annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

niet opvolgen van beleid!!!

He,ik heb een vraag ,ik heb onwetend een lophophora plant op Ebay geplaatst,een paar uur later werd deze plant reeds verwijderd en kreeg ik een aantekening voor het niet naleven van het beleid,het verkopen van drugs enzovoort,intussen heb ik gemerkt dat er nog lophophora planten verkocht worden op Ebay die niet verwijderd worden???,Al mijn vragen hieromtrend worden door Ebay niet beantwoord ,bv waar ik deze beleidsnota kan vinden ,of waar ik de reglementen kan vinden .oook mijn vraag waarom sommigen deze planten wel mogen verkopen worden niet beantwoord .Hoe kan men weten dat dit niet mag als sommigen dit wel mogen?Is dit het beleid van Ebay?
groetjes
Bericht 1 van 24
laatste antwoord
23 ANTWOORDEN 23

Niet alle EBAY medewerkers zijn plantkundigen. De domste 95% zal waarschijnlijk gewoon de aanbieding verwijderen zonder zich er vragen bij te stellen, simpelweg veronderstellend dat er in de klacht wel een grond van waarheid zit. De snuggere 5% zal wel beseffen dat het om doodgewone kamerplantjes gaat, maar ik vermoed niet dat er bij EBAY veel personeelsvergaderingen gehouden worden omtrent dat onderwerp.

Het EBAY beleid is een complex kluwen van regels die zoals je merkt zeer onrechtvaardig zijn. Ik ben dan ook consequent in die zin dat ik gewoon het volledige beleid aan mijn laars lap en altijd mijn zin doe. En zoals je aan mijn feedback / DSR scores merkt is dat een goede strategie.
Bericht 21 van 24
laatste antwoord

Tja ,dit is zo.Ze praten allemaal over het Ebay beleid maar niemand kan mij vertellen waar ergens in het beleid staat dat men geen lophophora planten mag verkopen ,ze hebben wel een algemeen beleid zoals geen drugs of aanverwante verkopen ,maar wat zijn die aanverwante,dit kun je zeer ruim nemen.hebben ze eigenlijk wel een beleid.Bv men mag geen pijpen verkopen of enig ander hulpmiddel om te roken,van wanneer is roken verboden?Beslist Ebay dit eenzijdig.Ik vraag mij af hoe het zo ver is kunnen komen.Je goesting doen?Dan heb je volgens mij enkel heel veel geluk gehad dat je nooit iets verkoopt dat men perse wil melden als ongepast of niet volgens het beleid,ik heb de indruk als iemand aanstoot neemt of niet graag heeft dat je iets verkoopt dat dit melden als overtreding genoeg is om dit object te verwijderen.Ik heb de beleidsregels niet nageleefd volgens Ebay ,ik en niemand weet blijkbaar welke regels,ze staan nergens vermeld.
Groetjes Willy
Bericht 22 van 24
laatste antwoord

Voor alle duidelijkheid...

Ebay heeft volgens mij die cactus niet opgespoord hoor.
Jij bent overgedragen door iemand die dit item heeft zien staan. :-(

Bericht 23 van 24
laatste antwoord

Uit mijn lessen biologie herinner ik me trouwens dat het merendeel van de planten één of ander hallucinogeen effect veroorzaakt, afhankelijk van de geconsumeerde hoeveelheid.

Alle planten kan je bovendien drogen, vermalen en als tabak gebruiken, wat blijkbaar eveneens verboden is op EBAY.

Deze voorbeelden gewoon om aan te geven hoe hypocriet en belachelijk dit EBAY "beleid" eigenlijk wel is.
Bericht 24 van 24
laatste antwoord