annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

WAT DOE IK??

mandarine.0479
Community-lid
30 december heb ik een trench van burberry verkocht.Na vele vriendelijke mailtjes geen reactie en een geschil geopend dat het object niet meer kon verkocht worden omdat de jas van de droogkuis kwam en drie weken in mijn hal heeft gehangen en mijn man hem terug had aangedaan voor mijn dochter.Uiteraard had mijn dochter hem terug vuilgemaakt.
Nog geen reactie van de koper omwille van het geopend geschil wegens annulatie verkoop.Ik heb het geschil gesloten en heb mijn verkoopscommissie teruggekregen.
Nu komt het.Na vier weken krijg ik een mail van betaling factuur.Ben ik terug zo vriendelijk om te melden dat ze de betaling niet moet doen.Tot mijn grote verbazing staat het geld vier dagen erna toch op mijn rekening.
Ik stuur een mail om nog maar is te zeggen dat de jas niet meer te koop is en dat ik haar gegevens nodig heb om terug te storten.
In plaats van haar bankgegevens te geven geeft ze haar adres en doet ze alsof haar neus bloedt.Wat moet ik nu doen want ze reageert helemaal niet maar, ik voel het al aankomen straks ben ik de bedriegster want ze heeft tenslotte betaalt!(na 1O mailtjes en vier weken verder)Mijn vraag is, nu kan ze mij daar een negatieve feedback voor geven of kan ze helemaal niets doen?
Bericht 1 van 60
laatste antwoord
59 ANTWOORDEN 59

WAT DOE IK??

een schadevergoeding kan nooit evenveel bedragen als de waarde van het object, tenzij de verkoper kan bewijzen dat hij effectief zoveel schade geleden heeft

Hoe kan je morele schade bewijzen?


leg eens uit hoe jij morele schade kunt geleden hebben door ZELF je overeenkomst te cancellen...
Bericht 41 van 60
laatste antwoord

WAT DOE IK??

Dat weet ik, maar als de koper zegt dat hij/zij niet wist dat de verkoop niet kon doorgaan terwijl Mandarine 10 e-mails heeft gestuurd om dit duidelijk te maken, dan is dat ook liegen hé.

Hoe vaak gebeurt het niet dat een email effectief niet aankomt? Of bij ongewenst komt? JIJ moet dan bewijzen dat de koper de mails WEL gekregen heeft. En zelfs dan nog is het niet geldig, enkel een aangetekende brief is geldig.
Bericht 42 van 60
laatste antwoord

WAT DOE IK??

mandarine.0479
Community-lid
Ik wil toch ook nog eventjes reageren op disney.
De koper heeft totaal niet gereageerd op mijn mails.
Maar als ik vroeg om haar gegevens voor de terugstorting dan kan ze in één keer wel reageren.Dan gaat ge mij niet vertellen dat ze de andere mails nooit heeft ontvangen hé.
En dan nog even ter verduidelijking,het verkochte object had 4 weken in mijn hal gehangen(proper gewassen en gestreken).Mijn echtgenoot (die niet altijd op de hoogte is van mijn doen en laten) heeft het jasje terug aan mijn dochtertje laten dragen,met de gevolgen dat het jasje terug vuil was.Dan kan ik niet anders dan de verkoop te annuleren want het object voldoet niet meer aan de beschrijving.Toch?
Wat articynda zegt om te centen te houden,dat zou ik ook niet kunnen,maar het ergste eraan is dat ik alles gedaan heb om de koper op de hoogte te houden,mijn tijd erin te steken.En uiteindelijk ben ik dupe,want zij kan een negatieve feedback geven.Rechtvaardig?
Bericht 43 van 60
laatste antwoord

WAT DOE IK??

Ik wil toch ook nog eventjes reageren op disney.
De koper heeft totaal niet gereageerd op mijn mails.
Maar als ik vroeg om haar gegevens voor de terugstorting dan kan ze in één keer wel reageren.Dan gaat ge mij niet vertellen dat ze de andere mails nooit heeft ontvangen hé.
En dan nog even ter verduidelijking,het verkochte object had 4 weken in mijn hal gehangen(proper gewassen en gestreken).Mijn echtgenoot (die niet altijd op de hoogte is van mijn doen en laten) heeft het jasje terug aan mijn dochtertje laten dragen,met de gevolgen dat het jasje terug vuil was.Dan kan ik niet anders dan de verkoop te annuleren want het object voldoet niet meer aan de beschrijving.Toch?
Wat articynda zegt om te centen te houden,dat zou ik ook niet kunnen,maar het ergste eraan is dat ik alles gedaan heb om de koper op de hoogte te houden,mijn tijd erin te steken.En uiteindelijk ben ik dupe,want zij kan een negatieve feedback geven.Rechtvaardig?


Ik heb nooit gezegd dat jij in fout was. Ik had het enkel over het geld houden. Dat zou verkeerd zijn. U heeft geen enkele schuld. Enkel als u het geld zou houden.
Bericht 44 van 60
laatste antwoord

WAT DOE IK??

articcynda
Community-lid
leg eens uit hoe jij morele schade kunt geleden hebben door ZELF je overeenkomst te cancellen...

Stel:
Mandarine wou de jas verkopen om met de opbrengst Call Of Duty: Modern Warfare 2 te kunnen aanschaffen. Omdat de verkoop niet doorgaat doordat de koper te lang gewacht heeft met betalen, heeft ze nu niet het geld om die game te kopen. Bijgevolg moet ze haar tijd doden door naar VTM te kijken. Daardoor loopt ze dus onherstelbare psychologische schade op. Sommige mensen, zoals ik zelf, zijn nl. zeer gevoelig en lopen snel morele schade op.

Hoe vaak gebeurt het niet dat een email effectief niet aankomt?

10 jaar geleden viel dat zo nu en dan wel eens voor ja. Maar sinds GMail ben ik dat probleem niet meer tegengekomen.

Of bij ongewenst komt?

Je moet schuld voor de belabberde configuratie van je spamfilter niet in de schoenen van de afzender schuiven.

JIJ moet dan bewijzen dat de koper de mails WEL gekregen heeft.

Elektronica faalt niet zonder duidelijke reden, en dus is het veilig te veronderstellen dat e-mails ALTIJD aankomen. Als je daar niet van overtuigd bent, kan je steeds om een ontvangst- of leesbevestiging vragen.

En zelfs dan nog is het niet geldig, enkel een aangetekende brief is geldig.

Ik ben niet zeker of het je opgevallen is, maar we leven ondertussen in 2010, The Information Age. Niet meer in 1912 ten tijde dat de Titanic verging.

Enkel als u het geld zou houden.

Volgens mijn bovenstaande redenering is dat geld een gift. En gegeven is gegeven, je hoeft een gift niet terug te bezorgen als dat gevraagd wordt.
Bericht 45 van 60
laatste antwoord

WAT DOE IK??

Stel:
Mandarine wou de jas verkopen om met de opbrengst Call Of Duty: Modern Warfare 2 te kunnen aanschaffen. Omdat de verkoop niet doorgaat doordat de koper te lang gewacht heeft met betalen, heeft ze nu niet het geld om die game te kopen. Bijgevolg moet ze haar tijd doden door naar VTM te kijken. Daardoor loopt ze dus onherstelbare psychologische schade op. Sommige mensen, zoals ik zelf, zijn nl. zeer gevoelig en lopen snel morele schade op.


irrelevant. naar VTM kijken zou haar eigen keuze zijn, en geen logisch gevolg van deze verkoop. Ook heeft ze zelf de koop geannuleerd.
Bericht 46 van 60
laatste antwoord

WAT DOE IK??

Maar sinds GMail ben ik dat probleem niet meer tegengekomen

Jij wel, maar het gaat niet over jou alleen, het gaat over de hele mensheid. Dus voor andere gebeurt het nog wel.
Bericht 47 van 60
laatste antwoord

WAT DOE IK??

Volgens mijn bovenstaande redenering is dat geld een gift. En gegeven is gegeven, je hoeft een gift niet terug te bezorgen als dat gevraagd wordt.

Nog steeds ligt de bewijskracht bij jou. Jij moet dan bewijzen dat het een gift is. Is er een notaris die de gift kan bevestigen?
Bericht 48 van 60
laatste antwoord

WAT DOE IK??

En zelfs dan nog is het niet geldig, enkel een aangetekende brief is geldig.

Ik ben niet zeker of het je opgevallen is, maar we leven ondertussen in 2010, The Information Age. Niet meer in 1912 ten tijde dat de Titanic verging.


Don't tell me, ik heb het enkel over wat wettelijk is. en een mail is voorlopig nog niet geldig.
Bericht 49 van 60
laatste antwoord

WAT DOE IK??

Er is de wet die je letterlijk kan nemen, en er is ook fair-play tegenover je medemens !

m.


m.
Bericht 50 van 60
laatste antwoord