op 31-03-2013 14:58
De ene persoon verkoopt niets, de andere veel, de één haalt hallucinante prijzen en de andere voor identiek hetzelfde amper enkele euro's.
Verkopen is een vak en hoe beter je dat doet, hoe meer succes.
Daar hangt natuurlijk veel van af en dat leren we met de jaren.
Wij zijn er totaal nog niet, maar merken toch dat je in de eerste plaats vertrouwen moet uitstralen naar de consument.
Na een klaagzang vorig jaar hier op dit forum over de slechte verkoop blijkt alles opeens wat gekalmeerd, elkéén is weer bezig met z'n eigen zaakjes.
Het artikel die vorig jaar zo goed verkocht is plots op z'n gat gevallen en wat je vorig jaar niet aan de straatstenen kwijt kon moet iedereen nu hebben.
De militaire medaille die vorig jaar voor 36 euro verkocht werd en naar Polen moest gestuurd worden is slechts voor 7 euro verkocht deze week. Een kwartet van kuifje waarvan je dacht dat je wel een mooe prijs zou halen vertrekt naar Indonesië voor 5 euro.
Het is een rare, eigenaardige schommelende wereld.
Ook de kopers zijn anders. Net zoals de ene mens liever bij Delhaize gaat winkelen en andere aan de Lidl de voorkeur heeft merken wij dat ook op de verkoopsite, elk heeft wel z'n voorkeuren op welke tweedehandssite te zoeken.
Maandenlang stonden Marklin onderdelen op 2 verschillende tweedehands zoekertjes sites aan belachelijk lage prijzen, niemand reageerde. Zet het amper een dag op Ebay, iets duurder en bingo daar heb je ze.
Heb een lot dinky Toys binnen, zet eerst op tweedehands, wekenlang en alles wat je daarvan hebt is veel gezever, gebel, gemail maar GEEN verkoop. Plaats het op Ebay en bingo, bieden maar.
Hoedanook, ik start NOOIT nog aan 1 euro als ik niet zeker weet dat op m'n artikel zal geboden worden want als het misloopt moet je je object te goedkoop laten gaan en wij doen absoluut niet mee aan HOGE VERZENDKOSTEN om wat van het verlies te compenseren (zoals velen doen).
Dus, we zitten weer in de running naar het Powerseller statuut. Uitzoeken en af en toe eens proberen wat zeker zal verkopen want het heeft echt geen zin om een object online te plaatsen waarvan er al duizenden online staan. Je ziet door de bomen echt het bos niet meer.
Wij hebben al veel geleerd hier op dit forum en nemen de tips steeds mee van de anderen. Alleen blijven we het zeer merkwaardig vinden dat ons Topprodukt al 17 jaar lang in onze winkel te Oostende verkopen, TOTAAL NIET werkt hier op Ebay. Een geborduurde handdoek met naam koopt blijkbaar niemand online, terwijl we hier door de jaren, elke dag opnieuw al wellicht een ganse weverij verkocht hebben.
Succes allen, zalig Pasen (aan de gelovige zieltjes) en vrede aan iedereen.
Johan
op 01-04-2013 21:23
Heb weeral geschenkideetjes opgedaan.
Ik vind die beren en popjes prachtig!!!!en origineel.
Zal toch eens moeten passeren!
op 02-04-2013 19:54
Groetjes van saskia, (zit hier naast me in de zetel) al heeft ze nu al 4 keer gezegd dat ik moet ophouden met die forumdingens ..... zal toch haar raad eens opvolgen maar ik zie er ook een vorm van promotie voor onze zaak in.
Johan
Kan ik best begrijpen maar hoop dat onze ghost-moderator die we hier niet meer zien of lezen, dit niet zag. Plaatsen van externe commerciële linken is totaal uit den boze volgens het forumbeleid 😞
op 02-04-2013 23:00
Vroeger was het forum beter, als je eens een foutje maakte of je schreef eens wat impulsief, dan kon je nagenoeg wat verbeteren of verwijderen.
Nu kan dat niet meer. Spijtig.
Volgens Ebay mag je geen reclame maken voor een andere tweedehandssite maar ik doe dat niet, het is een eigen webwinkel.
Sommige verkopers maken een rechtstreekse link naar hun website in hun aanbieding, blijkbaar mag de ene verkoper dat wel en de andere niet.
Ik begrijp niet steeds het Ebaybeleid, maar goed, het is zoals het is.
Vroeger was er inderdaad een moderator en daar kon je eens iets aan vragen, er gebeurde ook actief het één en ander, er werden dingen rechtgezet. Nu heb ik het gevoel dat je vaak in de kou blijft staan.
als je een vraag stelt is het een lijstje die ze aflopen, je zit bij een soort callcenter, je bent een nummer.
Wij als zakelijke verkopers verwachten persoonlijke hulp bij problemen en ik heb niet het gevoel dat dit nu zo is. Maar zeer zeker ook partikuliere verkopers hebben recht op de correcte hulp.
Op dit moment weet ik totaal niet wie mij zou kunnen helpen, wie het aanspreekpunt is en dat is spijtig voor z'n organisatie als Ebay, spijtig, een gemiste kans.
Johan
op 02-04-2013 23:37
Je mag inderdaad geen links zetten naar andere tweedehandssites maar ook geen links naar eigen commerciële websites zijn uit den boze hoor. Net als het linken in aanbiedingen naar sites buiten ebay om.
Alleen... der lijkt mij niemand meer bij eBay die voor wat betreft de vlaamse site nog enige opvolging doet.
Wat het callcenter betreft, kan dit ook gemakkelijk verantwoord worden hoor...
Op welke basis denk je dat die personen aangeworven worden? Op hun "taalvaardigheid", hun geduld, etc. Hun eigen ervaringen met de site zijn vaak beperkt tot het minimale.
Ik heb al veel langer geleerd dat mailen of bellen naar een dergelijk center niets uithaalt, zij rammelen gewoon letterlijk af wat ik, jij en iedere andere gebruiker kan aflezen op de hulppagina's.
Het is pas wanneer je blijft doorvragen of beter nog, reply-en op hun mails dat je uiteindelijk met een beetje geluk na X aantal mails terecht komt bij een ervaren medewerker die je wel kan verder helpen. Het is alleen jammer dat je nooit zekerheid hebt wanneer je deze persoon zal treffen. Soms lukt dit na 2 of 3 mails, soms pas na 5 of 6 mails, soms zelfs langer!
Maar wees gerust, dit callcenter-probleem is geen uniek probleem bij ebay hoor. Wij zitten ondertussen van oktober al met een Telenet-probleem waar we gewoonweg niet mee geholpen raken! Ook daar krijgen we antwoorden dat ze het niet weten en het zullen onderzoeken maar na 6 maand staan wij nog steeds bij onze eerste vraag, niks vooruit dus... :_|
Om echt geholpen te worden, heb je momenteel nog slechts 1 mogelijkheid: het forum waar ervaren collega's anderen willen ondersteunen maar dan zie je ook vaak dat sommigen niet overweg kunnen met de antwoorden die ze krijgen. Als je bvb een particuliere verkoper wijst op de risico's die hij loopt, dan ben je de boeman, één van die mensen die particulieren willen wegpesten, pfff