annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

verloren post

Hallo iedereen,


ik verkoop al een tijdje games op ebay en verstuur deze altijd aan normaal tarief, dus bubbelenveloppe met daarop 3 prior postzegels. Nu in juli en augustus moet ik zeggen, heb ik nooit klachten gekregen dat de post niet toekwam, maar vanaf eind september, begin oktober krijg ik klachten van klanten die hun pakje niet ontvangen.


Ik weet, ik kan het altijd versturen via taxipost mini 1, maar het probleem is dat de meeste klanten hiervoor niet willen betalen, het leven is natuurlijk al duur genoeg, daarom willen ze het ook verstuurd zien aan de laagste prijs. Maar daar begit hem het schoentje te wringen, ik heb vorige week 3 klachten van klanten gekregen dat de post niet was ontvangen.


Ik vraag mij af of er nog mensen zijn die hier zoveel last van ondervinden en of er een mogelijkheid is om dat te beperken dat er post verloren gaat (ik vermoed zelfs diefstal, want sommige streken verliezen precies altijd hun post...).


Zou eventueel een frankeermachine met DPM zegels een zekerder manier zijn om te versturen, want dit overweeg ik momenteel.


Mvg,


Dany

Bericht 1 van 16
laatste antwoord
15 ANTWOORDEN 15

verloren post

k**t*
Community-lid

hallo diefstal,sinds die piepers er staan(doorgang om naar buiten iets te slepen) lijkt me onlogisch aangezien ik indertijd ook een badge droeg,om buiten te gaan,maar ja dat was een groot x sorteercentra,waar ge u post heen doet,is dat een klein kantoor?verdwijnt het daar niet?onderweg met de camion(lijkt me onwaarschijnlijk,aangezien,ze binnen de tijd moeten zijn,en zich niet opzij kunnen zetten,om al die containers te onderzoeken)doe eens navraag op het kantoor.frankeermachines dat helpt niet,dit zijn automatisch gefrankeerde en ALLEEN BRIEVEN die erdoor gaan met rode stempel van de zegelwaarde.gewoon eens klacht indienen in dat kantoor,zal al veel oplossen,geloof me

Bericht 2 van 16
laatste antwoord

verloren post

k**t*
Community-lid

hallo diefstal,sinds die piepers er staan(doorgang om naar buiten iets te slepen) lijkt me onlogisch aangezien ik indertijd ook een badge droeg,om buiten te gaan,maar ja dat was een groot x sorteercentra,waar ge u post heen doet,is dat een klein kantoor?verdwijnt het daar niet?onderweg met de camion(lijkt me onwaarschijnlijk,aangezien,ze binnen de tijd moeten zijn,en zich niet opzij kunnen zetten,om al die containers te onderzoeken)doe eens navraag op het kantoor.frankeermachines dat helpt niet,dit zijn automatisch gefrankeerde en ALLEEN BRIEVEN die erdoor gaan met rode stempel van de zegelwaarde.gewoon eens klacht indienen in dat kantoor,zal al veel oplossen,geloof me

Bericht 3 van 16
laatste antwoord

verloren post

Heb hetzelfde probleem, in november zijn er vijf pakketjes verloren gegaan in de post. Ik ben al verschillende keren gaan informeren en klachtenformulieren ingevuld, helaas zonder resultaat. Ze stoken het op de waterellende en de sneeuw maar niks vergoeding. Klanten beginnen moeilijk te doen en ik verzoek om de verloren kosten te delen alhoewel op de jobomschrijving vermeld is dat ze bij voorkeur aangetekend laten verzenden daar ik geen verantwoordelijkheid neem bij verlies. Helaas negatieve tegen reactie. Hoe lossen jullie dit op ?

Bericht 4 van 16
laatste antwoord

verloren post


ik vermoed zelfs diefstal, want sommige streken verliezen precies altijd hun post...




Is het steeds in dezelfde regio dat er pakjes verdwijnen? Ik had een hele tijd geleden last met regio met postcode 5000 en wat daar in de buurt lag. Alles wat ik naar die regio verstuurde kwam systematisch niet naan.

Klacht neergelegd bij de post, naar de klantendienst gebeld,... Daar is zelfs een officieel onderzoek naar gestart en er werd me een schadevergoeding beloofd. Het onderzoek is afgerond zonder dat er een schuldige gevonden werd. Naar mijn schadevergoeding heb ik kunnen fluiten. Er zal toch iets gebeurd zijn, want het probleem was plotseling toch opgelost?

Werden de verloren paketten betaald met overschrijving of PayPal? Vorig jaar rond dit jaar had ik een hoog aantal verloren pakjes die bijna allemaal via PayPal betaald werden. In de meeste gevallen totaal geen communicatie/medewerking van de koper. Gewoon zonder verwittiging een claim wegens niet ontvangen objects soms binnen 3-4 dagen.

Bericht 5 van 16
laatste antwoord

verloren post

Ik heb een investering gedaan om te proberen vermijden dat de post verloren gaat. Ik heb een frankeermachine aangeschaft die met DPM zegels werkt. Deze krijgen allemaal een aparte code en je bent echt verplicht om deze af te gaan geven in de post zelf. Gelukkig is er een post 500 meter verder in onze straat. Blijkbaar slaan voorgefrankeerde met een frankeermachine een stap over in het verwerkingsproces bij de post. Ze zouden de dienst niet passeren waar de stempels op de brieven worden geplaatst overslaan. Dit vermindert al de kans op verlies en/of diefstal.
Nog een ander voordeel van DPm zegels is, dat in de toekomst er een streepjescode zal op staan, waardoor deze blijkbaar traceerbaar zouden moeten worden. Maar dat is nog afwachten wanneer en of de post dit zal implementeren.

Bericht 6 van 16
laatste antwoord

verloren post

Ik heb een tijdje last gehad met de regio rond Antwerpen en alles wat daar rond lag.
Ik krijg veel betalingen binnen via paypal, maar meestal is dat niet het probleem.
Ik dien wel telkens als er een "verloren" post is, een klacht in bij de post en stuur dan ook deze dossiernummer door naar de klant. Op die manier schrik ik de oplichters af vermoed ik, want heb al verschillende keren gehad dat ik een klacht indien bij de post en dat ze de dag nadien antwoorden dat ze het net ontvangen hebben 🙂

Bericht 7 van 16
laatste antwoord

verloren post


Ik dien wel telkens als er een "verloren" post is, een klacht in bij de post en stuur dan ook deze dossiernummer door naar de klant. Op die manier schrik ik de oplichters af vermoed ik, want heb al verschillende keren gehad dat ik een klacht indien bij de post en dat ze de dag nadien antwoorden dat ze het net ontvangen hebben 🙂




Hou er dan maar rekening mee dat dit voornamelijk de "iets te ongeduldige" kopers waren hoor.
Doorwinterde fraudeurs kennen heus wel de regeltjes en zijn zich heel goed bewust van het feit dat je hen niks kan maken indien je niet traceerbaar verzond




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 8 van 16
laatste antwoord

verloren post

e-user2
Community-lid

Vorige week nog bevestigde iemand van een centraal post sorteercentrum dat het aantal diefstallen (nog steeds) blijft stijgen en dat er zelfs geen verbetering zal komen.

-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 9 van 16
laatste antwoord

verloren post

Een gevaarlijke periode om te versturen is vlak na Kerstmis en Nieuwjaar. Afhankelijk wanneer dit valt is de post meestal een paar dagen gesloten waardoor ze nadien bedolven worden onder de zendingen.

Ik had afgelopen jaren telkens een paar pakjes die verloren gingen rond die periode.

Hoop doet leven. Eén van de pakjes die ik vorig jaar vlak voor Kerstmis verstuurde en niet aangekomen is, is nadien terug in mijn brievenbus beland wegens onbestelbaar.... een half jaar nadien!!!!!!!!!!!!

Bericht 10 van 16
laatste antwoord