annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wat is er aan de hand op ebay???

hoi,  nu zou ik toch weleens willen weten bij wie er het verkopen ook zo slecht loopt, ik verkoop de laatste twee weken bijna niets meer, zou het echt te maken hebben met de mensen die bang zijn voor wat er nog allemaal staat te gebeuren of wat??


Ik hoop dat het volgende maand toch terug een beetje los loopt, op deze manier moeten we weeral tegen de belastingen zeggen dat we dit jaar met verlies hebben gedraaid?  Ik hoor ze weeral zagen, dan is het misschien de tijd om ermee te stoppen!


Graag enige reactie


ps en als je dan al iets verkoopt, moet je nog afwachten of er word betaald, maar liefts 5 op de 10 kopers dien ik tegen woordig aan te manen om hun gekochte objecten te betalen, als er dan 2 ook effectief betalen is het veel


 


miserie, miserie!!!!!!!!

Bericht 1 van 121
laatste antwoord
120 ANTWOORDEN 120

Wat is er aan de hand op ebay???

@forumgutspiller...


 


"Particulieren die honderden veiligene tegelijk hebben lopen....", daar kan ik je alleen maar gelijk in geven, particulieren die zoveel zaken tegelijk en telkens weer aanbiedingen zijn voor mij ook geen "particulieren" maar zwartverkopers.


Ook de echte particulier die zo nu en dan eens "iets" aanbied is daar ook de dupe van, die aanbiedingen worden vrijwel direct weggedrukt.


Soms vraag ik me af of er door sommige pro's hier geen misbruik wordt gemaakt, zogezegd als particulier zijnde in het zwart verkopen?


Het omgekeerde dus van de particulier die in het zwart een handeltje opzet... feit is, en daar ben ik volledig mee akkoord, het akn niet dat particulieren zo'n grote hoeveelheden tegelijk aanbieden, mss moet Ebay toch eens overwegen om daar een limiet op te zetten?

Bericht 21 van 121
laatste antwoord

Wat is er aan de hand op ebay???

forumgutspiller_be
Community-lid

Als ik goed geïnformeerd ben, is er op een aantal buitenlandse Ebaysites een limiet van 100 veilingen voor particulieren. Ze mogen er meer plaatsen, maar van af de 101ste moeten ze plaatsingskosten betalen.


Ik heb het gevoel dat er hier een tijdbom onder Ebay aan het tikken is. De verkopers die de site met veilingen overspoelen verkopen bijna niets. De gewone reguliere verkoper wordt helemaal weggedrukt. Zoals bij zo veel andere professionele verkopers, hebben mijn verkopen een stijle duik naar beneden genomen.


Wat ik denk dat er in de toekomst gaat gebeuren:


* Reguliere particuliere verkopers haken af. Die kunnen niets meer verkocht krijgen en de veilingen met lage startprijs worden niet veel hoger dan het startbod verkocht.


* Een hele boel professionele verkopers zal zijn heil ergens anders moeten zoeken. Als je als professional geheel of gedeeltelijk uw inkomen uit Ebay haalt, en uw verkopen zakken ineen. Tja, daar moet ik geen tekeningetje bij maken.


Ik hoop dat het zo ver niet komt, maar als het zo verder gaat wordt Ebay een site met een massa veilingen aan hoog startbod. Vele andere verkopers gaan afgehaakt hebben omdat ze bijna niet meer kunnen verkopen en de soep de kool niet meer waard is. De volgende stap is dat de kopers massaal afhaken, gewoon omdat de spullen die ze willen hebben niet meer op Ebay te vinden zijn.


Laten we hopen dat het zover niet komt en dat het binnenkort terug betert. Ik zie de toekomst in ieder geval pessimistisch in. Al jaren zie ik mijn verkoop in December pieken. Nu krijg ik nauwelijks iets verkocht. Mijn bezoekersaantallen liggen beduidend lager dan vroeger.

Bericht 22 van 121
laatste antwoord

Wat is er aan de hand op ebay???

Over welk artikel heb je het precies Walesha? Welke artikelen van professionelen zijn bvb een grote concurrentie voor partikuliere verkopers?


 


Ik kan zo niet steeds volgen wat iedereen in deze discussie bedoeld want voel zo een beetje dat professionelen geviseerd worden.


 


Er zijn professionele verkopers die nog werken met een particuliere account omdat ze dan niet verplicht zijn om paypal betaling te aanvaarden. Er kunnen ook andere redenen in het spel zijn.


 


Echter, vergeet niet als professionele verkoper dat alles geregistreerd is, eender welke account je hebt.


 


Wij laten ons ook niet pakken want elke feedback is een bewijs van verkoop en aldus elk artikel wordt geboekt.


 


Wij zijn gestart als particuliere account om eerst eens te proberen maar toen ook al werd alles geregistreerd.


 


Zodus, wij kunnen alleen maar zeggen als professionele verkoper dat je niet naïef moet zijn en alles wat je verkoopt op het internet MOET JE AANGEVEN !   Zelfs al verkoop je buiten Ebay om, via een emailtje, je zit met een banktransactie en ook deze is traceerbaar en moet je verantwoorden.


 


Wat ons artikel betreft, geborduurde badstoffen en thermisch ondergoed zijn wij voor niemand concurrentie en heb er ook momenteel geen op ebay, toch niet dat wij voelen, maar onze verkoop staat ook op een laag pitje.


 


Wat andere artikelen van andere verkopers betreft weet ik het niet.


 


Ook ben ik overtuigd dat Ebay een ideale manier is om als partikulier van je tweedhands spulletjes af te raken.  Ik begrijp dus niet echt goed waarom professionelen niet op Ebay zouden mogen verkopen, wij betalen trouwens voor elke aanbieding die we plaatsen en particulieren niet (meer).   


 


Maar ik denk ook dat er velen zijn die ganse winkels online staan hebben waarvan je zou denken dat het zelfstandigen zijn maar waar het in werkelijkheid over zwartwerkers gaat.


 


Ik kan maar aanraden aan alle zelfstandigen met eender welke account: REGISTREER ALLES en ZORG DAT DE BOEKEN KLOPPEN, dat je elke FEEDBACK kan aantonen in je boekhouding.

Bericht 23 van 121
laatste antwoord

Wat is er aan de hand op ebay???

Wat ik nog wou toevoegen,  verkopen is een vak.  Daarmee bedoel ik dat we tegenwoordig in een tijd zitten waar iedereen verkoper wil spelen en zodus mensen dingen willen verkopen waarvan ervaren verkopers weten dat het niet eens de moeite loont, dat het kwasi onverkoopbaar is.


 


Inderdaad precies omwille dat het gratis plaatsen is, is er een overaanbod.  Men zou dan beter de prijs wat duurder maken zodat je kwaliteitsgoederen kan kopen / verkopen.


 


Honderden lijsten met merkloze kledij van baby tot volwassenen, startende vanaf 1 euro waar geen kat naartoe kijkt.  Het is verzadigd want in elke stad zijn kringwinkels en mensen gaan daar heen, ook zijn er massaal winkels die erg goedkoop nieuwe "merkloze" kledij aanbieden.


Als ik de analyse maak betaal ik liever 5 euro plaatsingskost om een handtas of parfum van een goed merk  te verkopen waarvan ik weet dat ze gegarrandeerd zal verkocht zijn voor 125 euro dan dat ik 25 postkaartjes online gratis zet  waarvan er maar 3 verkocht zijn voor 5 euro in totaal.   Ervaren verkopers zullen het hier met mij eens zijn.


 


Al die JUNK moet van ebay zodat serieuze, daarom niet dure, artikelen weer zichtbaar zijn en verkoopbaar zijn.  Draag de JUNK naar de kringwinkel, die zal ze wel verslijten voor een halve euro. (hoop ik)  ,-)


 


 

Bericht 24 van 121
laatste antwoord

Wat is er aan de hand op ebay???


Al die JUNK moet van ebay zodat serieuze, daarom niet dure, artikelen weer zichtbaar zijn en verkoopbaar zijn.  Draag de JUNK naar de kringwinkel, die zal ze wel verslijten voor een halve euro. (hoop ik)  ,-)



 


En wie heeft dan het recht om te oordelen wat er "junk" is en wat niet? 't Is niet omdat jij en ik bepaalde zaken misschien brol vinden dat een ander dat ook moet vinden hé?


Wees gerust hoor, als een persoon zich maanden aan een stuk moet bezighouden met het herplaatsen van zijn objecten en er amper een eurocent kan uithalen, dan haakt die vanzelf wel af!


Onder deze mensen zit ongetwijfeld een grote groep die gefrusteerd zullen zijn over eBay en ook hun bedenkingen zullen hebben wat er moet veranderen aan de site en wees gerust, hun ideeën zullen niet hetzelfde zijn als diegene die je hier komt te lezen en afkomstig zijn van zelfstandige verkopers als ons.


Volgens mij - en dit is een strategie die ik al jaren hanteer op ebay - is het nog steeds beter niet teveel "over het muurtje te kijken" en bij onszelf te zoeken waar de oorzaak ligt van al dan niet dalende verkoop...




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 25 van 121
laatste antwoord

Wat is er aan de hand op ebay???

forumgutspiller_be
Community-lid

"Wees gerust hoor, als een persoon zich maanden aan een stuk moet bezighouden met het herplaatsen van zijn objecten en er amper een eurocent kan uithalen, dan haakt die vanzelf wel af!"


Dat is wat ik ik zelf ook zou denken. De realiteit is echter dat er veel verkopers zo al een paar maand bezig zijn en in plaats van minder veilingen plaatsen die er nog meer.


Laten we ook duidelijk stellen voor dit draadje:


Professionele verkopers = verkoper met BTW nummer die gedeeltelijk of volledig zijn inkomsten uit Ebay haal.

Bericht 26 van 121
laatste antwoord

Wat is er aan de hand op ebay???

Geef die die-harders wat tijd, ze geraken het heus wel beu hoor...


Ook al haken ze niet af na 2-3 maand, ik garandeer je op een blaadje dat ze dit ook geen jaar zullen volhouden vooraleer ze andere oorden opzoeken




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 27 van 121
laatste antwoord

Wat is er aan de hand op ebay???

Ik kan me niet van de indruk ontdoen dat eBay zichzelf minder promoot.


 


En daarmee bedoel ik reclame, tv, radio, tijdschriften etc ...


 


 

Bericht 28 van 121
laatste antwoord

Wat is er aan de hand op ebay???

hallo,  dit gaat niet om wie het recht heeft om te oordelen wat junk is of niet,   het is gewoon een vaststelling en helaas kunnen wij er niets aan doen.


 


mensen moeten dit zelf leren beseffen dat voor bepaalde artikelen, vooral dan tweedehandskledij zonder merk, waar er zat keuze van is, kopers niet staan te springen.


 


denk dat alles zowat een beetje gezegd is in dit onderwerp, alles hangt ook af van artikel tot artikel en elk bekijkt het vanuit zijn ervaring, perspectief en artikel.


 


er zijn artikelen die ALTIJD verkopen wanneer je aan een redelijke prijs begint, men vind ze wel, maar er zijn artikelen die gewoon verzuipen in al de rest.

Bericht 29 van 121
laatste antwoord

Wat is er aan de hand op ebay???


Geef die die-harders wat tijd, ze geraken het heus wel beu hoor...


Ook al haken ze niet af na 2-3 maand, ik garandeer je op een blaadje dat ze dit ook geen jaar zullen volhouden vooraleer ze andere oorden opzoeken



Dat kan dan wel zo zijn, maar als er voor elke dromer die met de noorderzon vertrekt twee nieuwe fantasten in de plaats komen wordt de situatie alsmaar erger...




Bericht 30 van 121
laatste antwoord