annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

hoge verzendingskosten

Ik vind dat de verzendingskosten soms toch wel hoog oplopen. Moet nu 9 euro betalen voor een zending (binnen belgie) voor een gewone brief, kostprijs 5.28 euro. De verkoper hierover aanspreken lukt ook al niet, die blijft koppig bij zijn standpunt !
Zijn er nog kopers die hiermee ervaring hebben ?
Bericht 1 van 60
laatste antwoord
59 ANTWOORDEN 59

hoge verzendingskosten

@hetzijspoor
het was niet slecht bedoelt hoor,maar soms zijn er van die lastige klanten...
Bericht 31 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

bedoeld
Bericht 32 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

ik weet het wel poesje 😉
Ondertussen heb ik mijn uiterste best gedaan en een avondje ingecalculeerd om alles op punt te zetten ;-)


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 33 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

Ik koop mijn postzegels ONLINE bij de post!

Krijg ALTIJD een factuur. FACTUUR in de echte zin van het woord.

De post rekent GEEN btw. Dus, ik vraag GEEN btw aan de klant.

De klant betaald de verzendkost. Word op een aparte rubriek vermeld.

NIEMAND kan me iets doen ik speel het spel correct zoals het hoort.

UNIZO is een zeer betrouwbare dienst en organisatie dacht ik.

Hun boekhouders zijn steeds up to date (in Oostende dan wel!)
Bericht 34 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

UNIZO is een zeer betrouwbare dienst en organisatie dacht ik.

Twijfel ik geen moment aan !

Hun boekhouders zijn steeds up to date (in Oostende dan wel!)

Vraag hen om een schriftelijke reactie EN schriftelijke verantwoording om het tegendeel te beweren inzake het officiële standpunt van de btw-administratie vermeld in #21 van dit draadje.

Stel hen voor om het draadje te lezen via de link in dezelfde #21.





Bericht 35 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

joaquin-antique
Community-lid
Natuurlijk moet een professionele verkoper BTW berekenen en afdragen over het totaal, dus ook over de verzendkosten.





Nemo me cohabitat inpuntem


Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 36 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

fromdad
Community-lid
Mij maakt het niet uit hoeveel verzendkosten er worden doorgerekend. Als ik tevreden ben van de globale vraagprijs dan bied ik.....
Tot hiertoe heb ik met deze handelswijze altijd goede koopjes gedaan.
De hoge verzendingskosten worden door vele verkopers aangewend om de e-bay kosten te vermijden. Verzendingskosten zijn vrij van e-bay "belasting"
Bericht 37 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

Komt er eigenlijk op neer als je zakelijk verkoopt je gestraft word en als je privé verkoopt 'verdoken' zelfstandigen zoals er zovelen zijn, je meer vrijheid hebt.

Ik vraag nog steeds geen btw op de verzendkosten.

Maak 1 factuur op het einde van de maand voor alle verkopen en zet een getal appart voor de verzendkosten. Hier reken ik geen btw op. Is gewoon de excacte prijs die ik aan de post betaald heb. Correspondeerd metde ticketjes die ik krijg. M'n boekhouder heeft me vandaag bevestigd dat dit geen enkel probleem is voor de btw, hij heeft hierover gebeld met de btw.
Bericht 38 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

2224kathleen
Community-lid
Laat ons toch niet vergeten dat er veel verkopers zijn die proberen winst te maken op de verzendkosten om minder commissie te moeten betalen. Ik heb het niet over professionele verkopers, bij hen zal het meestal wel correct verlopen zeker? Maar occasionele verkopers doen dat wel. Een euro minder vragen voor je object en een euro meer voor de verzending, dat is commissie op één euro in je zak. Ik zag ooit iets fenomenaals : iemand bood iets aan (een hotelbon of een toegangsticket, iets in die aard) aan 50 euro met 1 euro verzendkosten, maar het geraakte niet verkocht. De week nadien stond het er terug op : "nu kopen" aan 1 euro, maar... 50 euro verzendkosten. Het was snel verkocht, misschien had de koper niet gezien dat de verzendkosten zo hoog waren. Ik heb het dan niet meer gevolgd maar ik neem aan dat dat nog een staartje gekregen heeft. Indien niet, dan werd ebay eigenlijk opgelicht en heeft de verkoper de commissie over 50 euro in zijn zak gestoken. Dat is natuurlijk een extreem geval. Maar zelf krijg ik de kriebels van mensen die zeggen : jamaar, het is voor de verpakking en voor de moeite om naar de post te rijden... Volgens mij hoort dat niet bij de verzendkosten. Ik calculeer dat in bij de prijs van het object, dat vind ik logischer en je vermijdt negatieve reacties achteraf. Bij de verzendkosten wat bijdoen vind ik zo kleinzerig... Onlangs nog gehad : taxipost 5,70 euro, maar verkoper vroeg 6,50 euro (en gebruikte een doos van een oud wafelijzer, zonder zelfs nog maar een papiertje rond of zo). Ik ga niet dood van die 80 cent en ik wist het netjes op voorhand, dus ik klaag niet, maar vind het toch wat minnetjes, en zal uiteraard geen vier sterren geven voor "verzendkosten". Nogmaals : ik heb het hier niet over professionele verkopers, jullie discussie over de BTW gaat zwaar boven mijn petje, misschien hebben jullie redenen om echt iets meer te vragen.
Bericht 39 van 60
laatste antwoord

hoge verzendingskosten

@winkelcentrum

Als je boekhouder dit effectief zegt, waarom is hij dan niet zo slim om dit door de BTW-diensten op papier te laten zetten?
Sorry hoor maar ik daarover 100% zekerheid wil, dan bel ik wel liever zelf hoor.
En tot nu toe krijg ik enkel het tegenovergestelde als jouw boekhouder te horen...


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 40 van 60
laatste antwoord