annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoopcommissie op verzending ??

2011packhorse
Community-lid

Hoi  allemaal ,een vraag laats heb ik iets verkocht op Ebay.COM ,ben betaalt in us dollars op mijn paypal acc..



waarom moet ik een Verkoopcommissie op verzending betalen,in nederland Ebay.nl ?



Verzendkosten en overige kosten exclusief BTW: US $47 (€35.86),00 (veiling), verkoopcommissie op verzendkosten van US $4,23 omgerekend naar EUR 3,19 tegen een koers van 0,75523 (per 24-feb-12).



Final Value Fee on Shipping

Bericht 1 van 22
laatste antwoord
21 ANTWOORDEN 21

Verkoopcommissie op verzending ??

forumgutspiller_be
Community-lid

Eén van de nieuwe regels die daar een tijd geleden ingevoerd is. Om verkopers aan te moedigen om een gratis verzending aan te bieden, betaal je op de .com sinds enige tijd ook een verkoopscommissie op de verzendkosten.

Bericht 2 van 22
laatste antwoord

Verkoopcommissie op verzending ??

een kleine correctie... dit kwam er niet zomaar...


Verkopers begonnen (en dit is al een jarenlang gekend fenomeen) aan te bieden aan lage prijzen (= lage ebay-kosten) maar met torenhoge verzendkosten (wat gelijk stond aan geen ebay-kosten).


Een voorbeeldje: de bureaustoel aan 1 euro en 99 euro verzendkosten (binnen België) is een gekend verhaal onder de forumbezoekers die hier al jarenlang komen 😉




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 3 van 22
laatste antwoord

Verkoopcommissie op verzending ??

forumgutspiller_be
Community-lid

Awel zie, daar sta ik nu eens helemaal achter dat Ebay iets doet aan overdreven verzendkosten. Uw voorbeeld van de bureaustoel is iets wat je vroeger effectief regelmatig tegenkwam. Dik gelijk dat Ebay hier paal en perk aan gesteld heeft. Maar...


 


Op Ebay UK hebben ze dit opgelost door een plafond in te bouwen voor de verzendkosten. Ik weet bv bij dvd's dat je max. £ 2,5 kan invullen. Ook niet helemaal perfect. Sommige special boxsets kan je niet via gewone post versturen en kosten meer dan £ 2,5 om te verzenden. Dit zorgt ook voor problemen als je als buitenlander uits aanbied.


 


Op de .Com zijn ze een stuk verder gegaan. Daar betaal je een verkoopscommissie op de verzendkosten. Voordien heb ik het vriendelijk verwoord door ze zeggen dat Ebay promoot om gratis verzending te bieden. Dat is ook de informatie die je hieromtrent in de hulppagina's vind.


 


De echte reden, maar dat zal Ebay nooit zelf durven toegeven, is dat ze een extra graantje willen meepikken. Zoals hier op het forum al gemeld is 2 maten en gewichten. Ebay ontmoedigt verkopers om winst te halen uit de verzendkosten (waar ik volledig mee akkoord ga), maar gaat nu langs de andere kant zelf aan de verzendkosten verdienen. 2 keer zelfs: 1 keer via de verkoopscommissie en nog een keer via PayPal.


 


Op de blauwe rivier is dit al sinds jaar en dag zo. Na ook dit overgenomen te hebben, volgt er nu volgens A....N voorbeeld de nieuwe betalingsafhandeling die van de zomer op Ebay Duitsland en Australië ingevoerd wordt.


 


Ik heb de nieuwe sellersupdate eens vergeleken met die van een paar andere landen. Wij komen er goed vanaf. In de meeste landen zijn de tarieven enerzijds verhoogd, en worden voordelen (bv Powersellerskorting) afgebouwd of worden de vereisten om deze nog te krijgen zo hoog dat het bijna onmogelijk wordt om deze nog te krijgen.


 


Nog geen enkele van deze regels is in voege gegaan op Ebay België. Misschien dat Martijn me kan gerusstellen dat er geen plannen zijn om deze in te voeren op Ebay België. Ik verwacht in ieder geval een verhoging van de verkoopscommissie, vermindering van de korting die we krijgen en hoop ten stelligste dat die nieuwe betalingsafhandeling NIET zal ingevoerd worden op Ebay België.

Bericht 4 van 22
laatste antwoord

Verkoopcommissie op verzending ??

Ik ben de laatste tijd een beetje aan de luie kant... 😉


Kan er mij eens iemand uitleggen hoe die betalingsafhandeling er dan gaat uit zien? (Dan moet ik het niet zelf gaan zoeken é)




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 5 van 22
laatste antwoord

Verkoopcommissie op verzending ??

sony-san
Community-lid

🙂

-- Bewerkt door sony-san om 20 Mar 2012 20:04 CET
Bericht 6 van 22
laatste antwoord

Verkoopcommissie op verzending ??

De koper betaalt aan ebay,als ebay de betaling ontvangen heeft krijgt de verkoper een bericht.


De verkoper verzendt dan het item.


De volgende? dag zou ebay de betaling aan de verkoper doorstorten.


Er zou geen supplement zijn voor PAYPAL ,MAAR natuurlijk stijgen de kosten.


Het grote voordeel is volgens mij dat ge geen geschillen meer moet openen voor niet-betalers.

Bericht 7 van 22
laatste antwoord

Verkoopcommissie op verzending ??

forumgutspiller_be
Community-lid

Simpel


 


Nu:
1. Koper koopt een object
2. Koper betaalt de verkoper
3. Verkoper verstuurt na ontvangst van de betaling het object


 


Nieuwe betalings afhandling:
1. Koper koopt een object
2. Koper betaalt EBAY (dus Ebay, niet de verkoper)
3. Ebay stuurt de verkoper een bericht als de betaling binnen is
4. Verkoper verstuurt het object (maar heeft in feite de betaling nog niet.


 


Wat ik begrepen heb (mijn Duits is niet perfect) wordt eens Ebay de betaling ontvangt niet alleen een bericht verstuurd, maar wordt uw item ook automatisch gemarkeerd als betaling ontvangen.


 


Zoals altijd stelt Ebay het heel positief voor. Als verkoper betaal je geen PayPalkosten meer ook als de koper via PayPal betaalt. Je hoeft zelf niets meer te doen aan niet-betalende bieders. Ebay gaat zelf achter de centen.


 


Maar... en een heel grote maar......


 


Omdat Ebay (volgens hun toch) een extra service biedt worden ter compensatie de verkoopscommissies verhoogd met 2% (deze komt bovenop de verhoging die nu ingevoerd werd).


Van de berichten die er nu via het interne mailsysteem van Ebay verstuurd worden, verdwijnen er regelmatig in het zwarte Ebaygat.


 


Mijn grootste zorg is de uitbetaling. Voor zo ver ik begrepen heb kan je kiezen: of je laat u uitbetalen via uw bankrekening en dan kan je er donder op zeggen dat je een tijd op uw geld mag wachten. Of je laat het uitbetalen via PayPal maar dan betaal je natuurlijk de PayPalkosten.


 


Nog niet alle zaken zijn duidelijk. Er is bij een testgroep een pilootproject geweest. Van de zomer wordt dit voor alle zakelijke Ebayverkopers ingevoerd. In één van de berichten die ik op het Duitse Ebayforum gelezen heb, sprak deze verkoper in kwestie van een verhoging van 300% van de kosten.


 


Als ik alles op een rijtje zet:


* Verkoopscommissies werder verhoogd
* Powersellerkortingen worden gehalveerd
* Samen met de nieuwe betalingafhandeling worden de tarieven nogmaals met 2% verhoogd
* Als je snel wil uitbetaald worden (PayPal) betaal je nog eens extra kosten


 


Daarnaast doet Ebay alles om gratis verzending op te dwingen en lage prijzen te promoten (dmv beste weergave). Deze staan volledig haaks op elkaar.


 


Om uw Top Rated seller status te houden op de .com moeten nu 90% van alle items binnen 1 werkdag via traceerbare manier verstuurd worden. Dus vergeet het maar om iets via een bubbelenvelop te versturen.


 


Hier op Ebay België krijg je 20% korting als PowerSeller op voorwaarde dat je niet te veel lage sterren ontvangt. Op Ebay UK krijg je enkel nog korting als je Top Rated bent.


 


Dat is wat ik nu volop op buitenlandse Ebaysites zie gebeuren: kosten worden verhoogd en kortingen worden gehalveerd, vallen weg of worden bijna onmogelijk om te behouden.


 


Sinds de veilingen voor particulieren gratis geworden zijn, is daar de verkoopscommissie verhoogd. Als zakelijke verkoper wordt PayPal al een hele tijd door ons strot geramd. Maar van alle tariefverhogingen of wegvallen van kortingen is hier nog een sprake. Dat wil alleen maar zeggen dat het slechts kwestie van tijd is voor het één en 't ander ook hier ingevoerd wordt.


 


Stel u een keer voor (is nu al realiteit in het buitenland).


* Verkoopscommissie stijgt naar 9%


* Als de koper met PayPal betaalt komt hier nog eens een paar procent bij.


* De korting die je nu krijgt valt geheel of gedeeltelijk weg


 


In Duitsland en Australië komt er dan nog eens 2% verkoopscommissie bij en hangt het van Ebay af wanneer je uw centen krijgt. Gezien mijn ervaring met PayPal waar de kleinste klacht van een koper voldoende is om ervoor te zorgen dat je als verkopers en uw object en uw centen kwijt bent, vertrouw ik dit voor geen haar.


 


Ik vermoed dat het nog wel een jaar of 2 zal duren voor die zaken hier effectief van kracht gaan. Ik ben in ieder geval mijn voorzorgen al aan het nemen. Maar daar ga ik hier niet over uitwijden.

Bericht 8 van 22
laatste antwoord

Verkoopcommissie op verzending ??

GRATIS verzenden is een grote klucht want NIEMAND kan gratis verzenden, het kost hoe langer hoe meer euro's.


 


Beter zou zijn: 'VERZENDING INBEGREPEN'.


 


Als verkoper moet je dit dus meerekenen, doe je dit niet dan ben je verkeerd bezig.


 


MAAR !!!  Wat doe je dan met mensen die het komen afhalen? Dan heb je toch die kopers bedrogen?


 


Vb:  ik verkoop in m'n winkel aan vaste prijs een boek.  Dat boek wil ik 15 euro voor hebben.   GRATIS kan ik dat onmogelijk opsturen, dus ik moet 6.20 minimum bijrekenen. (indien ik geen btw op de verzendkost reken want volgens de Belgsiche wetgeving moet ik dat wel doen).  Dus, dat boek kost met de zogezegde "gratis" verzending dan 21.20 euro.     Mijn klant die vraagt om het te komen afhalen. Indien ik zeg ok, kom maar afhalen, dan moet ik WEL commissie betalen aan EBAY op die 21.20 euro maar eerlijkheidshalve vertel ik mijn klant dat hij het boek kan hebben aan 15 euro.   Anderzijds zal iemand die het wilt kopen geen 21.20 euro uitgeven voor een boek die maar 15 euro marktwaarde heeft. Die koper moet zelf kunnen overwegen of hij het de moeite vind om te laten opsturen of op te halen.


 


Ik bedoel maar vanuit commercieel oogpunt klinkt "gratis" verzending wel goed maar het is puur bedrog en misleiding want ik zal mijn klanten geen GRATIS goederen toesturen. Dit doet GEEN ENKELE verkoper, dit wil zelfs geen enkele verkoper doen!


 


Het is dus echt je reinste onzin dat er commissie op verzendkosten gerekend wordt.


 


De post in België zal de volgende tarriefverhoging wellicht btw invoeren. Nu betalen we geen btw op een postzegel maar het zal komen.


 


Als dit zo verder gaat dan zal de internetverkoop enorm achteruitgaan.  Als verkoper zijn we natuurlijk blij dat EBAY een platform aanbied om te verkopen maar als je al met kleine winstmarges zit dan blijf j maar beter van Ebay weg want je houd er echt niets aan over naar volgens al die tijd dat je in je verkoop moet stoppen.


 


Volgens mij is EBAY verkeerd bezig en ziet ze op één of andere manier z'n verkoop achteruit gaan en wil ze dit compenseren door verhogingen te doen.  EBAY zal op die manier kapot gaan door z'n eigen succes en z'n grootheidswaanzin en z'n valse idee van monopoliepositie.


 


Zolang het interessant blijft blijf ik maar met m'n andere account moet ik iets ondernemen want daar is de verkoop gestopt, dus zal alles sluiten want de winst die je gemaakt hebt verlies je dan weer in plaatsingskosten.


 


Johan


 


 


 

Bericht 9 van 22
laatste antwoord

Verkoopcommissie op verzending ??


Mijn grootste zorg is de uitbetaling. Voor zo ver ik begrepen heb kan je kiezen: of je laat u uitbetalen via uw bankrekening en dan kan je er donder op zeggen dat je een tijd op uw geld mag wachten. Of je laat het uitbetalen via PayPal maar dan betaal je natuurlijk de PayPalkosten.



 


Als dit je grootste zorg is, kan ik je geruststellen... er zullen in dit systeem geen extra Paypalkosten te betalen zijn, die zouden volgens wat zij beweren vervat zitten in de verhoogde ebay-kost van 2%


Toch wel raar want nu liggen de Paypalkosten een pak hoger dan die 2%. Ik heb eens wat gerekend en moet al aan totaalverkoop van 370 euro komen om onder de 2% te komen en laat me eerlijk zijn, dergelijke som is bij mij eerder uitzonderlijk




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 10 van 22
laatste antwoord