annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Zijn de mensen platzak???

Ik vind dat er zich hier een verontrustend fenomeen begin voor te doen. Dat is nu al 2 maanden na elkaar hetzelfde.

De laaste week van de maand kopers die vragen of ze nu al iets mogen kopen en dan begin van volgende maand als ze hun pree getrokken hebben mogen betalen.

De eerste week/2 weken van de maand kopen ze de oren van uw kop dat ik soms denk als ze zo blijven kopen wordt ik stinkend rijk op Ebay ]:)

En dan... slaat dat helemaal om. Verkoop valt helemaal stil. Items met 3 weken aan een stuk meerdere volgers maar geen enkele koper. Potentiële kopers die een mailtje sturen om te bieden op het item dat je aan vaste prijs verkoopt.

Ik heb altijd met die financiële crisis gelachten. Daar schrijven ze al maanden de kranten van vol. Nooit zelf last van ondervonden of op Ebay gemerkt tot een maand of 3-4 geleden. Sindsdien ben ik toch echt wel van't idee dat die hier ook op Ebay toeslaat.

Deze avond naar de cinema geweest. Ik weet het, het zijn examens, het is beter weer maar ik zat daar nota bene met 5 man in de zaal voor Prince of Persia. Vrienden van mijn ouders zijn net terug van Lourdes, een jaarlijkse uitstap die ze maken. Anders zit dat hotel vol. Nu waren ze de enige bezoekers.

Potten de mensen hun geld op, of zitten ze nu zonder centen? Mijn familie zit in een totaal andere brache die niets met Ebay of e-commerce te maken heeft. Daar is het net hetzelfde. De zaken draaien goed, maar een stuk minder dan een paar maanden gelezen.

Maanden aan een stuk verkocht ik 8 - 15 items per dag met uitschieters van 20. Nu heb ik dagen dat ik er 2 of 3 verkoop soms dagen na elkaar. Afgelopen weekend bv. was een ramp. Maanden aan een stuk ging mijn omzet maandelijk omhoog. Nu zie ik die iedere maand gestaag zakken, idem ditto met het aantal bezoekers in mijn shop.

Eerst dacht ik "het ligt bij mij". Maar als ik dan eens bij de concurrentie ga kijgen is het daar net hetzelfde.
Bericht 1 van 41
laatste antwoord
40 ANTWOORDEN 40

... je kan zowiezo vaststellen dat er héél veel geld in de bouwsector circuleert.

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 11 van 41
laatste antwoord

Wat je zegt is juist Frits.

Voor de nieuwbouw is er idd. het één en ander veranderd inzake de BTW. Hoe het precies in elkaar zit weet ik niet dus ik ga er dan ook niet verder op ingaan.

Ikzelf floreer meer in de verbouwingen van bestaabde huizen en daar blijft de 6%-regel van de BTW nog steeds van kracht (zal het volgens mij ook blijven aangezien WTCB en vele andere organisatie hun schouders achter die regel zetten)

In de bouwsector is nog werk zat. iedereen heeft vlug de rekensom gemaakt als je de huidige huurprijzen vergelijkt met datgene die je betaald om Uw eigendom te verkrijgen.

Er is wel een verschuiving vast te stellen dat steeds meer mensen een bestaande woning aankopen en verbouwen daar nieuwbouw handenvol geld kost.

Ik sta hier nog met een vijftal paletten Franse dakpannen met dubbele sluiting, splinternieuw maar ik heb ze al een viertal jaar staan. De klant voor wie ik ze had besteld is verongelukt alvorens ik de werken kon starten en ik wou de familie geen moeilijkheden bezorgen vandaar!

Clue van dit laatste is dat ik onlangs aan klanten voorstelde om die pannen op hun te vernieuwen dak te plaatsen, ze mochten ze hebben aan de inkoopprijs van vier jaar terug!!!!( als ze maar uit mijn weg zijn!)

Maar nee het was niet goed want ze zijn rood en ze willen zwarte dus hebben ze dan maar 2758€ meer betaald voor zwarte. Crisis!!!!, geld tekort!!!!!, laat me niet lachen.

In een buurtgemeente is vandaag een stuk bouwgrond van 500m² verkocht voor 200.000€. Dan waren ze nog verplicht om een naburige garage bij te kopen (zo ééntje uit een rij garages en als je er één vantussen haalt stort de rest in!). Kostprijs garage 35.000€, en dat alles zonder schrijf- en wrijfkosten...wat dacht je, op een uur tijd viel de hamer...verkocht!!

Er is geen enkele sector waar zoveel geld floreert als in de bouw wees daar maar zeker van. Bedenk dan ook eens de omzet van alle toeleveringsbedrijven die voor die sector werken....zonder bouw is er gewoonweg geen werk meer!
Bericht 12 van 41
laatste antwoord

Er zijn allicht uitzonderingen, maar de crisis in de bouwsector wordt alleszins reeds aangegeven door de bouwsector zelf:

http://www.confederationconstruction.be/press/releases/2010/2010_01_19.nl.asp

"De bouw kon niet vermijden dat zijn activiteit in 2009 (met ongeveer 4,5%) terugviel. Terwijl de economie in haar geheel zich in 2010 zal herstellen, zou de bouw blijven terugvallen." -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 13 van 41
laatste antwoord

@ e-user: is er überhaupt 1 sector die niet aan de klaagmuur staat?

Vergeet niet dat hun eis net is dat de BTW-tarifering voor nieuwbouw zou blijven op lager tarief staan hé?
Als ze dan zouden zeggen dat in 2010 de bouw opnieuw zal aanzwengelen, dan zouden ze hun eis ook met geen enkele argumentatie kunnen staven hé?

Ik heb bvb een prijsofferte laten maken voor ramen in de maand maart, ik weet nu al dat ik tot oktober zal mogen wachten (als het uiteindelijk niet nog eens uit loopt).
Dit zal heus wel niet zijn omdat de verschillende firma's die ik contacteerde net in die uitzonderingen zouden vallen hé?

Bericht 14 van 41
laatste antwoord

Hallo, even een tussendoortje : de vraag die hier gesteld werd : zijn de mensen platzak ? Ik persoonlijk vind inderdaad ook dat er weinig gekocht en verkocht wordt op ebay de laatste tijd. Denk inderdaad dat er crisis heerst op ebay. iedereen toch nog een fijne zonnige dag en eigenlijk wat zitten we zeuren, kijk even wat er gebeurt in Frankrijk en Spanje !!!!
Bericht 15 van 41
laatste antwoord

Om het gewoon efkes met een mathematisch voorbeeld te illustreren: vorig jaar schreef ik over het ganse jaar 570 facturen uit, nu zit ik zelf aan een tussentijds totaal van 425 op 5,5 maand...

Ik weet het niet goed hoor maar ik heb echt niet de ervaring dat mijn ebay-verkopen sterk achteruit gaan, ondanks het feit dat ik geen levensnoodzakelijke produkten verkoop

Bericht 16 van 41
laatste antwoord

Ik denk dat het in de aard van de items zit.
Zet er iets van Delvaux op ,dat is snel verkocht.
Maar voor andere zaken is de interesse weg.Ook door de opkomst van andere sites.MAAR HET ZAL BETEREN ,nu dat K. zoveel VERBETERINGEN heeft gedaan:^O
Het leven zonder enig feedbacksysteem kan blijkbaar weinigen bekorenB-)
Bericht 17 van 41
laatste antwoord

Wat ze bij Kapazaa dachten weet ik ook niet, maar die site is helemaal naar de kl*t*. Subcategorieën bestaan er bijna niet meer. Alles staat nu kriskras door elkaar. Een kat vindt haar eigen jong nog niet meer.Ik heb al mijn zoekertjes die daar stonden verwijderd. Als die hun policy niet veranderen, geef ik die site nog een half jaar.

Eén voordeel. Ik heb daar een paar dagen geleden een zeer goede koop gedaan. Iets zeer zeldzaam aan een goede prijs gekocht. Ik had die site al een paar dagen links laten liggen, toen ik toch nog eens ging rondneuzen. Bij de vorige versie van kapazaa was dat item al lang verkocht geweest aan een hogere prijs dan de verkoper er voor vroeg.

De één zijn dood is de andere zijn brood. Als ik dat item heb, vliegt het op Ebay aan het dubbele van de prijs dat ik ervoor betaald heb ]:)
Bericht 18 van 41
laatste antwoord

Misschien is K.. opgekocht door Ebay ? :^O

In hun reorganisatie herkent men alleszins de hand van hetzelfde soort meesters...

Grappig hoe een goedlopende site door een paar knoeiers op korte tijd om zeep kan worden geholpen.

Bericht 19 van 41
laatste antwoord

Ik had op Kapaza ook een lange lijst positieve fb opgebouwd en alles weg, maar dat is het ergste niet, het verdwijnen van de onderrubrieken is een grote ramp.
Je zou gaan denken dat zoiets opzettelijk gedaan is om de site zo snel mogelijk failliet te maken.

Photobucket

Photobucket

Bericht 20 van 41
laatste antwoord