annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wat is er aan de hand op ebay???

hoi,  nu zou ik toch weleens willen weten bij wie er het verkopen ook zo slecht loopt, ik verkoop de laatste twee weken bijna niets meer, zou het echt te maken hebben met de mensen die bang zijn voor wat er nog allemaal staat te gebeuren of wat??


Ik hoop dat het volgende maand toch terug een beetje los loopt, op deze manier moeten we weeral tegen de belastingen zeggen dat we dit jaar met verlies hebben gedraaid?  Ik hoor ze weeral zagen, dan is het misschien de tijd om ermee te stoppen!


Graag enige reactie


ps en als je dan al iets verkoopt, moet je nog afwachten of er word betaald, maar liefts 5 op de 10 kopers dien ik tegen woordig aan te manen om hun gekochte objecten te betalen, als er dan 2 ook effectief betalen is het veel


 


miserie, miserie!!!!!!!!

Bericht 1 van 121
laatste antwoord
120 ANTWOORDEN 120

Wat is er aan de hand op ebay???

Inderdaad is het huilen met de pet op ...


Alhoewel deze periode traditioneel zwakjes is voor me, zit mijn verkoopcijfer deze novembermaand nog maar aan zowat de helft van die van november 2010, en we zijn al de 25e ...


Laat ons inderdaad hopen dat het (zeer) tijdelijk is door al het doemdenken in de pers, en in december de cijfers deze rotmaand goedmaken.




Bericht 2 van 121
laatste antwoord

Wat is er aan de hand op ebay???

Het is zo dat de outlet markt verzadigd is. er komen ook steeds meer 'echte' outlet stores van de grond. Mensen zijn het ook een beetje beu om kledij aan te kopen van soms tot vijf seizoenen ver aan de helft van de prijs... dan kopen ze liever een nieuw stuk van dit seizoen in de solden....  ook aan de helft van de prijs en soms tot min 80%. In december en januari zijn er ongelooflijke koopjes te doen en daar wachten de mensen op. Een korting van 50% is al lang niet meer genoeg. Om de mensen te doen kopen moet je dieper gaan.


 

Bericht 3 van 121
laatste antwoord

Wat is er aan de hand op ebay???

Volgens mij heeft de huidige crisis hier veel mee te maken, het jaar is bijna om, de feestdagen, wintervakantie staan voor de deur... iedereen is een beetje bang voor een nieuwe bankencrisis.


Als het je een troost mag zijn, het is niet enkel op Ebay en dergelijke koop-site's, maar overal hoor je hetzelfde: terugvallende verkoopcijfers en tegenvallende resetten.


Zelfs bij Aldi en Lidlle worden de laatste maanden de bekende éénmalige aanbiedingen slechts met mondjesmaat verkocht... dus ja... laat ons allemaal hopen dat er snel terug betere tijden komen.

Bericht 4 van 121
laatste antwoord

Wat is er aan de hand op ebay???

de media mag eens beginnen ophouden met over die crisis te l u l l e n ! 


 


ben vanmiddag eens in Middelkerke aan de nieuwe euroshop gaan kijken, MET KARREN vol kwamen de mensen naar buiten, de parking overvol, mensen kopen spullen die ze eigenlijk niet eens nodig hebben, werkende mensen hebben genoeg geld om te doen wat ze willen, doppers en ocmw'ers  kunnen ook tegenwoordig veel met hun geld want dit blijkt al lang geen "overlevingsgeld" te zijn want ze hebben nog steeds genoeg om NIET TE MOETEN gaan werken.  Enfin, 'k wil hier niet over discussiêren ....


 


on topic, de verkoop zit inderdaad op een zeer laag pitje, maar vaak zie je door de bomen het bos niet meer, iedereen concureerd elkaar plat, er is een overaanbod, het is een LUXEPROBLEEM !  We wonen in een wereld waar je alles kan kopen, de folders worden ons om de oren geslingerd in de brievenbussen.


 


ik ondervind ook bij m'n klanten in de winkel (in Oostende) dat kopers slecht varen bij internetaankoop, vaak sta je machteloos.  Op andere tweedehands sites is dit nog meer schering en inslag en zelf was ik meerdere malen slachtoffer van een bedriegelijke aankoop, gelukkig voor niet te veel geld maar ik ben ook op m'n goede.


 


ook hangt de verkoop af van wat je verkoopt, er zijn nu éénmaal spullen die je met je ogen dicht online mag zetten en starten met  1  euro, gegarandeerd is het verkocht.  er zijn duizenden andere spullen die in overmate aanwezig zijn en die geen kat nog koopt. 


Merkloze kledij bvb, geen foto en een korte titel, onaantrekkelijke tekst .... iemand die haar kleerkast er op zet en er NIETS van verkoopt.  Dat vervuild die ganse ebaysite en verdringd de mooie en goeie spullen.  Iedereen wil verkopertje spelen maar verkopen is een vak, ik moet er althans van leven en het is konstant zoeken naar andere plaatsen als de ene niet meer lukt. 


 


Enfin, hou de moed er in,  ik hou me enkel nog aan nieuwe artikelen HELLY HANSEN ondergoed en kledij alsook geborduurd geschenken in de vorm van handdoeken, sabben, badlakens, etc .....  Ben dit aanbod aan het uitbreiden en zal binnen 6 maand de balans maken of het de moeite loont en of ik dit verder zal blijven doen.  Ik ondervind dat mensen soms meer KORTINGEN willen kopen dan dat ze infeitte een artikel kopen voor z'n kwaliteit.  In m'n brocante winkel in Oostende is het net hetzelfde.  Als ik 20 euro voor een artikel wil dan moet ik het bijna aan 40 euro zetten om dan te verkopen min 50%,  de klant is dan CONTENT, maar infeitte bedrogen.  Ik heb de prijs die ik MOET hebben.  Als ik aan 20 euro prijs dan willen ze altijd afpingelen en dan verlies ik, zelfs al is die 20 euro een eerlijke prijs naar waarde van het produkt, dit interesseerd de klant blijkbaar niet, hij wil kortingen.   't Is niet makkelijk om commerche te doen !!!!!


 


 

-- Bewerkt door delamontcreationsoos.. om 29 Nov 2011 0:17 CET
Bericht 5 van 121
laatste antwoord

Wat is er aan de hand op ebay???

speedsterboy1
Community-lid

Dat onderste klopt, heb het zelf pas ondervonden.


Mijn auto te koop gezet, populair model en vroeg er 2000 eur voor, een correcte prijs die ik toch absoluut wilde. De ene mail en telefoon na de andere, bijna allemaal 1500 eur bieden, niets boven de 1800 eur.


Na twee dagen dat beu en zet hem te koop voor 2500 eur, awel, dezelfde dag verkocht voor 2000 eur.


Ik blij want heb het bedrag dat ik wou en de koper ook blij want die heeft 500 eur in zijn zak gestoken (denkt hij)



En zo drijven de klanten ons wel om de boel te bedonderen (alhoewel, is maar een trucje he)

Photobucket

Bericht 6 van 121
laatste antwoord

Wat is er aan de hand op ebay???

speedsterboy1
Community-lid

De mensen zijn raar, langs de ene kant mag het niets meer kosten en anderzijds geven ze dikwijls domme prijzen voor iets.


Ge moet hier op ebay eens kijken bij de bieren, is vergeven van die Westvleteren boxen die laatst te koop waren bij de Colruyt.


Die kosten toen 25 eur en niemand zal kunnen zeggen dat ze het niet wisten want is uitgebreid in de media geweest.


Nu bieden ze daar zelfs 68 eur op (60 bod + 8 verzending)


Is toch absurd, die vragen letterlijk, zet mij in het zak.


En dan laten ze een van die glazen vallen die daar bijzitten en dan hebt gij in uwe winkel toevallig zo'n Westvleteren glas te koop staan voor een paar euro en dan gaan ze aan uw kop zagen om de helft af te bieden.

Photobucket

Bericht 7 van 121
laatste antwoord

Wat is er aan de hand op ebay???

Ik vind dit persoonlijk walgelijk wat met die Westvleteren gebeurd!


 


Iemand die echt eens zo'n biertje wilt proeven heeft de kans niet!


 


Het is een platte commercie geworden, ze zouden op de fles moeten drukken (VERBODEN DOOR TE VERKOPEN)


 


Ook dit is ZWARTE handel en eigenlijk fraude.

Bericht 8 van 121
laatste antwoord

Wat is er aan de hand op ebay???

Ik heb hier al menig discussie over gehad.


 


Sporadisch verkopen, een kleedje, sjaal, auto, fiets, game, die je aankocht voor jezelf of die je kado kreeg, die al lang in je kast ligt, etc ...   verkopen, GEEN ENKEL probleem mee, gelukkig is er EBAY om zo toch je spulletjes van de hand te doen, vergelijk het met een rommelmarkt.  Met de spullen die je verkoopt, koop je dan toch weer nieuw spul, dus 't is ook goed voor de economie hé !


 


Maar AANKOPEN met doel te VERKOPEN, dan ben je handelaar.  Zoals in het voorbeeld, speciaal kratten West Vleteren gaan kopen die je zelf niet drinkt maar waar je enkel geld wilt uitslaan. Dit mogen ze keihard aanpakken van mij zonder pardon.


 


 

-- Bewerkt door delamontcreationsoos.. om 30 Nov 2011 0:04 CET
Bericht 9 van 121
laatste antwoord

Wat is er aan de hand op ebay???

@delamontcreationsoos:


 


Als je het jullie een troost mag zijn... er zijn er intussen al veel van die zwartverkopers door de mand gevallen hoor en de gevolgen zijn niet mals!


 


Een paar maanden geleden werd de zoon van mijn overbuur ook betrapt... voorlopige gevolgen: hij moet bijna 10000 euro dopgeld terugbetalen, heeft een schorsing aan zijn broek van zes maanden wegens zwartwerk en kreeg een voorlopige afrekening van de BTW van ruim 12000 euro, de herbereking van zijn inkomstenbelasting over de laatste zes jaar moet nog komen en hij was heus niet de eerste hoor!

Bericht 10 van 121
laatste antwoord