annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

Beste collega e-bayers,

Wat vindt u van het feit dat verkopers geen negatieve feedback meer kunnen geven???Ik vind dat feedback dan een volledig nutteloos ding geworden is. Feedback is er om zowel kopers als verkopers te waarschuwen voor malafiede personen.
Alleen negatieve feedback overlaten aan kopers in gewoon weg ONDEMOCRATISCH en gevaarlijk ook.
Heb zojuist gelezen in enekele advertenties dat er nog collega verkopers met het zelfde gevoel/probleem zitten. De uitleg die bij negatieve of positieve feedback bijkomt blijft belangrijk alsook eventueel het kunnen bijleggen van de partijen onderling. Bij wederzijds akkoord moet enkel in dat geval ook mogelijk zijn om negatieve feedback te kunnen terugtrekken dit al dan niet met de arbitrage/goedkeuring van e-bay.
Zijn er nog met hetzelfde idee???Kunnen we een algemene petietie hiervoor orgabisren naar e-bay toe?? Zijn er onder jullie die deze tekst ook in het frans en/of engels willen zetten?
In het algemeen belang van alle leden en uiteindelijk ook in het belang van e-bay.Groetjes van Yunkunkun
Bericht 1 van 48
laatste antwoord
47 ANTWOORDEN 47

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

quasi8422
Community-lid
De negatieve feedback terug invoege nemen is de enige oplossing
Er is nu het systeem van aantekeningen.
Na het geschil van niet-betaler krijgt de koper er zo een,niemand ziet deze echter,ook de koper niet.De koper gaat dus geen nieuw 0-feedback accountje aanmaken.
Je moet wel zo snel mogelijk vereisten voor kopers instellen :
http://pages.benl.ebay.be/help/sell/buyer-requirements.html

je kan dan gebruik maken van de lijst (niet-betaler na geschil) van ALLE verkopers.

En de koper?
Hij weet van niks en krijgt steeds meer "computer-problemen" tijdens het bieden.
Hij controleert zijn fb en ziet dus 100% ...het ligt dus niet aan ebay (ebay blokkeert toch geen 100%-kopers).
Bericht 21 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

quasi8422
Community-lid
@ quasi
dat idee ken ik precies!!!

Heb nog ergens zo een mooi accountje zitten ,ongeveer 250fb mét 100% .Ziet er perfekt uit,doch heeft ooit al een negatieve én een neutrale gegeven.
Als koopaccountje is de fb té groot ,het wordt dus een test-accountje.
Bericht 22 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

luc_11
Community-lid
Andere mogelijkheid : de verkoper moet als eerste feedback geven, de koper als tweede. Dat moet softwarematig toch te regelen zijn?
Bericht 23 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

nog veel simpeler:

Je kan pas zien welke feedback de andere gegeven hebt als je zelf feedback gegeven hebt. Geen wraakfeedback meer mogelijk.
Bericht 24 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

Ik vind ook dat de negatieve feedback voor verkopers moet worden ingevoerd. De laatste maanden krijg je de een na de andere fun bieder, die er zo weken mee kan verder gaan. Je kan met moeite reageren, en blokkeren heeft geen zin, want ze hebben reeds geboden. Meermaals wordt door een en de zelfde persoon op alle veilingen geboden voor de fun, wat een hoop werk oplevert voor een claim tot terugbetaling kosten op te starten. Laat de negatieve feedback terug toe, zodat verkopers zo een bieders sneler kunnen blokkeren. Maar ja wie zijn wij, alleen de kip met de gouden eieren, als het op betalen aankomt
Bericht 25 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

Ik verkocht vroeger graag op ebay, omdat je dan ook zeker was dat iets waar op geboden werd, ook effectief verkocht was. Die zekerheid is nu weg, en ebay is duurder... dus ik verkoop nu meer en meer via andere sites. En zolang ebay de verkoper blijft benadelen ga ik niet veranderen van idee.
Bericht 26 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

quasi9522
Community-lid
Bij het oude systeem zag de koper dat er problemen waren met zijn accountje .De koper schreef zich dus uit en begon een nieuw accountje zonder negatieve fb....
De koper kon vroeger ook steeds verder snipen bij andere verkopers tot hij op fb(-4) kwam en dan kwam hij terug met een nieuw accountje om wraakfeedbacks te geven.
Het negatief geven was dus nutteloos en werd misbruikt door verkopers om wraakfeedbacks uit te delen.

Het nieuwe systeem geeft automatisch de mogelijkheid aan alle verkopers om niet-betalers te blokkeren ,zelfs van niet-betalers waar ze nog nooit van gehoord hadden.Nu dus zet ebay ze automatisch op de blokkeerlijst indien de verkopers dit wil.

Wanneer de verkoper dus geen possitieve fb geeft aan de niet betalende koper ontstaat er een onevenwicht tussen "feedbacks ontvangen" en "feedbacks aan anderen gegeven".
Op de lijst "feedback aan anderen gegeven" staan ook alle negatieve fb die de koper gegeven heeft(zowel bij transaktieproblemen als wraakfeedbacks van het geschil).

De belangrijkste feedback voor de kopers is de verkopers ontvangen feedbacks.
De belangrijkste feedback voor de verkopers is de kopers feedbacks "gegeven aan anderen".

Wat kan ebay doen ?
De "feedback gegeven aan anderen" DEZELFDE regels geven als ontvagen feedback (automatisch blokkeren bij te lage % of te lage DSR's).

Het blokkeren van niet-betalers automatisch als standaard gebruiken en de verkoper zelf laten beslissen om dit uit te schakelen.(nieuwe verkopers hebben dan tijd om te leren de automatische bescherming uit te schakelen).
Bericht 27 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

Ik ben het niet met je eens Quasi.

Wraakfeedback kan op andere manier ook voorkomen worden: je krijgt pas de ontvangen feedback te zien, als je zelf hebt gegeven.

Van dat nieuwe account aanmaken:
Ebay zou mensen die een bepaald aantal keren positieve feedback hebben gekregen moeten belonen en dan doel ik niet op een nietzeggend sterretje. Daardoor zou een koper niet zo snel nieuwe accounts openen, want dan mist hij zijn beloning. Bijv. bij feedbackaantal 100 krijgt hij een ebay cadeaubon van x-aantal euro. bij feedbackaantal 500 krijgt hij een grotere beloning enzovoorts...

Het nieuwe systeem werkt ook niet, aangezien er exponentieel meer niet betalers zijn dan daarvoor. Ja, je kan ze blokkeren, maar ook zij zijn niet achterlijk en weten ook dat ze na 2 niet-betalingen een nieuwe account moeten openen.
Bericht 28 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

Hallo allemaal,

'k Heb ook al meermaals te maken gehad met funbieders. Ze behalen dan het hoogste bod en reageren niet op mijn mail met betalingsgegevens. Daarna zend ik nog een keer of 2 een vriendelijk mailtje om te vragen of ze willen betalen. Daarna dien ik wel een klacht in & indien ze dan nog niet reageren worden ze bij mij voorgoed geblokkeerd.

Maar hoe kan je jezelf als koper beschermen tegen funbieders die je dan negatieve feedback geven ? Net een prachtige negatieve feedback gekregen van iemand die na 9 dagen nog niet heeft betaald & nooit op mijn mails heeft gereageerd.
Eerst kreeg ik vandaag nog een onvriendelijke mail waarin stond dat ik nooit betalingsgegevens heb doorgestuurd.
Vrij zwak van die dame want op de mij-pagina staat mijn reknr. vermeld als ook op elke veilingsite en steeds na elke veiling zend ik binnen de 24h (meestal veel vroeger) een mail met betalingsgegevens.
Ik heb het gecheckt en zij heeft van mij 2 vriendelijke mails gehad met de nodige gegevens erin ...
Daarna kreeg ik zelfs een zeer onbeschofte mail vol met beledigingen naar mijn persoon.

Nu heb ik die dame natuurlijk geblokkeerd, maar ik vind het wel vervelend dat ze mij zomaar een negatieve feedback kan geven.

Om de andere Ebayers te waarschuwen dat ze biedt en dan niet kan/wil betalen heb ik haar dan maar een positieve feedback gegeven : 😞 OpGeLeT : deze dame biedt maar betaalt niet 😞 & geeft dan negatieve feedback

Ik hoop dat de top van Ebay het weer mogelijk maakt dat je als eerlijke verkoper een niet-betalende koper terug negatieve feedback kan geven, zodat het voor de andere Ebayers duidelijk is dat jezelf als koper eerlijk bent !!!!
Bericht 29 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

Beste allemaal,

Ondertussen heb ik eens contact opgenomen met Ebay ivm 380148156954. Dit is het artikelnummer waarvoor ik klacht heb ingediend wegens niet-betaling en de dame zeer onbeschoft reageerde en me uiteindelijk een negatieve feedback heeft gegeven.

Ebay heeft gewoon standaard geantwoord, wat ik op zich al onpersoonlijk vind ...

Ik heb hen dan nogmaals geantwoord door te zeggen dat ik hoop dat ze 't in de toekomst mogelijk zullen maken dat een niet-betaler GEEN FEEDBACK meer kan geven aan de verkoper (en zeer zeker niet wanneer de verkoper de werkwijze van Ebay volgt en dan na een week een klacht opstart enzovoort ...)
Bericht 30 van 48
laatste antwoord