annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

koper wil eerst geld terug alvorens terug te sturen

eBayers,


 


bij deze had ik graag even jullie mening/ervaringen ingeroepen.


 


 


Een Duitser koopt bij mij voetsteunen voor op zijn motor, het merk dat ik verkoop heeft deze in 3 veschillende hoogtes beschikbaar, laag, standaard en hoog.


Echter verkoop ik de gewone standaard versie omdat ik de andere 2 types niet stockeer,


in de beschrijving van het object staat duidelijk vermeld dat het om de gewone standaard versie gaat.


 


De kerel betaald onmiddellijk via PayPal en ik stuur diezelfde dag nog op.


De koper blijft volhouden mij een bericht te hebben gestuurd dat hij de lage versie van die voetsteunen wil, maar kan ik absoluut nergens terug vinden. Niet in mijn berichtenbox van eBay, niet via mail of als memo bij de PayPal betaling.


 


Nu wil ik niet de beuzak gaan uithangen en mijn feedback op 100% houden, ik neem de voetsteunen terug + een volledige terugbetaling.


 


De koper wil pas het product terugsturen als ik eerst alles terug betaal, en liet me dit weten op een onvriendelijke manier.


 


Ik vertrouw dit niet echt, wat als ik terug betaal en hij mij niks opstuurd? Kan ik dan als verkoper ook een beroep op PayPal doen of ben ik dan "gejost" ?


 


Graag even jullie mening, want is eigenlijk de eerste maal dat ik in deze "situatie" terecht kom en wil dit goed aanpakken.


 


alvast bedankt,


Tom

-- Bewerkt door 6star_racing om 26 Nov 2011 11:04 CET
Bericht 1 van 18
laatste antwoord
17 ANTWOORDEN 17

koper wil eerst geld terug alvorens terug te sturen

Ik zou voorstellen de helft direct terug te betalen, en de rest wanneer het object teruggestuurd is, zo verdeel je het risico.


Zeker niet alles terug betalen voor je het ding terug gekregen hebt !



m.
Bericht 2 van 18
laatste antwoord

koper wil eerst geld terug alvorens terug te sturen

Ik verwacht helaas dat koper je een paypal claim zal aandoen, waar je helaas niks zal kunnen aandoen want paypal beslist 99,99% in het voordeel van de koper...



Maar het voorstel van mikmak147 is nog het beste wat je kunt doen... maar ik verwacht dat koper hier niet zal op ingaan en een full refund wenst, zonder de goederen terug te zenden...



Helaas dus...

Bericht 3 van 18
laatste antwoord

koper wil eerst geld terug alvorens terug te sturen

Als zelfstandige handelaar is het de gewoonte om enkel een refund te doen wanneer het artikel ook terug in bezit is van de verkoper.


 


Het is NIET aan de koper om nu verkopertje te gaan spelen en dus eerst z'n geld terug te vragen, absoluut niet.


 


 


Het is een vorm van fairplay en beste is om dit in je "verkoopsvoorwaarden" te plaatsen.


 


Goederen worden terugbetaald wanneer deze in identiek dezelfde toestand terug gestuurd worden.


 


Die klant had al lang het geld kunnen doen blokkeren op paypal, nog raar dat hij dit niet deed.


 


 

Bericht 4 van 18
laatste antwoord

koper wil eerst geld terug alvorens terug te sturen

"Als zelfstandige handelaar is het de gewoonte om enkel een refund te doen wanneer het artikel ook terug in bezit is van de verkoper."



klopt maar....dit gaat NIET op bij paypal...heb al vaak een claim gehad voordat ze iets terugzenden... als ze het willen... ik heb dit jaar al voor 235 euro goederen die ik nog terug moet krijgen waarvan ik dus het geld via paypal heb MOETEN terugstorten...



De waarheid is dus anders dan de theorie...

Bericht 5 van 18
laatste antwoord

koper wil eerst geld terug alvorens terug te sturen

De waarheid is helemaal niet anders dan de theorie, beste comp-shop


 


Als de koper een claim indient dat het artikel niet voldoet aan de verwachtingen, zal hij pas een terugstorting krijgen nadat hij een bewijs van terugsturing voorlegde

-- Bewerkt door hetzijspoor om 26 Nov 2011 15:07 CET



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 6 van 18
laatste antwoord

koper wil eerst geld terug alvorens terug te sturen

Noppes, als hij 30 dagen wacht na een claim om terug te zenden dan heb je het vlaggen... Paypal sluit de zaak in ZIJN voordeel.. meerdere keren al meegemaakt..

-- Bewerkt door comp-shop om 26 Nov 2011 15:22 CET
Bericht 7 van 18
laatste antwoord

koper wil eerst geld terug alvorens terug te sturen

Ondertussen heb ik het voorstel van mikmak gevold en de koper een gedeelde terugbetaling voorgesteld.


 


Eens het product terug in mijn bezit is, betaal ik de rest terug.


 


Maar hierop verwacht ik een scheldend berichtje terug, en alvast een negatieve feedback.


 


Waarom kunnen wij deze eigenlijk als verkopers niet geven?


ook al schrijf je negatieve commentaar, het is en blijft een positief punt voor hun.

Bericht 8 van 18
laatste antwoord

koper wil eerst geld terug alvorens terug te sturen


Noppes, als hij 30 dagen wacht na een claim om terug te zenden dan heb je het vlaggen... Paypal sluit de zaak in ZIJN voordeel.. meerdere keren al meegemaakt..


Lijkt me toch bizar, Diane...


Wat is dan de zin van de keuzemogelijkheid om eerst terugzending te vragen ?


Zijn er mensen die dit kunnen bevestigen (en aub niet van horen zeggen 🙂  )




Bericht 9 van 18
laatste antwoord

koper wil eerst geld terug alvorens terug te sturen

Bij deze heb ik het dus aan mijne spreekwoordelijke "rekker", onze duitse vriend gaf me een negatieve feedback.


 


Kan en mag ik er dan nu vanuit gaan dat de verkoop afgehandeld is? Of kan hij ten alle tijde nog een PayPal claim indien?


 


Zodat ik voor een 2e keer gestraft zal worden?


 


Ik ga hem toch ook een mooi commentaar geven, spijtig genoeg krijgt hij een groen bolleke.


 


Doen wij daar als zakelijke verkopers dan zo ons best voor...?


Kwas zo fier op men 100%

Bericht 10 van 18
laatste antwoord