annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Logische verklaring

Heeft er iemand een logische verklaring voor het feit dat onze verkopen de afgelopen maanden, met maandelijks 10% tot 30% naar beneden gaan?

Dit betekend dat Ebay ook zal gaan zoeken naar alternatieven om hun winsten toch op gelijke hoogte te houden, wat dus betekend dat wij verkopers andere vormen van kosten gaan krijgen, wat betekend minder inkomsten, wat betekend dat we dit nooit op lange termijn zullen kunnen volhouden.

Ik verkocht vorig jaar in april - mei nog zo'n 875 transacties, dit jaar is dit amper 351. Over het bedrag durf ik het niet hebben. 

In het verleden was Ebay goed voor 70% en alternatieve webstes 30% nu ligt dit al 20% voor Ebay en 80% voor de alternatieve. Toch zou ik liever via Ebay blijven kunnen verkopen omdat dit toch een kanaal blijft die over de ganse wereld actief is.

Bericht 1 van 54
laatste antwoord
53 ANTWOORDEN 53

Logische verklaring

Zoals bekend ik ben een pc analfabeet.

Hoe zit dat met een winkel op facebook ??:|

Bericht 21 van 54
laatste antwoord

Logische verklaring

Kan het ook niet gewoon zijn dat de mensen andere kanalen zoeken om te kopen.

Daar mag je zelfs zeker van zijn.

Maar dat is een geleidelijk proces, NIET een situatie die ontstaat van de éne dag op de andere ...

Bericht 22 van 54
laatste antwoord

Logische verklaring

Hey, je moet enkel een pagina aanmaken op facebook!

Mijn kinderen zijn daar ook meer op de hoogte van dan ik.

Maar anders moet je eens kijken onder passee simple op facebook.

u zal daar al enkele foto's van de winkel zien.

Andere foto's volgen binnekort.

Groeten

Nella

Bericht 23 van 54
laatste antwoord

Logische verklaring

Ik ben nu al een tijdje winkels aan het volgen op facebook vooral 2 dehandswinkels en ik moet toch wel zeggen dat het in  trek is bij de mensen.

Veel mensen verkochten hun kledij en spullen op ebay en andere site en nu maken ze een facebook pagina aan  en beginnen van alles te verkopen.

Ben er al een 20 tal aan het volgen en er komen er elke dag bij enkel voor Ieper en omstreken alleen al.

Tegenwoordig vind je van alles en nog veel meer dan op ebay!

Als ik eens een paar groepen moet door stuuen om het te bekijken laat je het maar weten hé.

Bericht 24 van 54
laatste antwoord

Logische verklaring

Ik wil nog eens terugkomen op mijn voorgaande post. Ik vroeg daar een logische verklaring voor de plotse stijging in bezoekers aantallen en nu daar ook de daaraan gekoppelde verkoop.

Wel ik zal die zelf geven.

Al 9 maand ervaar ik een abnormaal lage verkoop in combinatie met abnormaal laag verkeer. Ik weet dat veel verkopers hier last van hebben. Als ik kijk naar mijn belangrijkste concurrenten afgelopen 9 maand, ben ik wel de enige die zijn verkoop zo hard zien terug lopen heeft. Verkoop buiten Ebay bleef volstrekt normaal.

Ik heb zeer hevige discussie hierover gehad met Ebay. Ik heb die gemaild, ik heb die gebeld, zelfs gedreigd een advocaat onder de hand te nemen. Niets maakte indruk; Het enige wat ik te horen kreeg na maanden van wachten is dat de zaak onderzocht werd, dat mijn account vergeleken werd met die van de concurrenten en dat ze niets konden vinden.

Nu wil het toeval (alhoewel ik in geen toeval geloof). Een week of 2 geleden heb ik naar Ebay een laatste email gestuurd met een stand van zaken. Zaken die ik daar gezegd heb:

* Van vandaag op morgen is mijn handeltje hier ineen gestort zonder dat ik zelf iets veranderd heb. Het is allemaal begonnen met de splitsing van afgelopen September. Toen is er blijkbaar iets met mijn account gebeurt dat dit allemaal veroorzaakt. Dus aan Ebay om dit te fixen.

* Deze situatie wordt onhoudbaar. Ik steek ik weet niet hoeveel tijd en energie in Ebay. Momenteel is de soep de kool echt niet meer waard.

* Ik zie deze situatie aan tot na de zomer. Als er dan geen verandering is wordt dit voltijds beroep een deeltijdse job in combinatie met een deeltijdse job een loondienst. En dan laat ik Ebay ook volledig vallen zowel als koper als verkoper.

En toen de magic happened. Het was een paar dagen na het versturen van deze mail dat ik mijn bezoekersaantallen plots zag stijgen. Mijn verkoop is ondertussen terug ongeveer wat die vroeger was. Qua bezoekersaantallen heb ik nu meer bezoekers dan een jaar geleden.

Ongebeer tegelijkertijd ontving ik van Ebaye een antwoord op deze mail met de melding dat ze het spijtig vonden dat ik niet meer tevreden was over de dienstverlening van Ebay met de vraag of ze me mochten bellen.

Dat hebben ze dus een paar dagen geleden gedaan. Volgens de persoon aan de telefoon heeft Ebay voor 2013 topprioriteit gemaakt van klanttevredenheid. Ze vroege dan ook of ik een paar suggesties had om de site te verbeteren.

Ik zou nu moeten blij zijn dat ik mijn trafiek en verkeer terug heb (wat ik ook ben). Maar dit bevestigt alleen maar mijn gevoel van afgelopen maanden en dat is dat mijn verkeer/verkoop - al dan niet moedwillig - gesaboteerd werd. En ik ben blijkbaar absoluut niet de enige verkoper in deze situatie.

Om kotsmisselijk van te worden!!!

Bericht 25 van 54
laatste antwoord

Logische verklaring

Wel ik kan er misschien ook nog iets aan toevoegen, ik weet niet of dit voor iedereen geld, maar wanneer ik op blz 5 sta in de lijst dan is 85% van hen die boven mij staan uit het franstalige landsdeel.

Wat mij ook opgevallen is dat op de eerste bladzijden (meestal) de verkoper staan die een groot aantal van dat item verkocht hebben. vb: ik heb een item 5 keer verkocht en sta op blz 3, een andere verkoper heeft er 250 verkocht en staat op de eerste plaats, nog een andere verkoper heeft er 100 verkocht en staat op de 2de plaats, nog een andere heeft er 50 verkocht en staat op de 3de plaats... iets wat mij dus ook opgevallen is...

D.

Bericht 26 van 54
laatste antwoord

Logische verklaring

dit zegt genoeg denk ik

Bericht 27 van 54
laatste antwoord

Logische verklaring

Lijkt me helemaal normaal. Ebay telt veel meer Franstalige gebruikers dan Nederlandstalige.

Hoe meer je van iets verkoopt, des te hoger je in beste weergave staat. Is ook volstrekt normaal. Als ik een object verkoop en opnieuw aanbied staat dit object in de meeste gevallen ook ver bovenaan, vaak op de eerste pagina.

Voor mij mogen ze beste weergave direct afschaffen. Voor ieder item dat bovenaan staat en goed verkoopt, zijn er 10 andere die onderaan staan waardoor je ze bijna niet meer verkocht krijgt.

Een paar dagen geleden verkoop ik een item dat ik al in maanden niet meer verkocht heb. Bied een ander exemplaar aan dat ik binnen de 48u opnieuw verkoop.

Afschaffen van beste weergave is ook één van de suggesties die ik aan Ebay gedaan heb (gaat toch nooit afgeschaft worden). Het geeft bepaalde verkopers een absoluut voordeel in zichtbaarheid. Als de standaard sortering terug zou zijn als jaren geleden: eerst aflopende object bovenaan. Dan zouden alle verkopers tenminste dezelfde zichtbaarheid krijgen.

Zoals ik tegen Ebay zei is beste weergave spelen op de lotto. Hopen dat mijn object eerder verkoopt dan dat van mijn concurrenten. Dan kan ik opnieuw aanbieden en sta ik bovenaan. Concurreer nu maar. Het object van uw concurrent helemaal bovenaan op de eerste pagina en uw zelfde object op pagina 50. Zo is concurreren natuurlijk onmogelijk.

Bericht 28 van 54
laatste antwoord

Logische verklaring

En toch, als ebay morgen terug op afloop zal sorteren dan sta je waarschijnlijk hier snel te klagen dat je zoekertjes op pagina 40 staan want er staan honderde zwart verkopers voor je met 1 of 2 daagse veilingen. Gedaan dan voor professionele verkopers om 30 dagen of good till canceled te gebruiken om zichtbaar te zijn, en het zal op jaarbasis serieus wat meer kosten om om de paar dagen 2 cent per aanbieding te betalen dan om de 30 dagen.

ik heb geen probleem let de huidige weergave daar deze populaire producten hoger plaatst. Dat is interessant voor surfers die rondkijken, vele kopers zoeken namelijk niet op een product maar zoeken een koopje. 

Is het frustrerend te zien hoe een ander zoekertje met dezelfde inhoud hoger staat dan dat van jezelf terwijl je een lagere prijs hebt? Ja, maar evengoed sta jij eens boven een ander en zal die andere klagen. 

Ik heb veel meer problemen met die veelplaatsers die om de 2 dagen soms wel 500 tot 1000 veilingen online gooien zonder enige kostprijs!

ik hoop dat die allemaal tegen de fiscale inspectielamp lopen. 

Bericht 29 van 54
laatste antwoord

Logische verklaring

Dat was een andere suggestie die ik gedaan heb. Schaf het onbeperkt aantal gratis veilingen voor particulieren af. Op de meeste buitenlandse Ebaysites is dit beperkt tot 50 gratis veilingen per maand. Vanaf de 51ste veiling wordt dit terug betalend.

Nooit begrepen waarom dit voor de Benelux een onbeperkt aantal is. Waarschijnlijk vanwege de felle concurrentie van gratis sites als 2deh, Marktpl,...

Bericht 30 van 54
laatste antwoord