annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

koper wil eerst geld terug alvorens terug te sturen

eBayers,


 


bij deze had ik graag even jullie mening/ervaringen ingeroepen.


 


 


Een Duitser koopt bij mij voetsteunen voor op zijn motor, het merk dat ik verkoop heeft deze in 3 veschillende hoogtes beschikbaar, laag, standaard en hoog.


Echter verkoop ik de gewone standaard versie omdat ik de andere 2 types niet stockeer,


in de beschrijving van het object staat duidelijk vermeld dat het om de gewone standaard versie gaat.


 


De kerel betaald onmiddellijk via PayPal en ik stuur diezelfde dag nog op.


De koper blijft volhouden mij een bericht te hebben gestuurd dat hij de lage versie van die voetsteunen wil, maar kan ik absoluut nergens terug vinden. Niet in mijn berichtenbox van eBay, niet via mail of als memo bij de PayPal betaling.


 


Nu wil ik niet de beuzak gaan uithangen en mijn feedback op 100% houden, ik neem de voetsteunen terug + een volledige terugbetaling.


 


De koper wil pas het product terugsturen als ik eerst alles terug betaal, en liet me dit weten op een onvriendelijke manier.


 


Ik vertrouw dit niet echt, wat als ik terug betaal en hij mij niks opstuurd? Kan ik dan als verkoper ook een beroep op PayPal doen of ben ik dan "gejost" ?


 


Graag even jullie mening, want is eigenlijk de eerste maal dat ik in deze "situatie" terecht kom en wil dit goed aanpakken.


 


alvast bedankt,


Tom

-- Bewerkt door 6star_racing om 26 Nov 2011 11:04 CET
Bericht 1 van 18
laatste antwoord
17 ANTWOORDEN 17

Re: koper wil eerst geld terug alvorens terug te sturen

Een negatieve FB kan onder voorwaarden verwijderd worden, ik denk dat je best contact opneemt met Ebay en de hele zaak uitlegd... wat mij betreft sta jij recht in je schoenen.


Zelf heb ik ooit twee bizarre problemen gehad op Ebay, die in mijn voordeel door Ebay werden opgelost.

Bericht 11 van 18
laatste antwoord

Re: koper wil eerst geld terug alvorens terug te sturen

k**t*
Community-lid

hallo verloren moeite,met die duitsers is het altijd wat,wij worden aangeport om de verzending zo laag mogelijk te houden,en waar staan wij,zoals de regering op nul-vanaf nu gaan ze bij mij ook 8 eu betalen of recommander,-ze zouden ons vrij moeten laten voor buitenland (niet overschrijden van de posttarieven,maar dan weet je dat het toekomt,en een beuzak ben je altijd bij die gasten),wat men vraagt om te verzenden.ik hoop voor u dat dit goed afloopt maar ik .......jong ge zijdt eraan voor de moeite laat het zo,of betaal de helft ,maar dan zal hij  nog meer eisen ,ik zie het niet zitten.bij mij is het gedaan ingeschreven zending,heb je altijd bewijs.

Bericht 12 van 18
laatste antwoord

Re: koper wil eerst geld terug alvorens terug te sturen

@k**t*....


 


Als je niks probeert kan je ook niks winnen en ja... het buitenland is moeilijk, daarom dat ik nooit verzend buiten Belgie.


Iemand zei ooit eens tegen mij: "zelfs als je maar één kleine kans hebt, moet je die grijpen!" en daar zit een vorm van waarheid in!

Bericht 13 van 18
laatste antwoord

Re: koper wil eerst geld terug alvorens terug te sturen

hallo walesha,ja maar is bij mij ook niet de eerste keer,bij mij is gedaan,ingeschreven zending,en eerst betalen,heb altijd kleefetiketten klaar liggen,en zet in beschrijving vanaf deze avond  en neem de duurste verzenddienst.hier zeggen ze hou de verzendkosten zolaag mogelijk,amai.!!arme belgskens.of best in belgiè blijven,dat is de ènige optie.

Bericht 14 van 18
laatste antwoord

Re: koper wil eerst geld terug alvorens terug te sturen

@ Walesha : Welke eBay dienst kan ik daar best voor contacteren?


 


Vraag me soms af waarom we zoveel moeite doen om de klanten tevreden te stellen? Ze doen toch hun eigen zin.

Bericht 15 van 18
laatste antwoord

Re: koper wil eerst geld terug alvorens terug te sturen


@ Walesha : Welke eBay dienst kan ik daar best voor contacteren?



 


Steek daar je tijd niet in, het zal toch niet helpen.


De voorwaarden waarvoor feedback kan verwijderd worden zijn terug te vinden op volgende pagina:


http://pages.benl.ebay.be/help/policies/feedback-removal.html


 


En als ik de gegeven feedback lees, dan mag je het wel vergeten dat deze zal verwijderd worden vrees ik




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 16 van 18
laatste antwoord

Re: koper wil eerst geld terug alvorens terug te sturen

je kan in elk geval een kort en bondig tegenkommentaar posten bij de feedback.


 


 

Bericht 17 van 18
laatste antwoord

Re: koper wil eerst geld terug alvorens terug te sturen

hughwitte
Community-lid


Kan en mag ik er dan nu vanuit gaan dat de verkoop afgehandeld is? Of kan hij ten alle tijde nog een PayPal claim indien?




De koper blijft, als hij nog geen geschil geopend had voor deze transactie, normaal gezien de mogelijkheid hebben om tot 45 dagen na de betaling een PayPal geschil op te starten dat hij kan opwaarderen naar een claim.

Als de transactieproblemen moesten opgelost geraken, en het stof is wat gaan liggen, kan u vragen aan de koper of deze bereid is zijn feedback te wijzigen. Indien dit het geval is kan u hem een vraag tot wijziging van de feedback sturen. Daar hebt u tot 30 dagen na het krijgen van de slechte feedback de tijd toe.

Een feedbackwijziging aanvragen (voor verkopers)
http://pages.benl.ebay.be/help/feedback/revision-request.html

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 18 van 18
laatste antwoord