annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Zijn de mensen platzak???

Ik vind dat er zich hier een verontrustend fenomeen begin voor te doen. Dat is nu al 2 maanden na elkaar hetzelfde.

De laaste week van de maand kopers die vragen of ze nu al iets mogen kopen en dan begin van volgende maand als ze hun pree getrokken hebben mogen betalen.

De eerste week/2 weken van de maand kopen ze de oren van uw kop dat ik soms denk als ze zo blijven kopen wordt ik stinkend rijk op Ebay ]:)

En dan... slaat dat helemaal om. Verkoop valt helemaal stil. Items met 3 weken aan een stuk meerdere volgers maar geen enkele koper. Potentiële kopers die een mailtje sturen om te bieden op het item dat je aan vaste prijs verkoopt.

Ik heb altijd met die financiële crisis gelachten. Daar schrijven ze al maanden de kranten van vol. Nooit zelf last van ondervonden of op Ebay gemerkt tot een maand of 3-4 geleden. Sindsdien ben ik toch echt wel van't idee dat die hier ook op Ebay toeslaat.

Deze avond naar de cinema geweest. Ik weet het, het zijn examens, het is beter weer maar ik zat daar nota bene met 5 man in de zaal voor Prince of Persia. Vrienden van mijn ouders zijn net terug van Lourdes, een jaarlijkse uitstap die ze maken. Anders zit dat hotel vol. Nu waren ze de enige bezoekers.

Potten de mensen hun geld op, of zitten ze nu zonder centen? Mijn familie zit in een totaal andere brache die niets met Ebay of e-commerce te maken heeft. Daar is het net hetzelfde. De zaken draaien goed, maar een stuk minder dan een paar maanden gelezen.

Maanden aan een stuk verkocht ik 8 - 15 items per dag met uitschieters van 20. Nu heb ik dagen dat ik er 2 of 3 verkoop soms dagen na elkaar. Afgelopen weekend bv. was een ramp. Maanden aan een stuk ging mijn omzet maandelijk omhoog. Nu zie ik die iedere maand gestaag zakken, idem ditto met het aantal bezoekers in mijn shop.

Eerst dacht ik "het ligt bij mij". Maar als ik dan eens bij de concurrentie ga kijgen is het daar net hetzelfde.
Bericht 1 van 41
laatste antwoord
40 ANTWOORDEN 40

Toen ik een twintigtal jaar terug eraan begon gaf ik op het handelsregister de firma een naam....MARRON.

Ik heb dit gedaan omdat bvb. NV Engels Ronny niet goed was in mijn ogen en aangezien ik in no time een NV ging worden heb ik dan gekozen voor NV MARRON.

Heb de naam Marron onmiddellijk vanaf de start ingevoerd zodat mijn naambekandheid bleef bestaan éénmaal in overging in een NV.

De droom van een NV met een veertigtal personeelsleden, een secretaresse op elke bil en een immens wagenpark is een droom gebleven. Intussen heb ik me gerealiseerd dat het beter is klein te blijven dan elke maand torenhoge personeelskosten te gaan betalen om maar te zwijgen wat de kosten van de NV zelf al niet bedragen.

Een tiental jaar terug had ik wel twee personeelsleden in dienst. Na een maand of zes kwam ik tot de conclusie dat er wel meer werk werd verzet. Mijn persoonlijke verdienste was echter eerder gedaald in plaats van gestegen en tot overmaat van ramp kon ik op zondag de fouten van mijn personeel gaan rechttrekken...gratis!.

Personeel buitengebonjourd en beginnen werken met zelfstandige onderaannemers, maar dan op kleine schaal.

Momenteel zijn er een zeventien die met me samen werken. Begrijp me niet verkeerd, ze werken niet elke dag met mij samen. Indien ik er één kan gebruiken word contact gelegd en we spreken af wanneer we eraan beginnen. In praktijk werk ik de opdrachten die ik alleen afkan ook alleen af. Op jaarbasis werk ik gemiddeld met twee man constant samen.

Ben best tevreden zo. De realiteit is in ieder geval héél wat anders dan de droom. Heb ooit eens in onderaanneming gewerkt voor een firma en die baas had 45 personeelsleden (plus ik dan op dat moment). Die man vertelde me op een bepaald moment dat ik waarschijnlijk meer verdiende dan hijzelf. Ergens had ik de neiging om hem te geloven ook.

Immers had hij wel een NV die mss. miljoenen rijk was aan materialen en financiën maar dit was wel eigendom van zijn NV, niet van hemzelf.
Bericht 31 van 41
laatste antwoord

die baas had 45 personeelsleden (plus ik dan op dat moment). Die man vertelde me op een bepaald moment dat ik waarschijnlijk meer verdiende dan hijzelf. Ergens had ik de neiging om hem te geloven ook.

Gewoon ter info : ik had er op een bepaald ogenblik een kleine tweehonderd.

Nu nog ééntje.

En ik verdien nu inderdaad meer dan toen (leve internet) .

Bericht 32 van 41
laatste antwoord

Nog een PS : die secretaresse op mijn bil heb ik nooit gehad ... ze was zo al duur genoeg.

Bericht 33 van 41
laatste antwoord

Mijn restaurant zegt genoeg, de personeelsleden werden betaald, de kandidaten niet want er was geen geld meer over!

Dergelijke toestanden zijn soms meer regelmaat dan uitzondering.

Het is zoals een moeder die haar gezin eten en kleren geeft maar zelf alles te kort komt, dit gebeurd ook, heb het vroeger zelf meegemaakt met mijn moeder.
Bericht 34 van 41
laatste antwoord

Niet treuren hé jongens, in de volksmond zijn alle zelfstandigen rijk. Als ik in een taverne zit tussen pot en pint en dan hoor ik de mensen bezig...soms rijst mijn haar de hoogte in en ik heb er zoal nie veel meer.

Velen vergeten dat we meer dan acht uur per dag werken zaterdag en soms zondag inclusief. Het zou spijtig zijn dat we niet wat meer hadden dan de doorsnee fabrieksarbeider.

Maar velen vergeten dat een groot deel van die verdienste opgaat in werkmateriaal en voertuigen zoals bvb. een camionette.

Als we met al onze werkuren en de daarbijgaande zorgen rekening houden dan meen ik dat een fabrieksarbeider uiteindelijk meer verdiend. Starks is het verlof en velen hebben de verlofcheque al gehad, ik wacht nog op die van mij:-(

Maar ik ga ook op verlof zulle ! Naar Brugge, naar Gent, naar een paar buurtgemeenten en het is me beloofd dat het daar mooi is en ik me niet zal vervelen!
Bericht 35 van 41
laatste antwoord

Goedemorgen allemaal. Wat zeg je?, ha dat het zondag is en nog maar 7:30h.

Weet ik wel, ben al fris en monter op het bureel. En met plezier zulle, we gaan de factuurkes maken.

Op die manier komen de centen binnen hé maar voor het maken van de facturen zelf word ik niet betaald hoor!!
Bericht 36 van 41
laatste antwoord

Om terug te vallen op de dalende productie: de output van de gipssector (pleisters, gipsplaten, gipsblokken) steeg jaar na jaar met 10%.

Sinds 2008 is er een daling met 10% en dit over de ganse productie, het percentage van de gipsproductie die naar pleisters gaat of naar de gipsplaten gaat bleef gelijk, het is de GANSE productie die daalde.

En als je daar even de daling met 4.5% naast zet die de ganse sector aangeeft als daling, dan vind je de daar de bevestiging voor beide dalingen (de 10% voor een speciefieke sector en de daling van de ganse bouwsector).

Met het signaal dat door die Nationale Bank man (ten andere iemand met een uitgesproken politieke signatuur) deze week gegeven werd aangaande de benodigde verhoging van de belastingen dan weet je genoeg: de reactie van de bevolking zal NOG MEER besparen zijn met nog een grotere daling van de uitgaven tot gevolg (renovaties in de eerste plaats want die zijn niet hoofdzakelijk). De bouwsector geeft als eerste sector aan als 'het slecht gaat', de toekomst is nog zwarter (spreken in termen van minder rooskleurig is verleden tijd). -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 37 van 41
laatste antwoord

Srr. E-user. geloof niks van alles wat ze ons proberen wijsmaken.

Gisteren nog een jong echtpaar. De vloer is geplaatst in 1991 en koste 2000Bfrs/m². Zijn er beu op gekeken, er is niks aan maar schiet er hem maar uit want we willen een nieuwe.

Blijkbaar zijn ze wel tevreden van mijn werk want indertijd heb ik hem toen ook voor hen geplaatst. En nu mag ik een nieuwe plaatsen (met pijn in het hart!)
Bericht 38 van 41
laatste antwoord

Op 31/03 heeft ebay.com alle objecten, of het nu veilingen waren of winkelvoorraad in core gebracht, dit betekent dat de objecten zichtbaar zijn voor iedereen. De meeste winkelvoorraad was pas zichtbaar wanneer er van een bepaald object zeer weinig te vinden was. Het gevolg is dat hierdoor plotseling een massa van objecten op dooK.gekoppeld hieraan is de best match waar "grotere bedrijven" die op ebay verkopen voorrang krijgen in de listings. Het gevolg is dat hierdoor de objecten die vroeger onmiddelijk gevonden werden een lagere rangschikking kregen. Dit systeem werd zo te zien overgeplaatst ook naar belgie, aangezien ik vaststel dat mijn amerikaanse objecten ook opduiken wanneer ik een opzoeking doe.terwijl dit vroeger niet altijd gebeurde. Ebay amerika heeft ook de "winkelvooraad" optie afgeschaft en vervangen door de nu kopen formule. Het gevolg hiervan is dat verkopers op ebay us nu 0.20 cent betalen per listing als ze een basiswinkel hebben en 0.5 en 0.3 voor andere opties. Het gevolg van deze wijziging is dat niemand de correcte waren meer vindt. Het gevolg is dat verkopers op ebay us met bosjes hun winkels eindigen.
Bericht 39 van 41
laatste antwoord

inderdaad, zo is het!
Bericht 40 van 41
laatste antwoord