annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kopers vs verkopers

Ik ben koper en sporadisch particulier verkoper en mss één van de weinige particulieren die hier op het forum zitten... regelmatig lees ik hier de kommer en kwel van zakelijke verkopers over de slechte kopers cq: wanbetalers. Maar... het wordt tijd dat ik, en dan spreek ik uit naam van alle goede kopers, ook eens mijn ongenoegen laat blijken over slechte VERkopers, want jawel, die zijn er ook!

Verkopers, of ze nu al dan niet zakelijk zijn, verwachten en eisen zelfs dat de koper onmiddelijk betaald, wat ook maar normaal is, maar... er zitten er hier van het soort: "Jij betaald mij onmiddellijk en ik verzend wanneer het mij toevallig eens goed uitkomt!" en dat loopt OOK de spuitgaten uit!

Verkopers die reeds aan mij verkochten kunnen beamen dat ik een correcte betaler ben en zelden problemen maak, zelfs als er een probleem zou zijn (wat al een paar keer is gebeurt), maar dat ik dan meer dan twee weken moet wachten eer ik mijn aankoop in de bus krijg?????

Nee... dat kan dus niet... onmiddellijke betaling betekent voor mij ook onmiddellijke verzending en dan bedoel ik wel binnen een redelijke termijn tussen verzenden en leveren van pakweg hooguit één week.

Dit moest me nu toch wel eens van het hart en trap ik hiermee iemand tegen de schenen, sorry for that, maar wie het schoentje past.....

Zo, ben eens benieuwd naar jullie weerwoord!

Bericht 1 van 48
laatste antwoord
47 ANTWOORDEN 47

Kopers vs verkopers

Het merendeel van mijn DVD verkopen zijn gewone DVD doosjes die in een bubbelenveloppe passen en waar twee postzegels voldoende zijn. 

Ik heb deze dienst stsandaard toegepast in het begin (ik startte met gratis verzending, en natuurlijk probeer je dan de kost zo laag mogelijk te houden!). Ik had binnen de paar weken reeds "verloren" verzendingen en beschadigingen. 

Aangezien ook voor zulke verzendmethoden de verkoper verantwoordelijk is voor de levering begon de besparing tov taxipost verzending volledig verloren te gaan aan her opsturen of terugbetaling.

Redelijk snel heb ik dan besloten om énkel nog met een getraceerde verzendmethode te werken. Ik ben gestart met de Bpack Mini 1 waar van de meer dan duizend stuks die ik op bijna een jaar verstuurd heb er niet één is verloren gegaan ( er zijn er wel drie teruggekomen als onbestelbaar wegens slecht adres). Niet één klacht is daar van verder gekomen. 

Daarna heb ik beslist dat ik het beu was om die Mini's telkens in te vullen met stylo, daar een stock van bij te houden (wat veel geld kost, en dus probeer je just in time te werken wat dan weer soms just to late wil zeggen en ik geen doosjes had en je weer een extra verplaatsing moet maken naar het kantoor)....

Ik ben gestart bij Bpost met een contract van 200-500 pakjes, na enkele maanden ben ik overgestapt op 500-1000.  Als ik daarbovenop zou stoppen met Mini's te gebruiken kon ik overschakelen op een contract 1000-5000 pakjes op jaarbasis. Ja ik ben meer kwijt ipv met een Mini 1 (ongeveer 40 cent), én ik moet zelf envoloppes kopen (van goede kwaliteit, ik raad luchtbubbel af maar ik raad SUMO enveloppes aan te koop bij oa Otto Office dewelke een padding uit papier hebben) tegen 15 cent het stuk.... en er moet een etiket op van een Dymo printer dewelke 14 euro kosten voor een rol van 220...

Maar! Ik heb nu wel voor élke zending een tracking mét Naam en adres en postcode. Dus geen enkele discussies bij een dispuut. EN geen énkel verloren object, geen enkele negatieve feedback en lage sterrenbeoordeling.

Is het mogelijk voor elke branche? Waarschijnlijk niet, op bepaalde producten is de marge te klein en kan je je misschien uit de markt prijzen door de hogere verzendkosten... echter ben ik er van overtuigd dat veel kopers op eBay wel degelijk kijken naar de verzendmethodes, en velen het niet erg vinden om voor een blu-ray van 6 euro een verzendkost van 3,85 euro te betalen als ze verzekerd zijn van levering.

Het blijft een zaak die iedere verkoper voor zichzelf moet uitmaken. 

Bericht 21 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

comp-shop

Dat van die rode bol begrijp ik echt niet!

5 april  koper koopt 2 items

5 april  positieve feedback door jou gegeven  GOEDE KOPER BETAALT SNEL

7 april verzonden?????

12 april aangenomen in netwerk(vrijdag) volgens het nummer op je borderel

15 april uitgereikt

24 april paypal betaling ontvangen????

Bericht 22 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

En ik moet WALESHA bijtreden ,soms komt iets van Japan nog sneller aan dan iets uit Belgie.

Ik betaal altijd onmiddellijk en verwacht dan ook binnen de week mijn item,tenzij de verkoper me een mailtje stuurt met reden van vertraging.

Onlangs betaal ik 7,60 euro voor secur en krijg het in een enveloppe met 3 zegels!

Ik koop veel liever bij buitenlandse verkopers ,nog nooit problemen gehad.

Die communiceren tenminste!

Momenteel koop ik enkel ,bij onbekende verkopers,die ook paypal aanvaarden.

Na 1 week ,zonder mail en zonder pakje te hebben ontvangen  PAYPAL claim!

Als je geen tijd hebt om naar de post te gaan ,verkoop dan niet,of zet het duidelijk in je aanbiedingen.

Trouwens niet-betalers zijn ook steeds Belgen,heb nog nooit een geschil moeten openen tegen buitenlandse kopers.

Bericht 23 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

Idd Siemenpoes, alles hangt af van de snelheid waarop de verkoper verzend en ja, vanuit het buitenland gaat het soms sneller dan in het binnenland...

Te rekenen vanaf de betaling:

VS = gemiddeld twee weken

Duitsland = hooguit 3 à 4 dagen

VK = ten hoogste één week

Dat is mijn ervaring vanuit het buitenland maar van een Belgische verkoper gebeurt het zelden dat ik mijn pakje aankrijg binnen de week... zijn de Belgische verkopers dan zoveel lakser dan de buitenlandse???

Bericht 24 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

7 april verzonden?????

12 april aangenomen in netwerk(vrijdag) volgens het nummer op je borderel

15 april uitgereikt

24 april paypal betaling ontvangen????

Klopt, koper wou snel het item, uiteindelijk zijn we overeengekomen dat ik het item wel zou verzenden, zonder betaling, dus als dank krijg ik een rode bol. 7 april had hij gezegd dat hij het geld had overgeschreven op de rekening. tot 12 april heb ik gewacht en toen hij mij bevestigde dat hij het snel zou betalen heb ik het opgezonden. Hij heeft inderdaad pas op 24 april betaald. met als dank een rode bol...

Bericht 25 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

Te rekenen vanaf de betaling:

VS = gemiddeld twee weken

Duitsland = hooguit 3 à 4 dagen

VK = ten hoogste één week

Dat is mijn ervaring vanuit het buitenland maar van een Belgische verkoper gebeurt het zelden dat ik mijn pakje aankrijg binnen de week... zijn de Belgische verkopers dan zoveel lakser dan de buitenlandse???

Wel misschien ligt het wel aan onze Bpost?

Bericht 26 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

Nee hoor, niet de schuld van Bpost... bewijs: vorige week gekocht en betaald op 29/5, betaling ontvangen door verkoper op 30/5 en op 31/5 zat het in de bus... kan het nog sneller???

Maar als de verkoper een week wacht voordat hij verzend, tja... dan duurt het wel even natuurlijk en daar gaat het nu juist om, verzend hij dan ook nog eens met Kiala, mag je nog een week langer wachten!

Ik doe regelmatig aankopen in Duitsland, niet zelden dat ik mijn spullen twee dagen na betaling heb en die verkoper (firma) ligt een slordige 350km van mijn woonplaats!

Met die snelheid wordt er hier zelden geleverd hoor.

Bericht 27 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

Klopt, koper wou snel het item, uiteindelijk zijn we overeengekomen dat ik het item wel zou verzenden, zonder betaling, dus als dank krijg ik een rode bol. 7 april had hij gezegd dat hij het geld had overgeschreven op de rekening. tot 12 april heb ik gewacht en toen hij mij bevestigde dat hij het snel zou betalen heb ik het opgezonden. Hij heeft inderdaad pas op 24 april betaald. met als dank een rode bol...

Compshop: al je interventies in dit draadje, doen mij en waarschijnlijk nog wel andere mensen alleen maar besluiten dat er meer nodig is dan "communicatie" alleen... er is ook nog zoiets als "geloofwaardigheid".

Je postings bulken van de contradicties... eerst doe je ons geloven dat je de 7e verzond en je feedback geeft aan dat je de 5e de betaling kreeg maar toch zou dit pas de 24e gebeurd zijn...

De tracking bewijst dat je helemaal niet de 7e maar de 12e verzond (en dit bevestig je hier ook)

En wees nu eerlijk... als een koper eerst beweert dat hij de 7e al betaald had en dit uiteindelijk niet het geval was, waarom zou je dan de 12e wel verzenden bij vage beloftes van de koper???

Sorry, "mee alle chinezen maar niet met den dezen" é?

PS: met dank aan siemenpoes die postte wat ik ook al gezien had maar niet wou uitbrengen, wetende dat je kritiek op mij als persoon wel weer zou oplaaien...

Nog 1 tip: als je iets wil posten zoals dit, zorg dan dat je ballonnetjes niet doorprikt kunnen worden...

Enne.. wat BPost betreft... ik kan je enkel maar stellen dat mijn ervaringen heel wat anders zijn dan wat jij beweert... zie daarvoor maar naar mijn feedbacks... 99% van de belgische kopers geeft feedback 2 dagen na de betaaldatum, buitenlandse verkopers doen dit binnen de 5 dagen, niet-EU-ers hebben daarvoor een week tot 2 weken nodig. BPost doet het dus helemaal niet zo slecht 😉

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 28 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

.

Enne.. wat BPost betreft... ik kan je enkel maar stellen dat mijn ervaringen heel wat anders zijn dan wat jij beweert... zie daarvoor maar naar mijn feedbacks... 99% van de belgische kopers geeft feedback 2 dagen na de betaaldatum, buitenlandse verkopers doen dit binnen de 5 dagen, niet-EU-ers hebben daarvoor een week tot 2 weken nodig. BPost doet het dus helemaal niet zo slecht 😉

Bericht 29 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

Beste zijspoor, je wilt het altijd beter weten he...

misschien omdat koper een professionele koper was met +5500 feedbacks... ik geloofde hem op zijn woord...

maar ik ben het eigenlijk hier echt beu... altijd dat negatieve op mijn naam... maarja jullie zijn de lievelingen van ...en kunnen NOOIT iets verkeerd doen..of hebben NOOIT een probleem, of wij zijn de arme SLECHTE verkoper ben het eigenlijk beu dat ik hier een slechte naam krijg van...medeverkopers!!! da's al van in het begin dat er hier één bepaalde persoon op mijn nek zit...en jullie weten echt wel wie ik bedoel!!!!!!

Bericht 30 van 48
laatste antwoord