annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Douane bij invoeren goederen

Hallo,

Het is hier al een aantal keer besproken, maar toch vraag ik mij het volgende nog af. Ik ben in contact gekomen met een verkoper uit canada die hetvolgende vermeld : "VAT is included for vermeld dat bij het opsturen van de goederen de "VAT included for Europe in the posted price". Betekent dit nu dat ik geen extra BTW moet betalen aan de douane, of niet ? Komen er dan nog andere kosten bij, en zo ja, welke ?

Alvast mercikes om te antwoorden !
Bericht 1 van 31
laatste antwoord
30 ANTWOORDEN 30

Douane bij invoeren goederen

eng199
Community-lid
Is er een verschil tussen het invoeren van een nieuw en 2de hands voertuig vanuit UK. Volgens de verkoper in UK moet je geen btw meer betalen op een nieuw voertuig omdat hij deze bij de verkoop al betaald. Hij heeft het nagevraagd bij de Engelse douane. Hij beweerd zelfs dat je 6% minder moet betalen omdat in de UK de taxen maar 15% zijn. Wie kan mij helpen?
Bericht 21 van 31
laatste antwoord

Douane bij invoeren goederen

@eng199

dD verkoper in de Uk moet je een document bezorgen waaruit blijkt dat de BTW in de Uk voldaan is, dat document moet je aanbieden bij de douane bij de DIV om het voertuig hier te laten inschrijven.
Voor jou zijn er dan geen bijkomende kosten betreft de inschrijving... wat betreft eventuele kosten voor de invoering vanuit de Uk kan je best eens informeren bij de DIV of de Belgische douane, want daar schijnt de laatste twee jaar ook één en ander in veranderd te zijn.
Bericht 22 van 31
laatste antwoord

Douane bij invoeren goederen

eng199
Community-lid
Volgens de dealer in the UK moeten belgische bedrijven in de UK geen btw betalen maar wel in Belgie zelf. Voor particulieren is het net andersom, nl ginder btw betalen en hier niets. Dit gaat over nieuwe voertuigen.
Klopt dat allemaal?
Bericht 23 van 31
laatste antwoord

Douane bij invoeren goederen

Mijn dochter heeft drie jaar geleden een tweehandauto in Duitsland gekocht, zij heeft daar BTW op betaald en met het document van de verkoper (bewijs van BTW-betaling) heeft zij de auto zonder probleem laten inschrijven.
Zij had toen geen bijkomende kosten voor invoer en dergelijke, maar onlangs heb ik gehoord dat er weer zo één en ander veranderd is.
Voor een nieuwe auto gelden andere regels, in- en uitvoer van nieuwe wagens is voorbehouden aan bvb conssesiehouders en fabrikanten die daar de nodige vergunningen voor hebben.
Bericht 24 van 31
laatste antwoord

Douane bij invoeren goederen

eng199
Community-lid
Hoi Walesha,
Weet je ook welk dokument dit is betreffende het bewijs van btw betaling in de U.K.?:-p
Grtz
Bericht 25 van 31
laatste antwoord

Douane bij invoeren goederen

@eng199

Ik heb geen idee, dat was toen een document inzake BTW op A4-formaat dat moest afgegeven worden aan de DIV bij de inschrijving.
Bij die auto waren er toen een heel pak papieren waarvan we uiteindelijk enkel het eenzelvigheidsbewijs van overhielden.
Best kan je contact opnemen met de DIV van je provincie, die zullen je wel alle inlichtingen kunnen geven, maar normaal zou de verkoper daar ter plaatste dat moeten weten of voor al die documenten moeten zorgen.
Bericht 26 van 31
laatste antwoord

Douane bij invoeren goederen

huwitte
Community-lid
@ eng199

Best voorzichtig zijn met het aankopen van een auto in de UK. Er zijn oplichters actief in deze branche van auto’s kopen op afstand. Niet betalen voor u de auto in handen hebt, ook niet naar een zogezegde onafhankelijke dienst voor borg, tenzij die goedgekeurd is door eBay!

http://pages.ebay.co.uk/help/tp/payment-escrow.html

http://www.lookstoogoodtobetrue.com/fraudtypes/escrowfraud.aspx



Bericht 27 van 31
laatste antwoord

Douane bij invoeren goederen

@ kroonprijs

Jersey niet: het behoort tot de EU en vele Britse bedrijven zoals play.com verzenden vanaf daar. Een jobstudent (?) van De Post had Jersey deze zomer verkeerdelijk in de US geplaatst zodat ik 1O euro moest bijbetalen. De Post heeft mij dit terugbetaald, weliswaar na verscheidene e-mails en fotokopies en enkele maanden.
Bericht 28 van 31
laatste antwoord

Douane bij invoeren goederen

Heb net ook een verhitte discussie met een douanebeambte achter de rug.
Had op eBay een electronisch toestel gekocht voor 305 USD, zijnde 240 USD (verkoopbedrag) + 65 USD (shipping costs), met de huidige dollarkoers was dit goed voor zo'n 203 €. Dacht dat ik een goede zaak had gedaan, want dat ding kon je hier ook kopen maar niet voor minder dan 310 €.
Na het invullen van de formulieren voor postale dedouanering, komt de man van taxipost de week erop (ondertussen al na zo'n 3 weken) me nog eens 105 € taksen vragen.
Heb aanvankelijk geweigerd en daarop contact opgenomen met de douane.
Wat blijkt ? Ze rekenen als volgt :
1) 14% invoerrechten op het factuurbedrag (ook op verzendingskosten want het verzenden wordt als een dienst aanzien)
2) + 25 € administratiekosten douane
3) op het totaalbedrag aldus bekomen nog 'ns 21% BTW.
4) dus in totaal kwam het op 308 €, 'k had het dus beter in België gekocht, dan had ik hier nog van de garanties kunnen genieten.

Voor klachten, zei hij me laconiek, 1 adres, stuur een brief aan Didier Reynders. Een regelrechte schande is het !

En zeggen dat ik hetzelfde op eBay vanuit de UK had kunnen laten afkomen voor 210 €, slechts 7 € duurder, hoe dom kon ik zijn ?

't Zal me in elk geval geen 2de keer overkomen.

Laat het de lezer een les zijn !
Bericht 29 van 31
laatste antwoord

Douane bij invoeren goederen

e-user2
Community-lid
Invoerrechten?

Je afrekening van de kosten die je gevorderd worden moet aangeven welke nummers van toepassing zijn teneinde je tarief te bepalen, evenals het land van herkomst.

Kan je deze gegevens hier eens plaatsen? -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 30 van 31
laatste antwoord