op 13-05-2013 11:03
Heeft er iemand een logische verklaring voor het feit dat onze verkopen de afgelopen maanden, met maandelijks 10% tot 30% naar beneden gaan?
Dit betekend dat Ebay ook zal gaan zoeken naar alternatieven om hun winsten toch op gelijke hoogte te houden, wat dus betekend dat wij verkopers andere vormen van kosten gaan krijgen, wat betekend minder inkomsten, wat betekend dat we dit nooit op lange termijn zullen kunnen volhouden.
Ik verkocht vorig jaar in april - mei nog zo'n 875 transacties, dit jaar is dit amper 351. Over het bedrag durf ik het niet hebben.
In het verleden was Ebay goed voor 70% en alternatieve webstes 30% nu ligt dit al 20% voor Ebay en 80% voor de alternatieve. Toch zou ik liever via Ebay blijven kunnen verkopen omdat dit toch een kanaal blijft die over de ganse wereld actief is.
op 16-05-2013 01:39
Dan zal ik u nog eens tegenspreken. Het koude en regenachtige weer speelt ook volledig in mijn kaart. In plaats van buiten te zitten, zitten de mensen binnen. Beginnen zich te vervelen en gaan surfen en gamen.
Ik verkoop nog steeds dezelfde items als een paar maand geleden. Feit is dat hier op Ebay mijn verkoop gedaald is, en geen klein beetje.
Ik haal hier nauwelijks nog 10% van mijn normale omzet. Ik heb nu zeker 3 keer zo veel items op Ebay staan als een paar weken geleden. Niettegenstaande blijven mijn pageviews en bezoekersaantallen hetzelfde. Gaan zelfs eerder omlaag dan omhoog.
In 2 van de 4 categorieën waar ik nu aanbied, zijn mijn objecten in de verste verte niet te bespeuren. Eén van de items dat ik nadat ik het verkocht opnieuw aanbood zou in principe bovenaan moeten staan. In de praktijk vond ik het ergens terug op pagina 50.
Zoals het al maanden het geval is, heb ik op Ebay bijna niets verkocht. Vandaag woensdag dus een groot stuk van mijn doelgroep was deze namiddag thuis. Zoals steeds van alles wat ik vandaag op Ebay gezet heb, is er quasi niets bekeken. Tegelijkertijd kreeg ik een tiental reacties via zoekertjes op andere sites met uiteindelijk een paar verkopen. Ook via mijn website had ik vandaag veruit de beste verkoop van gans de maand.
Andere reacties in dit topic en andere topics tonen duidelijk aan dat er een probleem is en geen kleintje. Het weer mag zijn wat het wil, bezoekersaantallen aan Ebay mogen zijn wat het wilt. Uw verkoop zakt niet zomaar met 90% in elkaar.
Hoe het met de bezoekersaantallen van Ebay gesteld is weet ik niet. Ik kan alleen afgaan op de afgelopen aanbiedingen en een aantal gegevens die ik online kon terugvinden en natuurlijk mijn eigen ervaringen. En vooral deze laatste zijn hallucinant. Tot een klein jaar geleden was Ebay een site waar mijn zoekertjes massa's bezoekers trokken. Iedereen weet wat de gevolgen waren van de splitsing afgelopen September. Wel mijn bezoekersaantallen liggen nu zelfs nog lager dan die periode. Voor lijkt het of Ebay een site geworden is die totaal geen bezoekers meer aantrekt. Aan uw ervaring en aan de verkoop van sommige andere verkopers merk ik dat dit niet het geval is. In mijn categorie zijn we maar met een paar grote shops. Daar zie ik dat de verkoop ook wat lager ligt dan normaal, maar ik zie bij geen enkele andere shop een daling van 90%
En dan keer ik terug naar de bron van dit topic. Als jij een logische verklaring hebt waarom mijn verkoop met 90% achteruit gelopen is hoor ik het graag. Buiten Ebay verkoop ik identiek dezelfde producten, soms zelfs aan duurdere prijzen en daar is er van een daling geen enkele sprake, integendeel. Het is dankzij deze verkoop dat ik nog steeds op Ebay actief ben. Als ik afgelopen maanden enkel nog op Ebay zou moeten vertrouwen, zou ik ver komen...
Ebay kan me wel in geuren en kleuren vertellen hoe ik mijn account kan afsluiten maar op een duidelijke vraag hoe het komt dat in bepaalde categorieën mijn objecten helemaal onderaan staan en waarom ik afgelopen maanden geen bezoekers over de vloer krijg, krijg ik zelfs geen antwoord. Afgaande op één van voorgaande reacties ben ik duidelijk niet de enige.
Voor u is Ebay een bloeiende site. Voor mij was dit een bloeiende site. Feit is dat ik op Ebay bijna niets meer verkoop en om te kunnen verkopen moet ik zo in prijs zakken dat ik er bijna niets aan overhoudt. Tegelijkertijd verkoop ik diezelfde items buiten Ebay nog steeds aan de oude prijs. Ik heb onlangs mijn shop tijdelijk gesloten. Als er geen oplossing voor gans deze situatie komt, sluit ik binnen een paar maanden mijn Ebayshop definitief. De soep is echt de kool niet meer waard.
op 12-06-2013 19:26
Heeft hier iemand een logische verklaring voor?
op 12-06-2013 21:07
Net 12 miniatuur autootje te koop gezet en als ik dan zoek naar 'Igra' komen er maar 5 tevoorschijn? Tja, hoe kan je dan verkopen als je objecten niet te zien zin ? 😞
op 12-06-2013 21:34
als ik igra intik en zoek krijg ik al uw miniatuurautootjes te zien hoor .
fijne avond nog.
op 12-06-2013 21:41
Nu zie ik er 7? Ik heb het aan een andere ebayer gevraagd en die ziet ze ook alle 12?
op 13-06-2013 07:15
ik zie er 9! als ik dan nog eens zoek 11!?
D.
op 13-06-2013 08:28
Nu zie ik ze alle 12, dat heeft lang geduurd, dat is toch niet normaal, het zijn toch geen dure merkartikelen die gecontroleerd moeten worden? Waarschijnlijk een technische storing...
op 13-06-2013 09:18
ik ook, en blijkbaar is alles ook in orde inzake mijn kortingspromotie... zouden ze echt meelezen? 🙂
op 13-06-2013 12:12
Kan het ook niet gewoon zijn dat de mensen andere kanalen zoeken om te kopen.
VB facebook je moet echt eens zien wat er daar allemaal verhandeld word.
Iedereen richt tegenwoordig een site op om van alles te verkopen.
Als de gewone mensen verkopen op ebay hebben ze de kans van tegen de lamp te lopen
en controle te hebben en blijkbaar op Facebook mag en kan alles.
Dus als de gewone mens al niet meer verkoop op ebay, gaan ze ook veel minder gaan kijken op site zoals ebay.
Gisteren een test gedaan ik heb een pagina aangemaakt voor de winkel om reclame te maken en zal straks foto's nemen om te verkopen.
Hou jullie op de hoogte!
op 13-06-2013 12:18
Ik dacht dat Facebook winkels fel overroepen waren....