annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Kopers vs verkopers

Ik ben koper en sporadisch particulier verkoper en mss één van de weinige particulieren die hier op het forum zitten... regelmatig lees ik hier de kommer en kwel van zakelijke verkopers over de slechte kopers cq: wanbetalers. Maar... het wordt tijd dat ik, en dan spreek ik uit naam van alle goede kopers, ook eens mijn ongenoegen laat blijken over slechte VERkopers, want jawel, die zijn er ook!

Verkopers, of ze nu al dan niet zakelijk zijn, verwachten en eisen zelfs dat de koper onmiddelijk betaald, wat ook maar normaal is, maar... er zitten er hier van het soort: "Jij betaald mij onmiddellijk en ik verzend wanneer het mij toevallig eens goed uitkomt!" en dat loopt OOK de spuitgaten uit!

Verkopers die reeds aan mij verkochten kunnen beamen dat ik een correcte betaler ben en zelden problemen maak, zelfs als er een probleem zou zijn (wat al een paar keer is gebeurt), maar dat ik dan meer dan twee weken moet wachten eer ik mijn aankoop in de bus krijg?????

Nee... dat kan dus niet... onmiddellijke betaling betekent voor mij ook onmiddellijke verzending en dan bedoel ik wel binnen een redelijke termijn tussen verzenden en leveren van pakweg hooguit één week.

Dit moest me nu toch wel eens van het hart en trap ik hiermee iemand tegen de schenen, sorry for that, maar wie het schoentje past.....

Zo, ben eens benieuwd naar jullie weerwoord!

Bericht 1 van 48
laatste antwoord
47 ANTWOORDEN 47

Kopers vs verkopers

Tiens, mijn reactie kwam er niet door????

Enfin, opnieuw....

Idd heb je gelijk Frits, alles hangt af van de snelhied waarop de verkoper verzend te rekenen vanaf de datum dat hij de betaling heeft geboekt. Bpost is niet van de goedkoopste (jammer genoeg) maar doet het de laatste jaren wel goed; Het si lang geleden dat ik nog verloren en/of beschdigede zendingen heb gehad (hout vasthouden!!!)

Ik wil dan ook een pluim geven aan zowel Bpost voor hun inspanningen van de laatste jaren maar zeker aan de correcte verkopers hier die hun job en hun klantenrelaties ter harte nemen, waar jij er zeker één van bent.... jammer genoeg zijn die er hier veel te weinig!

Bericht 31 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

Dus nog eentje die vind dat ik een slechte verkoper ben...

Bericht 32 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

Walesha is dit draadje begonnen om aan te tonen dat niet alleen de kopers en Bpost de slechten zijn ,maar dat sommige verkopers niet altijd zo correct zijn.En ik heb het zeker niet op bezoekers van dit forum ,maar algemeen.

De opmerking van die rode bol doet hier niets terzake ,lag misschien zwaar op de maag van comp-shop.

Je moet toch weten dat mensen die al 10 jaar op ebay zitten wel weten wat er in werkelijkheid is gebeurd

Koper betaalt met PAY PAL,dient een claim in wegens niet ontvangen .Bij ontvangst krijg je de betaling terug.Vandaar die betaling op 24 april.

Je moet een beetje eerlijk zijn hé,ook al is er die rode bol en heeft die koper zijn pakje ontvangen voor jij de betaling effectief had.

Dat is een prof. verkoper die die enveloppen dringend nodig had en die die ten laatste op 8 april dacht te ontvangen.

En laat ons nu maar terug naar de stelling van Walesha gaan

Bericht 33 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

Dat wordt hier nergens gezegd hé?

Het enige wat ik jou wil duidelijk maken, is dat je een slechte "verliezer" bent.

Telkens er iets fout loopt, en het is geen toeval meer dat het vaak op vlak van verzending is, zoek je de fouten buiten jezelf terwijl het telkens weer duidelijk wordt dat jezelf de verantwoordelijkheid draagt.

En ja, het is vaak ikzelf die je hier op wijst maar is dit dan zo erg? Neen, als er kritiek gespuit wordt op wie dan ook, mag er gerust met een kritisch oog gekeken worden naar de posting.

En dit is net wat er hier gebeurde.

Niet jij als persoon krijgt de lading, het gaat hem erom je postings eens in een ander daglicht te bekijken. En zeg nu zelf... in plaats van weer eens mij als je boeman te beschouwen, is je verhaal dat je hier in dit draadje schrijft nog geloofwaardig??? Je printscreen en de latere ommezwaai bewijzen toch dat niet ik maar jij de mist in ging???

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 34 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

How Diane... als die laatste opmerking voor mij was bedoelt... dat heb ik nooit gezegd, kan ik ook niet zeggen want ik heb bij jou nog nooit iets gekocht.

Mag ik jullie ook vragen dit draadje niet te gebruiken om persoonlijke onderlinge vete's en meningsverschillen uit te vechten maar in de context te blijven aub??

Bericht 35 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

Dit is wat mij betreft geen persoonlijke vete!

Dat zie je toch ook wel, walesha.

Trouwens... het gaat in deze discussie volledig over het betrokken onderwerp... Koper betaalt, al dan niet laattijdig, dat laat ik in het midden... verkoper levert... al dan niet een week na de betaling... laat ik ook in het midden... en de wijze hoe verkoper hier mee om gaat achteraf...

Dus... volledig on-topic zou ik zo zeggen

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 36 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

Beste Walesha,

het zijspoor heeft ALTIJD gelijk en ALTIJD het laatste woord...maar wat wil je als je dikke vriendjes bent met Ebay... 

zelfs een persoonlijke vete wordt hier GOED gesproken...meneer zijspoor is de BIG BOSS van de communitie en owee als je hieraan twijfelt... 

Bericht 37 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

Ik verstuur nooit voor betaling! Zélfs niet met goede feedback aangezien kopers énkel maar goede feedback kunnen krijgen.

Wie verzending wil op de dag zelf moet met paypal betalen én eerst per bericht vragen of ik vandaag nog kan verzenden.

Ik geef een termijn van 2 werkdagen op uit voorzorg (ik heb zo in december beide handen zwaar verbrand en had nog één pink niet in verband, heb dan twee dagen niet kunnen versturen en heb mijn moeder twee weken moeten inzetten). 

Ik verzend meestal ook nog op zaterdag, echter als een koper vrijdagavond na twee weken pas betaald en ik heb geen andere zending die dag, dan ga ik pas maandag naar de post. Maar ik ga het geen week opzettelijk later verzenden.

Je had die rode bol kunnen vermijden door niet toe te geven op verzenden voor betaling. Bij niet betaling en een rode bol zal eBay deze zo goed als altijd verwijderen. 

Bericht 38 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

Awel, dan zal ik comp-shop eens een hart onder de riem steken. Ik heb daar onlangs met mijn kopersaccountje een item gekocht. Die bestelling werd helemaal volgens de regels van de kunst afgewerkt. Zowel communicatie, verpakking als verzendtijd was meer dan in orde.

Wat Bpost betreft. Ik weet dat je daar regelmatig klachten over leest en ik zou begot niet weten waar die van komen. Voor het merendeel van onze items bieden we gratis verzending (bubbelenvelop) of verzending via mini Bpack (betalend). Het gebeurt slechts uitzonderlijk dat er iemand voor een Bpack kiest. Ik ga dagelijks in de late namiddag naar de post. Telkens weer ben ik verbaasd hoe vaak het gebeurt dat ik vandaag iets post en daags nadien al een positieve feedback krijg.

Het aantal verloren verzendingen is verwaarloosbaar. Het aantal zendingen dat op 1 jaar verloren gaat kan ik op 1 hand tellen. Veel hangt wel af van hoe je uw items inpakt. Vroeger hadden we meer verloren verzendingen. Toen hebben we iets aan onze manier van verpakken veranderd en sindsdien komen 99,99% van onze zendingen aan.

Wat mij steeds verbaast is hoeveel verkopers het nalaten om een "return address" te vermelden. Het gebeurt niet vaak, maar af te komt er eens iets terug wegens onbestelbaar. Tja, als je dan je eigen adres niet vermeldt is dit natuurlijk een verloren zending.

Verzend inderdaad NOOIT vooraleer je betaling ontvangen hebt. Dat is om problemen vragen.

De gevaarlijkste periode van het jaar voor problemen met verzendingen is het groot verlof. Afgelopen zomer niet, maar alle jaren voordien hadden we opvallend meer verloren zendingen in die periode.

Bericht 39 van 48
laatste antwoord

Kopers vs verkopers

Nog niet zo lang op ebay, maar toch al ongeveer 60 aankopen gedaan, waarvan 75% in het buitenland (vooral Duitsland en het Verenigd Koninkrijk) en geen klagen over de verzendingen.  Alleen dat het er somtijds nogal laks aan toe gaat op BruCargo.

Men mag ook niet vergeten dat het afhangt van welk sorteercentrum je pakje doorgestuurd wordt.  Het vroeger ABX in Antwerpen deed bijvoorbeeld de vrachtwagen voor Brussel als laatste (die vertrok aan de Noorderplaats tussen 3 en 4 uur 's nachts) terwijl andere camions (Charleroi, Luik...) om middernacht en 01:00u vertrokken.

Ikzelf moet ook constateren dat verzendingen binnen België langer duren dan degene die vanuit het buitenland komen.  Vooral DHL schijnt een vitèske méér te hebben dan de concurrentie: vanuit Bümmerskönten ergens tegen de vroegere Oost-Duitse grens op 16 uur via Keulen tot op BruCargo en een dag later op mijn trottoir -40 uur voor ne colis van 40kg: da's een uur de kilo...

Al durft het wel eens anders uitpakken ook: vanuit München binnen 20 uur op BruCargo, alwaar vervolgens blijkbaar een duchtig potje Kleuren-wiezen werd gepleegd zodat mijn pakse daar 36 uur is blijven liggen.  Na die 36 uur was het vrijdagavond waardoor het pakje pas maandag op de middag werd aangeboden aan ondergetekende...

Maar ik klaag niet.  Ik heb tijd.  Tijd is trouwens dikwijls het énige wat ik nog heb na even bij ebay te zijn langs geweest...

Bericht 40 van 48
laatste antwoord