annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wat is er aan de hand op ebay???

hoi,  nu zou ik toch weleens willen weten bij wie er het verkopen ook zo slecht loopt, ik verkoop de laatste twee weken bijna niets meer, zou het echt te maken hebben met de mensen die bang zijn voor wat er nog allemaal staat te gebeuren of wat??

Ik hoop dat het volgende maand toch terug een beetje los loopt, op deze manier moeten we weeral tegen de belastingen zeggen dat we dit jaar met verlies hebben gedraaid?  Ik hoor ze weeral zagen, dan is het misschien de tijd om ermee te stoppen!

Graag enige reactie

ps en als je dan al iets verkoopt, moet je nog afwachten of er word betaald, maar liefts 5 op de 10 kopers dien ik tegen woordig aan te manen om hun gekochte objecten te betalen, als er dan 2 ook effectief betalen is het veel

miserie, miserie!!!!!!!!

Bericht 1 van 121
laatste antwoord
120 ANTWOORDEN 120

Hallo Siemenpoes,

Die frustratie van mij is al lang weg hoor en ik heb voor U respect hoor.   Jij bent niet de persoon die zich aangesprkne moet voelen en ik heb begrip voor Uw reactie.

Ik wil niet veralgemenen, maar heb niet gezegd dat zelfstandigen "mogen" zwartwerken.  Ik zeg dat ik het minder erg vind dan dat een beroepsdopper  een handeltje op Ebay heeft.  Kopen om te verkopen dan ben je handelaar.

Ik ga volledig akkoord met U dat iemand die het wat moeilijk heeft moet kunnen eens wat verkopen om het hoofd boven water te houden. Wij hebben het zelf ook vaak erg moeilijk want zelfstandig zijn is investeren en we hebben geen glazen bol die ons zegt dat de verwachtingen zullen ingelost worden.

Ik blijf bij m'n standpunt dat een beroepsdopper die koopt en verkoopt en een bloeiende ebayhandel heeft (die dus koopt en verkoopt) sociale fraude is.  De persoon die ik ken KAN NIET GAAN WERKEN want dan kan hij niet meer verkopen !!!!! Frapant !  Is het niet?

Maar goed, even goeie vrienden aub.  Ik wil niet vervallen in een oeverloze discussie.

Groetjes.   Johan

Bericht 61 van 121
laatste antwoord

@Johan...

Ik wil hier nog ff op inpikken... ik heb het er een beetje moeilijk mee dat ik hier telkens maar weer het woord "beroepsdopper" lees... uiteraard lopen er heel wat profiteurs rond die vlot gebruik maken van de achterpoortjes, maar dat zijn heus niet enkel doppers, ook mensen op ziekenkas, invaliden, mindervaliden, leefloners en zelfs loontrekkenden en zelfstandige gaan maar al te vaak hun boekje te buiten en verdienen bij in het zwart en daar kan ik je heel wat sluitende voorbeelden van geven!

En dan heb ik het niet over de echte grote fraudeurs die de staat elk jaar voor miljoenen oplichten en dat zijn zeker ook geen doppers maar hooggeplaatste personen die ongenaaktbaar zijn... politici, topmanagers, magistraten... maar das een ander verhaal!

Bericht 62 van 121
laatste antwoord

We zijn inderdaad sterk aan het afwijken... maarja.

Toch een aantal bedenkingen:

Zouden er echt zoveel beroepsdoppers op Ebay zitten die een bloeiende handeltje hebben. Ik denk dat de concurentie meer vanuit het buitenland zal komen de komende tijd. Zeker als onze BTW gaat stijgen.

Ik ken persoonlijk iemand die inderdaad dopper is en een handeltje heeft op Ebay in vanalles en nogwat. Feit is dat deze persoon 58 is en dus nooit meer (of toch bijna) aan de bak zal komen bij een werkgever. Hij krijgt na 35 jaar arbeid nu als werklozesteun een kleine 1000 euro. Moet daar 650 euro huur van betalen, en van de rest alle andere kosten. Wat blijft er over? Dat deze persoon probeert om iets bij te verdienen om toch zijn facturen te kunnen betalen, daar heb ik het helemaal niet moeilijk mee. Deze persoon staat nu op de lijst voor een sociale woning waardoor zijn huur zou zakken, maar wanneer hij een woning gaat krijgen is onbekend...ondertussen probeer hij zijn levensomstandigheden zo goed en kwaad als het gaat toch iets te verbeteren.

En mag het... eigenlijk niet,  maar als hij het niet zou doen dan denk ik dat deze persoon nu zou in de kou zitten...

Ik heb het meer tegen mensen die 25 jaar stempelen, zo ken ik er ook, die al 10 jaar een handeltje hebben op Ebay (of andere sites)... daar heb ik het dan wel moeilijk mee.

Los van dit alles zitten we nu in een recessie en hopelijk niet al te lang meer, want we gaan anders nog duistere tijden tegemoed en dit voor iedereen, Werkenden, werklozen, zelfstandigen, enz...

D.

-- Bewerkt door comp-shop om 5 Feb 2012 13:50 CET
Bericht 63 van 121
laatste antwoord

@comp-shop

Je hebt gelijk, het is de staat en het systeem zelf die sommige mensen er toe aanzet... mijn vader was beroepsmiliair en tot een jaar of 40 terug was die wedde niet echt wat het zou moeten zijn, als je dan vijf kinderen en een gehandicapte vrouw moet onderhouden is een bijverdienste zeer welkom, hij deed dan ook vanaales om ons een fatsoenlijk leven te garanderen, van het repareren van TV's tot het leuren met verzekeringen, zelfs het verkopen van koekjes en tweedehands-auto's... 40 jaar.. lang geleden, ja mss, maar was het leven dan zoveel goedkoper... ik herinner mij mijn eerste zelfstandige stek, 1000Bfr per maand terwijl datzelfde appartement nu 400€ of zo'n 16000Bfr kost, 16 keer meer of 30 jaar tijd.. Een buurtbewoner hier bij ons in de wijk is mindervalide, 59 jaar, kan al jaren niet meer werken, krijgt een uitkering van een kleine 1000€ per maand en elk jaar "mag" hij 750€ belasting ophoesten terwijl een minister vlot het tienvoudige "krijgt"... netto! Ach ja... ik ken geen enkele zelfstandige die niks "in het zwart" doet want als je het niet doen, verdien je niks meer!

Bericht 64 van 121
laatste antwoord

ik denk dat we allemaal wel met elkaar eens kunnen worden als ik zo lees.

het gaat hem echt om die grote uitzonderingen en niet op iemand die een keer iets aanbied of eens wat verkoopt voor een extraatje.

beetje de kerk in het midden houden.

,-)

allemaal even goeie vrienden hopelijk.

Bericht 65 van 121
laatste antwoord

Allé voor 1 keer het allemaal eens:-x

En die extremen die hoor je toch niet op de fora,zitten misschien zelfs meer op de gratis site's.

Heel wat prof. verkopers gebruiken ebay als een bijkomend kanaal.Dus dan is ebay een extraatje,en geen hoofdinkomen.

Maar ik zie toch dat heel wat prof. verkopers zijn,met alleen ebay of een andere site ,ondertussen verdwenen zijn.

Als iedereen massaal begint te vrezen dat het slecht zal gaan,de knip op de portemonnee houdt,wel dan gaat het slecht.

Ik doe daar niet aan mee.

De Belgen zijn de kampioen in sparen,een beetje minder sparen en wat meer consumeren zou al heel wat oplossen.

Bericht 66 van 121
laatste antwoord

Het doet mij denken aan de kringwinkel Oostende.  Daar verkopen ze met regelmaat valse Delvaux (uit Turkeye).  De medewerkster geeft toe dat het vals is, maar de gerante die trekt haar dat niet aan.  Overlaatst heeft ze een valse voor 150 euro verkocht. Gratis gekregen.

Ik heb haar gezegd dat dit niet kan, maar ze lacht me uit in m'n gezicht. 

Ook bvb zijden foulards van Turkeye of Thailand van alle grote merken verkoopt ze aan meer dan 100 euro terwijl ze zeer goed weet dat het om valse gaat. Ook andere klanten maken haar hierop attent maar ze zegt met haar eigen woorden "de klanten moeten dit maar zelf weten, de prijs is de prijs".

Ondertussen heb ik al heel wat bijgeleerd over Delvaux en zelf zal ik er niet meer intrappen en als ik twijfel, is Siemenpoes een zeer goeie raadgever.

-- Bewerkt door delamontcreationsoos.. om 6 Feb 2012 0:44 CET
Bericht 67 van 121
laatste antwoord

@ Siemenpoes,

dit klopt inderdaad niet.  Op 25 januari werd die sjaal verkocht, identiek dezelfde foto als die sjaal die nu vandaag afgelopen was, andere verkoper ....

Zou het kunnen een tegenbod geweest zijn om de prijs de hoogte in te jagen?  't Waren allemaal privébiedingen.  Ofwel heeft die laatste aanbieder de foto's gepikt.

Is een beetje louche.

Bericht 68 van 121
laatste antwoord

@delamont

Het zijn 2 verschillende accounts ,maar de woonplaats is dezelfde.

Denk dat de verkoper werkt met 2 verschillende accounts.

Inderdaad met privé aanbiedingen, zodat de feedback over een aankoop niet te achterhalen is.

De ene aanbieding is een pakket met sjaal en ceintuur,nu met sjaal en das.Maar van dassen ken ik niet zoveel.

Gelukkig is er nu niet verkocht.

Wou dit alleen maar als voorbeeld stellen van oplichting,en die verkoper kent zeker geen Nederlands,komt hier dus niet lezen.

Namaak foulards zijn nog veel moeilijker op te sporen op foto.

Persoonlijk verzamel ik ze al 20jaar en ik zie erg veel twijfelgevallen,op foto althans.

Ook al zijn er verschillende verzamelaars van die foulards,en verkopen ze goed,voor leken zijn het valkuilen.Zoals bij alle verzamelobjecten zeker.

Bericht 69 van 121
laatste antwoord

Heel wat prof. verkopers gebruiken ebay als een bijkomend kanaal.Dus dan is ebay een extraatje,en geen hoofdinkomen.

Maar ik zie toch dat heel wat prof. verkopers zijn,met alleen ebay of een andere site ,ondertussen verdwenen zijn.

Als iedereen massaal begint te vrezen dat het slecht zal gaan,de knip op de portemonnee houdt,wel dan gaat het slecht.

Er zijn al diverse draadjes over geweest, maar toch.

Ik kan en wil de rekening van anderen niet maken, maar de situatie op ebay afschuiven op de 'crisis' vind ik toch wat te gemakkelijk.

Mijn totaalverkoop is alleszins niet gezakt.

Alleen, toen ik zes jaar geleden de stap zette om full-time van internet te leven, dan was dat voor de volle 100% ebay.

De situatie is in die zin geevolueerd dat ik amper nog naar mijn ebayaccounts omkijk.

Iedere keer als je hele gamma en verkoopstrategie op punt staat, wordt er bij ebay wel iets veranderd :  verkoopsystemen worden radicaal afgeschaft, regels veranderd, tarieven totaal omgegooid ...

Als je dan met een paar honderd objecten werkt, is dat even doorbijten en heb je alles aangepast.

Met enkele duizenden objecten, verdeeld over diverse accounts, opererend op vijf verschillende ebay-sites wordt dat echter gekkenwerk.

Een tweede punt is de onbegrijpelijke anti-verkopershouding van ebay.

Het is gewoon niet meer te verantwoorden om je hele inkomen van ebay te laten afhangen: op eender welk moment kan je zonder mogelijkheid op verweer worden gebroodroofd door één of andere nul op ebay, zeker niet gehinderd door kennis van zaken.

Een derde punt is de bevoorrechting door ebay van zwartwerk.

Ik lees met aandacht hoe iedereen sociaalvoelend is en oogluikend wil toelaten dat de minderbedeelde wat bijverdient.

Ik ben de allerlaatste om niet aan iedereen een ruim minimum inkomen te gunnen.

Ik protesteer echter MET KLEM dat een situatie in de hand wordt gewerkt waardoor mensen die het spel korrekt spelen ( en die hebben daardoor NIET zomaar ineens een riant inkomen !!!! ) gedurig moeten opboxen tegen zwartwerkers die zelfs niet moeten betalen om hun spullen aan te bieden.

Een vierde punt is natuurlijk dat er meer en meer alternatieven voor ebay komen, en het opzetten van eigen webshops door programma's met lage drempel stilaan kinderspel wordt. ( Ik zie zelfs fora-hardliners experimenteren 🙂 )

--
Bewerkt door supergiftman om 6 Feb 2012 7:04 CET

Bericht 70 van 121
laatste antwoord

Productnaam invoeren