annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Hoe slim kan je zijn??

Hoe of beter: hoe stom kan een mens zijn?


Zie ik hier een paar adgen geleden een tweedehands item verkopen aan 56€ + 9€ kosten, totaal dus: 65€... al vind ik de verzendkosten wel wat aan de hoge kant, tot daar geen probleem, maar... laat dat zelfde item nu nieuw in de winkel slechts... 35€ kosten?????


Goed voor die verkoper natuurlijk, maar de koper heeft dat dinhgetje dus wel bijna twee keer betaald... hoe slim kan je zijn? :^O :^O :^O

Bericht 1 van 22
laatste antwoord
21 ANTWOORDEN 21

GEPAKT DOOR DE BELASTINGEN


Tja, waar denk je dat ik mijn Ferrari mee afbetaal, beste Walesha ?



 


Oei, is't daar bij jou dan zo'n crisis super dat je je Lamborghini moest weg doen 😉




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 11 van 22
laatste antwoord

GEPAKT DOOR DE BELASTINGEN

Grapjassen :^O :^O :^O

Bericht 12 van 22
laatste antwoord

GEPAKT DOOR DE BELASTINGEN

Nu gaan we nie zeveren, hé !


 


Iederéén weet toch dat een Lamborghini passé is !


 


Hoe is het mogelijk ...




Bericht 13 van 22
laatste antwoord

GEPAKT DOOR DE BELASTINGEN

rudio_2
Community-lid

hallo


hoe in godsnaam moet ik een bericht op dit forum plaatsen , het lukt me maar niet , hoe zou dat komen ???


mvg , Rudy

Bericht 14 van 22
laatste antwoord

GEPAKT DOOR DE BELASTINGEN

rudio_2
Community-lid

dit is mischien niet de goede weg om een bericht met dit onderwerp te plaatsen , maar het moet me op de een of andere manier van het hart .


ik ben vandaag gepakt door de belastingen , ze vonden mijn feedback wat hoor en dus was ik verdacht . Heb alle objekten van 2009 en 2010 moet verantwoorden van waar ik ze had gehaald .


ze hadden geen bewijzen van enige aankoop , maar dat is voor de belastingen geen probleem hoor .


Vele dingen had ik verkocht voor iemand anders en er zaten ook twee sterfgevallen uit de familie in , dus zonder winst .


alles netjes uitgerekend en verantwoord , maar het mocht niet baten  , in 2009  + - 5000 euro winst , in 2010 ongeveer hetzelfde .


mooie winst hoor ik jullie al zeggen , maar daar moeten dan ook nog eens aale kostenaf ,maar nee hoor geen probleem .


te betalen aan BTW , belastingen , en rsz ongeveer 10.000 euro aub .


ik heb ook een papier moeten teken dat ik nooit nog iets op e-bay zal verkopen .


dus verkopers zijn gewaarschuwd , bezint voor je begint , de belastingen maken er een zaak van om alle e-bay verkopers op het matje te roepen !!!


dag Ferrari !


mvg , Rudy


 

Bericht 15 van 22
laatste antwoord

GEPAKT DOOR DE BELASTINGEN

@rudio


Deze reactie hoort eigenlijk hier:



http://community-benl.ebay.be/topic/Ronde-Tafel/Belastingcontroles-Op-Internet/1900001686



Enne... Je bent heus niet de enige hier en als iik eerlijk mag zijn... de spullen die jij verkoopt lijken me ook niet echt allemaal uit een erfenis van een familielid van jou te komen, als ik belastingscontroleur moest zijn, ik zou ook achterdocht koesteren! En wees blij dat ze niet verder op die "erfenis" zijn voortgegaan, hadden ze nog moeilijk kunnen doen over erfenisrechten.

Bericht 16 van 22
laatste antwoord

GEPAKT DOOR DE BELASTINGEN

Beste rudio,


dit is natuurlijk nooit plezant als je dergelijke zaken dient te betalen maar met een dergelijke account en dermate hoog aantal transacties in de afgelopen jaren loop je natuurlijk in de kijker hé?


Zoals walesha schrijft, kan ikzelf me toch ook moeilijk ontdoen dat je wel wat meer verkocht dan alleen maar erfenisjes hoor...


Ik wil je niet ontmoedigen maar vrees dat het bij die ene controle én correctie niet zal blijven hoor... Je schrijft dat ze je controleerden op 2009 en 2010. Dit zijn de belastingsaangiftes die tot op vandaag afgehandeld worden... Volgt er dus nog een 2011 en de voorbije maanden van 2012... Tenzij er andere zaken op papier gezet werden, zou ik ze de volgende 2 jaar ook verwachten mocht ik van jou zijn.




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 17 van 22
laatste antwoord

GEPAKT DOOR DE BELASTINGEN

rudio_2
Community-lid

wel , ik  verkoop normaal maar mijn eigen verzameling van oude radio's en alle oude elecktro


de andere sullen zijn er tussen gekomen     bij   het   overlijden van mijn moeder en een kozijn van 37 jaar oud


de spullen werden verkocht om de familie een plezier te doen , maar dat was dan ook de grote vergissing .


dat de som zo hoog is komt door het volgende:


de winst van 5000 euro word bij de persoonlijke  belastingen bijgevoegd als  " inkomsten uit zelfstandige verkoop " daarop word dan 21 % belastingen gerekend = 6050 euro . omdat het dan voor hun een zelstandige aktiviteid is ben je ze ook BTW verschuldigd , + - 10 % op de som en daar komt nog eens RSZ of sociale lastenkosten op .+ een boete .


het gevolg is dan dat je meer moet betalen als dat je er ooit hebt aan verdiend.


wat de hoge feedback betrefd , hierin zitten mischien al 1000 platen en honderderden oude radiolampen , verkocht voor één euro .


ik kan persoonlijk een verkoper die had 3 feedbacks en heefd daarmee 40.000 winst gemaakt ?


dus dit criteria gaat niet op , laat u niet blind staren door de hoge feedback .


ik wil er de verkopers enkel attent op maken dat verkopen op e-bay de dag van vandaag heel gevaarlijk is en je goed moet weten waaraan je begint .


voor de goede verkopers is er van de belastingen een echte heksenjacht op gang gezet door de Heer Crombé .


opletten dus


 


 


 

Bericht 18 van 22
laatste antwoord

GEPAKT DOOR DE BELASTINGEN

@rudio,


jezegt:  " dit criteria gaat niet op , laat u niet blind staren door de hoge feedback ."


Voor de koper is zo'n hoge FB, en zeker één van 100% een referentie om bij jou te kopen, maar voor de belastingsinspectie zijn het net die accounts die in het oog springen!


Enne.. als het je een troost mag zijn; niet enkel Ebay wordt geviseerd hoor, ook de andere koop- en verkoopsite's! Wel is het zo, dat Ebay door dat FB-systeem het de mensen van de belastingen wel gemakkelijker maken om hun "slachtoffers" te kiezen.

Bericht 19 van 22
laatste antwoord

GEPAKT DOOR DE BELASTINGEN

@rudio


 


Ik heb heel sterk de indruk dat je zo dom bent geweest om deze controle alleen of met een amateurboekhouder af te handelen.


Als je voor de rechtbank moet verschijnen dan neem je een advocaat.


Als je een controle krijgt dan neem je een fiscaal geschoold accountant.


Dat kost je voor zo'n kleine controle misschien 250 eur, en haal je er dubbel en dik uit.


Als ex-zelfstandig accountant met een paar duizend controles achter de kiezen raad ik je aan om ONMIDDELLIJK contact op te nemen met een professioneel iemand.


Als die man zijn titel waard is zal hij je behoeden voor een tweede douche voor 2011 en 2012 EN mogelijk kan hij 2009 en 2010 ook nog rechttrekken : je hebt immers deze controle blijkbaar ondergaan zonder te beseffen waar je aan begon :  een geldige reden voor een goed fiscalist om naar de controleur in kwestie te stappen.


Je moet wel HEEL snel zijn :  hoe langer je wacht, hoe minder kans je hebt 2009 en 2010 tot een realistischer niveau te herleiden.


Tenzij de cijfers die je vernoemt nog redelijk zijn vergeleken met de realiteit :  dat moet je zelf uitmaken.


Er zijn twee mogelijkheden.


De eerste is dat je wel degelijk gratis en voor niks een kleine 10.000 zaken hebt verkocht (daar geloof ik geen snars van) :  in dat geval weet een goed fiscalist wel hoe hij dat kan aantonen en die dwaling  kan rechtzetten.


De tweede mogelijkheid is dat je er wel degelijk een winstgevend zaakje op na hield in het zwart.


In dat geval - als iemand die het spel wel correct speelt - hoop ik dat je de nodige btw en belastingen moet voldoen volgens het verkregen inkomen + een flinke boete, maar ook niet op meer dan dat ...


Hier gelden de wijze woorden van Tiberghien, de grootste fiscalist die België ooit heeft gehad, toen men hem op een seminarie vroeg of je in het zwart mag werken :  geef de keizer wat hem toekomt, geef hem alles wat hem toekomt, geef hem niet meer dan hem toekomt 🙂




Bericht 20 van 22
laatste antwoord