annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

Beste collega e-bayers,

Wat vindt u van het feit dat verkopers geen negatieve feedback meer kunnen geven???Ik vind dat feedback dan een volledig nutteloos ding geworden is. Feedback is er om zowel kopers als verkopers te waarschuwen voor malafiede personen.
Alleen negatieve feedback overlaten aan kopers in gewoon weg ONDEMOCRATISCH en gevaarlijk ook.
Heb zojuist gelezen in enekele advertenties dat er nog collega verkopers met het zelfde gevoel/probleem zitten. De uitleg die bij negatieve of positieve feedback bijkomt blijft belangrijk alsook eventueel het kunnen bijleggen van de partijen onderling. Bij wederzijds akkoord moet enkel in dat geval ook mogelijk zijn om negatieve feedback te kunnen terugtrekken dit al dan niet met de arbitrage/goedkeuring van e-bay.
Zijn er nog met hetzelfde idee???Kunnen we een algemene petietie hiervoor orgabisren naar e-bay toe?? Zijn er onder jullie die deze tekst ook in het frans en/of engels willen zetten?
In het algemeen belang van alle leden en uiteindelijk ook in het belang van e-bay.Groetjes van Yunkunkun
Bericht 1 van 48
laatste antwoord
47 ANTWOORDEN 47

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

quasi9522
Community-lid
Normaal moet na de procedure van niet-betaling ,wanneer je de onkosten terugkrijgt ,ook ALLE feedback verdwijnen.Het is immers een item dat niet verkocht is.

Om de andere Ebayers te waarschuwen dat ze biedt en dan niet kan/wil betalen heb ik haar dan maar een positieve feedback gegeven : OpGeLeT : deze dame biedt maar betaalt niet & geeft dan negatieve feedback
binnen drie maand verdwijnt de commentaar automatisch . De possitieve feedback blijft echter staan.
Bericht 31 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

quasi9522
Community-lid
Ik heb hen dan nogmaals geantwoord door te zeggen dat ik hoop dat ze 't in de toekomst mogelijk zullen maken dat een niet-betaler GEEN FEEDBACK meer kan geven aan de verkoper
normaal wordt de feedback gewist en krijgt de koper een aantekening wegens niet-betalen.
Bericht 32 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

<<normaal wordt de feedback gewist en krijgt de koper een aantekening wegens niet-betalen. >>

Tenzij de koper heeft gereageerd op het geschil, dan blijft het wel staan, ook al heeft hij nooit betaald.
Bericht 33 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

binnen drie maand verdwijnt de commentaar automatisch


??? dat klopt helemaal niet, alle commentaar blijft bij de feedback staan

m.


m.
Bericht 34 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

zowiedot
Community-lid
Natuurlijk blijft die commentaar staan, alleen kan je de details van de aanbieding niet meer zien waardoor het moeilijk te beoordelen valt voor buitenstaanders.
zowie
Bericht 35 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

quasi9522
Community-lid
Na 3 maand staat de commentaar enkele bladzijdes verder...
Dan gebruikt een koper meestal de hoofdtabel bovenaan (1/6/12 maand)en klikt daar op de negatieven om deze te lezen.....
De possitieve met negatieve commentaar zal je hier niet kunnen lezen...
Bericht 36 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

wij als verkopers willen ,het oude ebay terug ,DUS GEEF NIET BETALERS NEGATIEVE FEEDBACK.het wordt langzaam aan erger en erger met wanbetalers.EBAY GEEF ONS HET FEEDBACK SYSTEEM TERUG!!!!!!
Bericht 37 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

marinela-60
Community-lid
Vroeger keek ik altijd naar de feedbacks, en als iemand toen op 97 % stond dacht ik oei !
Nu na zelf enkele negative ervaringen, is die feedbackscore een lachertje.
Ik geef als ik iets koop iedereen een kans hoeveel die score ook is.
Want als je zelf iets meemaakt en machteloos bent, dan pas weet je hoe het systeem werkt.
Ik heb wel nog vertrouwen in mensen met een lage score,
Ik hoop dat ebay in de toekomst het feeback systeem aanpast.
en dat zowel koper als verkoper kunnen reageren als hen iets niet aanstaat.
Vele frustraties zouden daar mee zijn weggewerkt.

Vele groeten Marina
Bericht 38 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

een ander probleem dat ik net ervaarde in de rol van verkoper is dat de koper plots eisen begint te stellen na het beeindigen van de transactie. ik gaf bij verzending positieve feedback aan de koper, ik ga er immers van uit dat het produkt en verzending dik in orde zijn en mogelijke problemen altijd kunnen uitgepraat worden.

in mijn geval eiste de koper na de beeindiging een faktuur, wat ik hem niet kon geven. dat maakt hem kwaad.

verder was hij ongelukkig omdat hij echt dacht met een winkel te doen te hebben (ik ben particulier) en in de omschrijving niet gelezen had dat het om een lichtjes gebruikt produkt ging. dat ontgoochelde hem.

wat ik hier uit leer is dat ik dit allemaal wat duidelijker in mijn tekst moet zetten, maar het eindresultaat zou dan natuurlijk een lange lijst met regels kunnen zijn (zoals je bij sommige auctions ziet) en ik vraag me af of dat veel uithaalt want allemaal lees je dat natuurlijk toch niet. ik vertrok hier van de specs van een andere veiling, dus ja, misschien moet ik de teksten nog wat duidelijker proberen te zetten.

plots geeft de koper een neutrale feedback met wat vrij onbegrijpbare boze tekst. ik dacht eerst dat een paar vingerafdrukken (van tijdens het inpakken) hem ook boos maakten, maar dat bleek het niet te zijn.

bleek dat de koper een 'low-level' format uitvoert op een 2 terra disk (iets wat vroeger een half uurtje duurde) maar op zo'n gigantische disk duurt dat 5 uur en dat was er voor de koper stresserend en dat was er blijkbaar te veel aan.

hij wordt blijkbaar steeds bozer want hij stuurt nog wat kwade berichten.

vervelende situatie. ik zou graag alles in der minne regelen, desnoods met het terugsturen van het produkt, want de koper wordt er alleen maar zenuwachtig van.
maar ik heb al een neutrale feedback aan m'n broek (de koper beslist dus dat het produkt toch ok is om te houden) en ik kan dus eigenlijk niks meer rechtzetten of overleggen met de koper. integendeel, als ik een bericht stuur met een vraag wordt hij alleen maar bozer. ik zit blijkbaar met een steeds bozere klant, zucht.

de koper zijn feedback is ook erg goed, ik ben dus verbaasd dat hij foutjes maakt als: extra dingen vragen na beeindiging auction, neutrale feedback geven zonder overleg of zonder me de kans te geven iets te doen, zich erg boos maken en allerlei dreigberichten sturen.
(ik laatme ook niet doen en stuur naast sorry-berichten ook wel kordate berichten, die hem natuurlijk weer boos maken)

blijkbaar zijn we allemaal emo-mensen, en loopt het ook bij de goei wel eens een beetje verkeerd...
Bericht 39 van 48
laatste antwoord

ALGEMENE OPROEP IVM FEEDBACK !!!!!!!!

Wat dat lezen betreft, denk nu aub niet teveel dat velen überhaupt veel beschrijvingen lezen.

Ik kreeg vorige week nog een telefonische vraagsteller die maar bleef aandringen om dakpannen bij mij te kopen voor zijn huis, terwijl mijn objecten allemaal aangeven dat het om modelbouwartikelen gaat en in 90% staat er ook de schaal nog eens bij.

Hoeveel keer ik dit al heb moeten uitleggen, kan ik echt niet op mijn beide handen tellen!
Ik kon al sporthallen volleggen met grastapijten, partytenten verkopen met hopen, ja zelfs tuinvijvers afboorden met rotsteentjes.

Vandaag nog een mooi staaltje meegemaakt: iemand vertoont interesse in volgend object: Puzzle
Deze persoon mailt me met de vraag hoeveel stukken de puzzle heeft...
Ik denk echt niet dat deze vraag te wijten is aan het teveel aan tekst hé? 😉

Kopers zijn soms rare wezens hoor.


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 40 van 48
laatste antwoord