zekere dag kontrole,70% van de standen stonden vrij ,ze waren gaan lopen.Liever hun boeltje laten opladen dan boete betalen,een paar weken later stonden ze gewoon weer op de markt met een grote mond.


Waar is uw straat,ik kom niet staan zulle,maar mischien kom ik wel eens zien.


 


Nu effekes nog verder mijn belastingbrief invullen !


Dit was een tussendoortje verpozing.

Bericht 54 van 54
laatste antwoord