annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Logische verklaring

Heeft er iemand een logische verklaring voor het feit dat onze verkopen de afgelopen maanden, met maandelijks 10% tot 30% naar beneden gaan?


 


Dit betekend dat Ebay ook zal gaan zoeken naar alternatieven om hun winsten toch op gelijke hoogte te houden, wat dus betekend dat wij verkopers andere vormen van kosten gaan krijgen, wat betekend minder inkomsten, wat betekend dat we dit nooit op lange termijn zullen kunnen volhouden.


 


Ik verkocht vorig jaar in april - mei nog zo'n 875 transacties, dit jaar is dit amper 351. Over het bedrag durf ik het niet hebben. 


 


In het verleden was Ebay goed voor 70% en alternatieve webstes 30% nu ligt dit al 20% voor Ebay en 80% voor de alternatieve. Toch zou ik liever via Ebay blijven kunnen verkopen omdat dit toch een kanaal blijft die over de ganse wereld actief is.

Bericht 1 van 54
laatste antwoord
53 ANTWOORDEN 53

Logische verklaring

Ik merk ook een daling, maar ik denk dat het meer te maken heeft met crisis dan met eBay. 

Bericht 2 van 54
laatste antwoord

Logische verklaring

tja, hoe verklaard u dat mijn belangrijkste concurent een stijging heeft van zijn verkopen???


Ik heb het even berekend hij zou een stijging van 42% hebben ten opzichte van verleden jaar, ik dus een daling van 30%.


 


Indien ik iets zoek wat ik hier op Ebay te koop heb dan zit ik op blz 12, de 10 vorige bladzijden zijn van deze concurent...


 


Daarom mijn vraag, of Ebay dit even kan verklaren!

Bericht 3 van 54
laatste antwoord

Logische verklaring

Join the club.


 


Mijn Ebay verkoop bedraagt nauwelijks nog 30% van wat het geweest. Dit gaat veel verder dan gewoon crisis.


 


Idem dito hier. Ik zou ook graag via Ebay blijven verkopen, maar zoals de zaken nu aan het lopen zijn is de soep de kolen niet waar. Verkoop is nihil, in mijn sector dan nog een echt prijscrash. Als het enkel aan Ebay gelegen was, was ik een half jaar geleden al gestopt.


 


In de categorie games gaat het zo ver dat 1 bepaalde verkoper in alle categorieën dat die aanbiedt met zo goed als alles bovenaan staat. Veilingen laat ik buiten beschouwing. Van de andere verkopen schrijft die 80 à 90% op zijn rekening.


 


Van Ebay moet je totaal niets verwachten. Ik heb al op alle mogelijke manieren druk uitgeoefend. Je bereikt gewoon niets. Ze beloven van alles en nog wat en nadien hoor je er gewoon niets meer van.


 


Mijns inziens is het hier heel duidelijk wat aan de hand is. In iedere categorie neemt Ebay één of enkele bevoorrechte verkopers en die krijgen alle trafiek wat zich vertaalt in verkopen. Zoals het systeem van Ebay nu in elkaar zit is het heel simpel. Verkoop en je stijgt in de resultaten. Nog extra zichtbaarheid dus nog extra verkoop.


 


Of zit in een sukkelstraatje zoals wij. Geen verkoop. Als gevolg zakken in de resultaten. Met als gevolg nog minder zichtbaarheid en verkoop.

Bericht 4 van 54
laatste antwoord

Logische verklaring

Nog een vraagje voor mijn collega verkopers. Er zijn er hier ongetwijfeld nog geabonneerd op de Omniture verkeersrapporten. Hoe zit het met jullie bezoekersaantallen?


 


Afgaande op mijn eigen bezoekers aantallen zou ik moeten geloven dat Eba y afgelopen jaar 60 à 70% van zijn bezoekers verloren heeft. Het is duidelijk dat Ebay minder bezoekers, maar zoveel minder lijkt me nu toch wel straf.

Bericht 5 van 54
laatste antwoord

Logische verklaring

Ik heb net eens alles bekeken, zowel op vlak van verkoopsrapporten als op vlak van verkeersrapporten.


Op jaarbasis stel ik een stijging vast van het verkoopsvolume van +25% (periode mei2011-april2012 vergeleken met mei2012-april2013) en de verkeersrapporten geven een identieke stijging aan van het aantal views met 25%


 


Ik zal dan wel één van die gepriviligeerden zijn zeker? ?:|




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 6 van 54
laatste antwoord

Logische verklaring

Het zoveelste bewijs van de 2 maten en gewichten van Ebay. Als mijn bezoekersaantallen met 70% gedaald zijn, hoe kan jij dan tegelijkertijd een stijging van 25% hebben? Niet dat het u niet gegund is, verre van.


 


Het bewijst nog maar eens hoe verschillende verkopers dezelfde kosten aan Ebay betalen maar een totaal verschillende zichtbaarheid krijgen. Van uitstekende zichbaarheid 8 maand terug, is mijn zichtbaarheid ondertussen 0. het grootste deel van mijn items wordt in de eerste 50 pagina's zelfs niet meer getoond.


 


 

Bericht 7 van 54
laatste antwoord

Logische verklaring

Ik kan deze hele situatie enkel maar be-amen, ik heb ook een serieuze daling van mijn verkoop gezien de laatste maanden.  Ik dacht dan maar eens een topaanbieding eerst te plaatsen, wat is hieraan nu weer de valkuil bij ebay, mijn aanbieding is enkel als topaanbieding te zien op ebay nederlandstalig, in de franse pagina's krijg je geen topaanbieding, volgens ebay ligt dit omdat ebay nederlandstalig bij ebay nederland hoort en ebay franstalig bij ebay frankrijk, dus hier telt nog steeds de splitsing van belgie in vlaanderen en wallonie.


Heb vandaag nogmaals telefonisch contact genomen met ebay met de vraag hoe het komt dat bepaalde verkopers zo zichtbaar zijn en anderen niet, met als gevolg een uilteg dat je daarvoor een mail dient te sturen, maar dit deed ik al meermaals zonder enig resultaat, toen ik ze dit dan ook melde werd de hoorn op de haak gelegd en de verbinding verbroken, zo zie je maar dat er weldegelijk iets aan de hand is.


Ebay heeft wel een beleid, maar overtreed dit zelf langs alle kanten, er klopt niets van, als je verkoopprestatie goed zijn, en dergelijke en als je gratis verzend zou je verder naar voor moeten komen, maar niets is minder waar, ik heb al gemerkt dat in mijn branche hoe slechter je presteert hoe verder je naar voor komt.


Maar hier laat ik het nu eens een keer niet bij, heb intussen mijn juridisch dienst gecontacteerd, deze hebben nu al een deel onregelmatigheden gevonden bij ebay waarop ze zeker zullen inspelen, ben eens benieuwd wat ebay nu gaat doen, ik weet dat je als kleine man eigenlijk weinig kan doen, maar wil via deze weg toch eens zien of er totaal niets aan te doen is, mijn juridische dienst is momenteel nog verder onderzoek aan het doen, maar heb al wel te horen gekregen dat er weldegelijk iets niet pluis is op ebay, dit is letterlijk broodroof.  Ik hou jullie op de hoogte.

Bericht 8 van 54
laatste antwoord

Logische verklaring

Moet je zeker doen,heb er vroeger ook al eens voor een ander probleem jurische stappen ondernomen


Werd via luxemburg,US,dublin en als laatste  nederland opgelost.

Bericht 9 van 54
laatste antwoord

Logische verklaring


Het zoveelste bewijs van de 2 maten en gewichten van Ebay. Als mijn bezoekersaantallen met 70% gedaald zijn, hoe kan jij dan tegelijkertijd een stijging van 25% hebben? Niet dat het u niet gegund is, verre van.


 


Het bewijst nog maar eens hoe verschillende verkopers dezelfde kosten aan Ebay betalen maar een totaal verschillende zichtbaarheid krijgen. Van uitstekende zichbaarheid 8 maand terug, is mijn zichtbaarheid ondertussen 0. het grootste deel van mijn items wordt in de eerste 50 pagina's zelfs niet meer getoond.



 


Hoe kort door de bocht kan een mens soms gaan om zijn gelijk te halen???


Dit verschil bewijst toch helemaal niks zeker??? Waarom zou dit ook maar aantonen dat ik "voorgetrokken" word en jij in het verdoemhokje van ebay verdwijnt???


Weet je, ik heb een meer dan logische en correctere verklaring dan de jouwe voor mijn hogere cijfers: ik heb nu eenmaal het geluk dat ik niet afhankelijk ben van je jongerenmarkt die heel wispelturig kan zijn met hun centjes. Plus: de weergoden zijn mij gunstig gezind dit voorjaar! 90% van mijn klanten zijn al een tijdje de jongvolwassenheid ontgroeid en zouden bij normale lentetemperaturen in hun tuin aan't werken zijn, met het gezin op uitstap gaan of met de vrienden een BBQ-ke doen waardoor er geen ruimte is om op de hobbykamer bezig te zijn...


Maar laat het nu net een heel lange winter geweest zijn, gecombineerd met een kille lente... DAT is het fenomeen waardoor IK meer bezoekers krijg dan in dezelfde periode vorig jaar.


Manipulatie van ebay speelt hier niets mee tenzij sommigen ook al geloven dat eBay ook nog eens de weergoden inschakelt in hun strategieën om mij te bevoordelen ten opzichte van andere verkopers...


Verder zitten er ook nog wel enkele doordachte marketingstrategieën in mijn aanbiedingen waarover ik hier niet al te ver wil uitwijden maar deze zorgen ook ongetwijfeld voor het aantrekken van bezoekers en potentiële kopers




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 10 van 54
laatste antwoord