annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

ik ben weer niet zichtbaar/vindbaar

hallo,


 


Ik ondervind de laatste week weer minder verkoop. Ik kijk tussen de rubrieken waar mijn produkten tussen staan en vind ze zo goed als niet terug. De eerste op pag 9 of zo. Ik sta top-rated, gratis verzending, en heb dit nog niet voorgehad. (wel laatste keer met de splitsing van ebay fr-nl, maar dat was dan weer een ander probleem)


Wat kan het probleem hiervan zijn?


Jessy


the-xandeeshop

Bericht 1 van 10
laatste antwoord
9 ANTWOORDEN 9

Betreft: ik ben weer niet zichtbaar/vindbaar

Wat mij dan weer zeer erg verbaasd is dat Australiërs de weg naar m'n artikelen vinden.  Heb effectief verkocht en van twee anderen vragen gekregen.


 


Verkocht ook in Portugal.


 


Vlaanderen verkoopt niet goed in verhouding met andere nationaliteiten


 


Raar allemaal.


 


 

Bericht 2 van 10
laatste antwoord

Betreft: ik ben weer niet zichtbaar/vindbaar

Hallo,


 


dit is voor mij een zeer erkenbaar probleem, ik heb hier namelijk ook mee te kampen, ben top rated, powerseller, 100% positieve feedback, bied overal gratis verzending aan, wat volgens ebay zou moeten leiden tot een betere zichtbaarheid, maar niets is minder waar, er zijn een heel deel verkopers die er slechter voor staan, hoge verzendingskosten vragen en toch vanaf de 1 pagina zichtbaar zijn, wel raar hoor, maar bij ebay zelf hebben ze daar geen verklaring voor.


Ik heb het gevoel dat er bepaalde personen worden voorgetrokken of mensen kennen die bij ebay werken die het hele spel manipuleren, maar ja dat mag je eigenlijk alleen maar denken en niet zeggen he.


 


Ik hoop samen met de vele waar de verkoop momenteel erg stil is dat er hier verandering in komt, maar ik denk anderzijds dat ebay belgie aan het doodbloeien is.


 


Veel succes aan alle verkopers.

Bericht 3 van 10
laatste antwoord

Betreft: ik ben weer niet zichtbaar/vindbaar

Klopt, we zijn ook powerseller, top rated, enz... en ik verkoop vandaag meer in europa 90% dan in belgie, zowel vlaams als franstalig.. 10%  😞 Volgens mij klopt er hier iets (weeral) niet.

Bericht 4 van 10
laatste antwoord

Betreft: ik ben weer niet zichtbaar/vindbaar

Ik moet meehuilen met de groep ...


Toch is dit GEEN ebay.be-probleem :  op buitenlandse fora lees je dezelfde ondervindingen van buitenlandse collega's op hun eigen sites.


En overal doet zich trouwens hetzelfde fenomeen voor :  de profs keren stilaan maar zeker ebay de rug toe.


Kan ook moeilijk anders ...




Bericht 5 van 10
laatste antwoord

Betreft: ik ben weer niet zichtbaar/vindbaar

Hier ook alleen kommer en kwel. Mijn zichtbaarheid is zowat 0. Al mijn objecten staan onderaan. Als ik eens iets verkoop en opnieuw aanbied zak ik in de resultaten in plaats van te stijgen.

Bericht 6 van 10
laatste antwoord

Betreft: ik ben weer niet zichtbaar/vindbaar

Ik vrees beste mensen dat je door het bos de bomen niet meer ziet.


 


Het komt er op neer dat er veel te veel aanbieders zijn waardoor het alsmaar moeilijker wordt om op de beste plaats te staan.


 


Door het gratis aanbieden staat Ebay vol met van alles en nog wat waarvan wij vaste verkopers weten dat het geen kans maakt maar daar hebben die massa verkopers geen boodschap aan, ze blijven maar aanbieden.


 


Iedereen wil verkopertje spelen, dus, te veel spelers.


 


Ebay gaat op die manier kapot door z'n succes.


 


Op een andere tweedehands site betaalde ik om bovenaan te blijven staan maar vandaag moet je dat niet meer proberen.  Er zijn teveel betalenden die bovenaan willen staan en dan werkt dit niet meer.


 


De markt is echt verzadigd op tal van artikelen, uitzonderingen daar gelaten.


 


Je moet als het ware 1000den artikelen online staan hebben om dagelijks te verkopen maar ook die veelverkopers zien hun verkoop zakken.  Crisis mag geen reden zijn, integendeel, het aanbod is erg erg groot.  Mensen geven nog steeds geld uit maar ze zoeken koopjes.


 


Ik weet er ook geen oplossing voor maar weet wel dat in mijn artikelen je het bijna voor niets moet weggeven eer ze kopen maar we moeten dan toch ons brood verdienen.


 


Ik bied 35 dozen aan voor mensen die rommelmarkten doen, aan 2 euro per volle doos.  Dus 70 euro.   Ik kreeg twee telefoons vandaag, 1 man wil 30 geven, de andere 40 !!!  Terwijl ik veronderstel dat 2 euro m'n absoluut beste en eerlijke prijs is.  Ook hier, de markt is verzadigd, zeer veel aanbod, mensen weten dat en duwen nog meer de prijs omlaag.  Wil ik verkopen dan geef ik toe, (ten koste van minder inkomsten) maar ik geef niet toe, je moet toch een beetje redelijk blijven vind ik.   Als je daar aan toegeeft ga je failliet volgens mij.


 


Groetjes   Johan

Bericht 7 van 10
laatste antwoord

Betreft: ik ben weer niet zichtbaar/vindbaar

De enige oorzaak van het feit dat de ebay-markt verzadigd raakt in bepaalde rubrieken is uiteraard het systeem van onbeperkt aantal gratis aanbiedingen voor particuliere verkopers.


Iedereen die als zakelijk verkoper bezig is met de verkoop van brocanterie of tweedehandse objecten zal hiermee geconfronteerd worden, vrees ik.


De reden hiervoor is vrij simpel: breng je je spullen naar de kringloopwinkel, dan krijg je daar niks voor maar zij verkopen het wel via hu winkel (en sommige medewerkers van kringloopwinkels nemen de meest waardevolle zaken gewoon mee en verkopen ze dan zelf via het internet, heb hieromtrent zelf ervaringen gehad in het verleden). Meer en meer mensen denken dan ook dat ze beter zelf eerst proberen om hun spulletjes via het internet de slijten zodat het alsnog een extraatje in het laadje brengt.


En het zijn vaak ook die mensen die ook al kopers opereren op dezelfde websites en dan ook heel gericht gaan speuren naar "koopjes".


Het klopt Johan als je zegt dat je pas echt veel en snel kan verkopen wanneer je ingaat op ieder waanzinnig laag bod op je objecten. Persoonlijk weiger ik dit echter steeds en de laatste tijd moet ik zelfs toegeven dat ik de moeite niet meer doe om op dergelijke voorstellen te reageren, behalve door het gebruiken van de meest gebruikte toets op mijn klavier: "DEL" 😉


Vroeg of laat komt er toch een geïnteresseerde koper opdagen die alsnog de prijs betaalt die ik effectief wil en dan ook vraag.


En om eerlijk te zijn... niet iedere koper is uit op koopjes hoor. Betrouwbaarheid speelt evenzeer een rol bij kopers die ietsje kieskeuriger zijn. Zo ben ik ervan overtuigd dat er verschillende van mijn aanbiedingen goedkoper te krijgen zijn bij andere verkopers maar toch zie je dat dit mensen niet tegen houdt om alsnog bij mij te kopen.


 


En wat je visie over veelverkopers betreft, ben ik er van overtuigd dat - als het effectief een tendens is dat de verkoop daalt - dit ook wel rubriekgebonden is...


Ik heb mijn verkoopscijfers van het laatste jaar eens vergeleken met deze van het jaar ervoor en zie dat er een stijging is van 29% zonder dat er zoveel meer in mijn ebay-winkel stond. Enne... ik kan nooit geloven dat ikzelf de enige zou zijn die de zakencijfers ziet stijgen 😉


Maar ja, zoals steeds zal je waarschijnlijk wel niet veel goed florerende verkopers hier vinden zeker? 😉




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 8 van 10
laatste antwoord

Betreft: ik ben weer niet zichtbaar/vindbaar


.../...


Iedereen die als zakelijk verkoper bezig is met de verkoop van brocanterie of tweedehandse objecten zal hiermee geconfronteerd worden, vrees ik.


.../...


Ik heb mijn verkoopscijfers van het laatste jaar eens vergeleken met deze van het jaar ervoor en zie dat er een stijging is van 29% zonder dat er zoveel meer in mijn ebay-winkel stond. Enne... ik kan nooit geloven dat ikzelf de enige zou zijn die de zakencijfers ziet stijgen 😉


Maar ja, zoals steeds zal je waarschijnlijk wel niet veel goed florerende verkopers hier vinden zeker? 😉



 


Het probleem beperkt zich uitdrukkelijk NIET tot 2dehandsspullen.


Je standpunt, beste Frits, wordt bepaald doortdat je items verkoopt waar een particulier niet zomaar kan aankomen aan groothandelsprijs.


Neem bv mijn account waarop ik verpakkingsmateriaal e.d. verkoop :  zelfde verhaal als het jouwe: nog steeds stijgende verkoop, zowel binnen als (gelukkig) buiten ebay.


Waarom ? De meeste zaken die ik op die account verkoop koop ik minimaal aan per pallet, dus weinig last van zwartverkopers.


Mijn juwelenaccounts daarentegen hebben amper nog verkoop (op ebay dan toch).


Dat komt doordat ieder madammeke dat verder kijkt dan haar neus lang is probleemloos in het buitenland juwelen kan aankopen bij grossisten.


Sinds het op Europees niveau invoeren van het systeem van "kleine onderneming", welke niet mogen aankopen volgens het btw-systeem van intracommunautaire levering, maar in het buitenland de plaatselijke btw moeten betalen, is het voor leveranciers in het buitenland niet meer mogelijk te weten of ze te doen hebben met profs of zwartwerkers.


Even een testje gedaan : 


Rubriek modelauto's, met filter op "nieuw": van de eerste 50 aanbiedingen zijn er 45 van zakelijke verkopers.


Rubriek massief zilveren juwelen, filter op "nieuw met label" :  van de eerste 50 aanbiedingen zijn er slechts 14 van zakelijke accounts (meer dan de helft van mij, trouwens) !!!


Zet ik de filter op "nieuw zonder label", dan is het hek helemaal van de dam.


Daar komt dan nog bij dat vele van die zwartverkoperkes niet kunnen rekenen en winstmarge verwarren met nettowinst.




Bericht 9 van 10
laatste antwoord

Betreft: ik ben weer niet zichtbaar/vindbaar


Je standpunt, beste Frits, wordt bepaald doortdat je items verkoopt waar een particulier niet zomaar kan aankomen aan groothandelsprijs.



 


I wish this was true, my dear


Weet je, als je een beetje uitkijkt in mijn branche of je zoekt een "bevriende verkoper" in Duitsland, kan je vrij regelmatig zaken aankopen in Duitsland waar ik amper onder kan blijven als ik ze via de belgische importeur aankoop.


Dit systeem is een algemeen bekend systeem in onze branche hoor... Duitsers kopen vrij vaak grotere hoeveelheden in om hun jaarlijks omzetcijfer zo hoog mogelijk te houden en dumpen achteraf hun stocks op ebay of andere websites (zoals de grote amerikaanse concurrent die ook al een duitse afdeling heeft) met minimale winsten of zelfs met verlies (wat in Duitsland nog steeds mag).


Als je daar dan gaat inkopen als particulier om hier te herverkopen, kan je gemakkelijk "meespelen" met de zakelijke verkopers.


De enige mogelijkheid die ik heb om dit probleem te omzeilen, is gaan onderhandelen, onderhandelen en nog eens onderhandelen om alsnog dezelfde (of toch bijna) inkoopvoorwaarden te krijgen als de duitsers. Bij sommige bedrijven lukt dit, bij andere niet en dan moet ik als verkoper een keuze maken: bied ik die merken aan of niet? Voor bepaalde merken is het dan ook zo dat ik bewust kies om ze niet binnen te nemen, hoe jammer dit ook is...




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 10 van 10
laatste antwoord