annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Ik ben hier al een maand mijn hoofd over aan het breken. Ik heb nog nooit zo'n slechte verkoop meegemaakt op Ebay en zo lang op een stuk. Echt nog nooit meegemaakt.


 


Gisterenavond heb ik eindelijk de reden gevonden waarom niet alleen mijn verkoop maar ook die bij de concurrentie volledig ingestort is.


 


Doe eens het volgende:


* Blader naar de categorie PS3 games en vraag een lijst op van alle games aan een NU KOPEN prijs


* Open een nieuw tabblad in uw browser. Doe nu identiek hetzelfde maar gebruik hier de Franstalige versie van Ebay (page d'accueil en Français)


 


De resultaten die je te zien krijgt zijn totaal verschillend. Het komt er op neer dat als Nederlandstalige verkoper uw objecten niet meer zichtbaar zijn voor de Franstalige gebruikers en vice versa.


 


Als ik de Franstalige versie gebruik en ik doe dan een zoekopdracht naar Call Of Duty Black Ops in de categorie PS3 staat mijn object helemaal onderaan de resultaten en volgens Ebay bevindt dit object zich in het buitenland. In de categorie PS1 games heb ik een aantal games aangeboden in de categorie Franstalige games. Zelfs deze zijn niet zichtbaar als ik de Franstalige versie van Ebay gebruik.


 


Sinds jaar en dag zijn 80% van mijn klanten Franstalig. Op dit ogenblik ZIJN 80% VAN MIJN OBJECTEN VOLLEDIG ONZICHTBAAR VOOR MIJN KOPERS!!!


 


Ik heb er geen idee van of dit een bug is of een doelbewuste vernieuwing van Ebay. Ik weet wel dat dit nefast is voor mijn eigen verkoop en idem ditto bij de concurrentie. Als deze situatie blijft aanhouden kan ik binnen een paar maanden mijn boeltje sluiten. Mijn bezoekersaantallen en mijn verkoop bedraagt nauwelijks nog 30% van wat die voordien was.


 


Ik ben zeker niet alleen in deze situatie. Ook bij mijn concurrenten heb ik de verkoop zien ineenstorten. Bij de afgelopen aanbiedingen zie ik dat er bijna niets verkocht wordt.


 


Ik heb gisterenavond dit probleem al aan Customer Support gemeld. Deze morgen heb ik tevens naar de PowerSeller hotline gebeld, maar daar konden ze me niet echt helpen.


 


Ik wil via deze web dan ook een oproep doen aan mijn mede Ebayverkopers om ook Ebay hierover te contacteren zodat deze vernieuwing/bug zo spoedig mogelijk teniet gedaan wordt.


 


Als dit een definitieve wijziging wordt, vrees ik dat er binnen nu een een jaar niet veel meer gaat overblijven van Ebay België. Op termijn is deze situatie onhoudbaar en zal ervoor zorgen dat zowel ik als veel andere al dan niet professionele verkopers er het bijltje bij zullen neerleggen.


 


Ik zie zo ook het nut niet in om Ebay nog iets aan te bieden als ik slechts nog 20% van mijn doelpubliek kan bereiken.

Bericht 1 van 213
laatste antwoord
212 ANTWOORDEN 212

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!


Er is hier toch weer iets dat mij opvalt. Bij sommige verkopers merk ik dat AL hun objecten al langs beide kanten zichtbaar zijn. Bij de andere zijn het enkel de objecten die afgelopen dagen opnieuw geupload werden. Het verbaast me ook niet dat het net bij die mannen is dat alles al zichtbaar is.


 


Duidelijk weer 2 maten en gewichten...


 


Enfin, al blij dat deze kwestie alsnog opgelost geraakt.




Bij mij zijn het ook alleen maar de artikels die de voorbije 2 dagen opnieuw aangeboden zijn geweest.

Kben zelfs aan 't twijfelen om de rest te beëindigen en opnieuw aan te bieden....

Bericht 181 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Net eens mijn verkoopsrapporten bekeken om na te gaan of deze maand oktober nu echt zoveel negatieve effecten had op de verkoop.


 


Welnu, het resultaat verbaasde mij enigszins:


Mijn topmaand voor dit jaar was augustus maar oktober volgt daar duidelijk als tweede beste moment van het jaar tot op dit moment!


Vergeleken met oktober volgend jaar, zie ik dat ik met een overzicht over 4 weken (28 dagen dus) al ruim hoger scoor dan 1 jaar geleden.


 


Niet slecht dus met de wetenschap dat de franstaligen (die toch 70% van mijn koper uitmaken) mijn aanbiedingen minder in het vizier kregen




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 182 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

drumcorpsbelgium
Community-lid

Meneer Zijspoor,


 


ik denk dat er een wezenlijk verschil is tussen U die al een zeer mooi klantenbestand opgebouwd hebt en anderen die de zaak nog moeten opbouwen of die wat ruimere artikelen verkopen die een veel groter deel va de bevolking kan intresseren.


 


Ook is het zo dat U specifiek voor doelgroepen van miniaturen verkoopt en daar gaan kopers ook dieper gaan zoeken.


 


Dus, denk dat het vergelijk in Uw geval niet echt opgaat.


 


 


Groetjes   Jean

Bericht 183 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Om uw bestaande aanbiedingen ook de correcte zichtbaarheid te geven moet u slechts 1 actie ondernemen, namelijk het reviseren van de aanbiedingen. Dit kan met behulp van Verkoopmanager Pro. U kunt tot 500 aanbiedingen tegelijkertijd selecteren en bewerken.
 
1.       Ga naar uw Actieve aanbiedingen en vinkt u hier alle aanbiedingen aan.
2.       Klikt u vervolgens op de knop Bewerken en selecteert u “Aanbiedingen bewerken 1-500” (duurt ongeveer een minuut voordat nieuwe pagina opent)
3.       U ziet dat een aantal aanbiedingen niet bewerkt kunnen worden, omdat ze op een andere site staan dan ebay.be. Klikt u op Doorgaan om de overige aanbiedingen te bewerken.
4.       Vinkt u vervolgens weer alle titels aan, door op het bovenste hokje te klikken.
5.       Klikt u onderaan de pagina op Alles verzenden en vervolgens op Bevestigen en verzenden.

Bericht 184 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

@Jean:


 


ik maakte helemaal geen vergelijking met andere verkopers met mijn posting over de resultaten van oktober hoor. Het was voor mij enkel een verrassende vaststelling dat de maand oktober met een beter resultaat afgesloten werd dan wat ik er van verwachtte gezien de mindere zichtbaarheid.


Wat je bemerking over een beperkt publiek, reeds een opgebouwd klantenbestand, etc betreft en mijn posting niet relevant zou zijn, wil ik dit toch een beetje relativeren:


- per 10 kopers zijn er steeds 9 nieuwelingen bij en sporadisch komt er eentje terug hoor maar dit is niet de grote meerderheid


- verschillende verkopers in dit draadje zijn minstens even zo ervaren en heb misschien nog een groter klantenbestand dan ikzelf


- de meesten van deze mensen zijn ook niche-verkopers (zij het juwelen, bedels, games, etc)


- ik mag dan wel redelijk wat feedbacks en ervaring hebben, als ik zoek op ebay ga ik zelf niet specifieke zoekfuncties aanvinken dus kan me goed voorstellen dat er nog veel mensen zijn die dit niet doen...


 


Waar je wel een punt zou kunnen hebben, is dat ik met verschillende van mijn aanbiedingen vaak de enige belgische aanbieder ben en ik aldus niet echt bots op lijsten van verkopers die ellenlang zijn waardoor ik alsnog "als buitenlander" vaak bij de waalse medemens beter zichtbaar was




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 185 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Thx Inko_be. Net gedaan en het merendeel van mijn items zijn terug overal zichtbaar.

Bericht 186 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

oeps,terug uit budapest.


Wat een stad,met vele antiekwinkeltjes.



Gezien de gerustellende postings,reeds vlug een aantal aanbiedingen teruggeplaatst

Bericht 187 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Blijkbaar is dit probleem nog steeds niet volledig opgelost.


 


Als je de Vlaamse en Waalse kant van Ebay vergelijkt zijn er niet alleen verschillen in het aantal aangeboden objecten, maar ook in de objecten die getoond worden.


 


Als ik een lijst opvaag van NU KOPEN objecten komt die op Vlaamse en Waalse kant ongeveer overeen maar er zijn nog steeds objecten die maar langs één van de 2 kanten te zien zijn.


 


En ik kan er geen speld aan vastknopen. Eén van de PS3 games die ik verkocht heb en terug aangeboden heb is zichbaar langs beide kanten. Van een andere spel heb ik meerdere exemplaren verkocht en als ik dit langs Franstalige kant ga bekijken wordt ik daar weer aanzien als een buitenlandse verkoper.


 


Zoals hierboven reeds beschreven werd is er blijkbaar een groot verschil tussen zichtbaarheid op de Vlaamse en Waalse kant. Effe geleden heb ik een paar experimenten gedaan. Sommige van mijn items heb ik langs 2 kanten aangeboden, andere enkel langs Franstalige zijde. Na een paar dagen ben ik daar me opgehouden omdat Ebay die spitsing terug ongedaan gemaakt heeft.


 


Dat gaat over een zeer beperkt aantal items. Het valt me op dat ik verschillende van die items die ik op de Franstalige zijde geplaatst heb verkocht heb terwijl het in aantal op slecht een heel beperkt aantal objecten gaat en zeker niet mijn best sellers.


 


Er is in ieder geval een significant verschil tussen zaken aangeboden op de Vlaamse en Waalse kant. Een item dat ik op identiek dezelfde moment aanbood op zowel de Vlaamse als Waalse kant had na enkele dagen aan Vlaamse kant 0 pageviews en een stuk of 10 keer bekeken langs Waalse kant.

Bericht 188 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Ik had objecten zowel op Vlaamse als op Waalse kant gezet en heb nu vandaag 3 artikelen verkocht waarvan 2 op de Vlaamse en 1 op de Waalse maar om de factuur te versturen kon ik ze niet alle drie samenbrengen en dus combineren met 1 verzendprijs.


 


De 2 Vlaamse stonden apart en om de Waasle betalingsgegevens te versturen en bekijken moest ik inloggen op de Waalse site.

Bericht 189 van 213
laatste antwoord

Betreft: Verkoop ineengestort? Dit is de reden: ook van toepassing op u!!!

Feit is dat sedert de verandering ik beter zichtbaar ben en effectief verkocht heb.  Gedurende twee maanden daarvoor had ik totaal niets verkocht en nu dus in de laatste maand toch 8 items, 't is een begin.


 


4 items verkocht aan Wallonië, 1 Frankrijk, 1 Italië en 2 Vlaanderen.


 


We moeten dus alert blijven en toezien dat alles blijft zoals het is.


 


 

Bericht 190 van 213
laatste antwoord