als zelfverklaarde "eerlijke verkoper" zou je moeten weten dat jouw advies in #9 gelijk is aan diefstal!
Dat klopt niet, de definitie van "diefstal" is het zich onrechtmatig toe-eigenen van goederen of andere bezittingen die aan een ander toebehoren. (http://nl.wiktionary.org/wiki/diefstal)
In dit geval wordt er echter niets onrechtmatig toegeëigend vermits de persoon in kwestie uit eigen wil het bedrag heeft overgemaakt. Van oplichting kan evenmin sprake zijn, omdat Mandarine de koper duidelijk had gezegd dat de mantel niet meer te koop was. De koper moet er zich aldus zeer goed van bewust geweest zijn dat Mandarine geen tegenprestatie kon leveren in ruil voor het overgemaakte geld. M.a.w. het geld is een gift van de koper aan Mandarine -- ik veronderstel dus als schadevergoeding.
Kom mij dan ook NOOIT meer vragen om een greintje respect voor je waanzinnige, smaakloze en waardeloze adviezen!
Hoezo, waardeloos? Dankzij mijn advies zou Mandarine zonder enige reden tot schuldgevoelens een mooi bedrag rijker kunnen zijn. De adviezen die ik hier volledig onbaatzuchtig geef staan ten dienste van mijn medemens.
ik ben er bijna van overtuigd dat artic zichzelf nog zou durven aangemeld hebben als kandidaat-expert hoor!
Jammer dat dat expertendraadje niet meer bestaat... anders had je een Doos van Pandora geopend, beste Frits.
Maar nee, da wordt onze toekomstige eerste minister.
Liegen en de mensen bedriegen. Pas op, ge moet daar aanleg voor hebben zunne.
Je stelt dat zo negatief voor... ik noem dit veel liever "de wet van de slimste", naar analogie met "de wet van de sterkste" die in de natuur geldig is. Beweren dat ik er aanleg voor zou hebben doet me teveel eer aan, maar ik heb inderdaad al overwogen om me kandidaat te stellen bij de gemeenteraadsverkiezingen... Dat kan nu, nu ik meerderjarig ben :^O