annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst

forumgutspiller_be
Community-lid

Ik kreeg net een mailtje van PayPal met de melding dat er vanaf 6 maart een paar wijzigingen gaan gebeuren.


 


SITUATIE 1


Koper heeft PayPal account zonder geld op en laat de betalingen passeren via zijn credit card. Na zijn aankoop dient hij klacht in bij zijn credit card processor met de melding dat er al dan niet terecht een niet toegestane transactie gebeurd is.


Vanaf 6 maart: verkoper is niet enkel zijn geld en item kwijt maar mag ook nog eens een extra € 16 kosten betalen.


 


SITUATIE 2


Koper heeft PayPal account zonder geld op en heeft zijn PayPal gelinkt aan zijn bankrekening. Koper doet een betaling via PayPal.


Vanaf 6 maart: naast de gewone kosten betaalt de verkoper nog eens € 35 kosten voor deze uitgestelde bankbetaling


 


Zeg me a.u.b. dat ik dit verkeerd begrepen heb. Die kosten zijn echt wel exuberant hoog. In veel gevallen bedraagt mijn verkoopprijs nog geen € 35, laat staan dat ik daar € 35 kosten op moet betalen.

Bericht 1 van 47
laatste antwoord
46 ANTWOORDEN 46

Re: Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst

sony-san
Community-lid

ava sinds dat ik ben opgelicht voor luxman versterker en 400e "dankzij pay-pal"  verkoop ik niets meer op ebay,dat is veilig voor mij.. zij mogen anrekenen alles dat zij willen maar niet voor mij..en in toekomst zal dalen antaal verkopers op ebay.. watch my words !! ciao..

Bericht 11 van 47
laatste antwoord

Re: Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst

hughwitte
Community-lid


Een paar weken geleden nog zo'n uitgstelde bankbetaling ontvangen van een Nederlandse koper. Toen is me toch niets opgevallen over hogere kosten.  Ik vraag me trouwens af waarom ik als verkoper hogere kosten zou moeten betalen omdat de koper geen geld genoeg op zijn PayPal staan heeft? Het koppelen van een credit card/bankrekening heeft toch net de bedoeling om ervoor te zorgen dat je kan betalen ook indien je PayPalsaldo niet toereikend is.


Na de feestdagen contacteer ik in ieder geval PayPal al. Ik wil meer duidelijkheid over die kosten van max. 35 euro.



Bij de komende wijzigingen staat niets vermeld over een verandering van de basiskosten bij een uitgestelde bankbetaling voor een commerciële PayPal transactie. Dus kunnen we aannemen dat deze hetzelfde blijven als de huidige die vermeld zijn onder sectie 8, € 0,35 + 3,4% voor commerciële betalingen in euro tussen EU landen. Wat wel verandert, is dat er een maximum plafond (fee cap) van 35 euro op deze kosten van toepassing wordt.


Op PayPal.com VS is het bestaande maximum kostenplafond bij een uitgestelde bankbetaling eerder dit jaar niet verhoogd maar afgeschaft, maar de basiskosten zijn dezelfde gebleven als die van de andere commerciële PayPal transacties.

mvg

_____hughwitte________________
Bericht 12 van 47
laatste antwoord

Re: Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst

<<Datum X: betaling ontvangen


 


Datum Y: betaling geblokkeerd


 


Datum Z: betaling teruggeboek


 


 


 


Gezien ik constant betalingen ontvang, kan ik op geen € 100 zeggen hoeveel geld er op mijn PayPal staat. Ik kan enkel de persoon bij PayPal geloven, alhoewel ik daar grote twijfels over had.



 


Heb nu hetzelfde voor.  Ook ik moet dus geloven dat het klopt.  Wat ik echter dan niet snap is het volgende:


 


Paypal betaald dus uit eigen zak de koper terug, zonder dat ze bij mij geld komen halen?  Realy?? anders knijpen ze ons uit als een citroen om alle kosten door de verkopers te laten betalen en nu zouden zij op hun kosten terugbetalen?


 


Enne... Zelfs al betalen ze op eigen kosten terug... dan heeft koper dus EN het object EN de terugbetaling??

Bericht 13 van 47
laatste antwoord

Re: Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst

in deze kerstperiode kunt u misschien in mirakels geloven, maar dit bestaat niet in het PP-rijk.



PP haalt altijd ergens het geld vandaag.



hier heeft de koper volgens mij en het geld en de goederen. Want in een andere onderwerp staat dat PP NOOIT geld kan afhalen bij een koper indien die geen geld op zijn PP account heeft, dit in tegenstelling bij een verkoper daar gaan ze altijd negatief als er niks op staat...



Dus sprookjes bestaan niet bij PP. Of ze halen geld van uw rekening als je verkoper bent, of je kunt fluiten naar je centjes als de koper snel is en alles van zijn rekening haalt, want PP kan toch niet negatief gaan bij een koper. Ik snap de logica niet maarja bij PP kun je geen logica gebruiken.



D.

Bericht 14 van 47
laatste antwoord

Re: Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst

Deze beredenering kan ik totaal niet volgen hoor.


Waarom zou Paypal geld van een koper zijn rekening moeten halen?


Dit heeft toch geen enkele zin? Als er zich een probleem voor doet en Paypal is betrokken, dan gaat het toch steeds om een betaling die de koper uitvoerde?


 


Enne... het afhalen van gelden van een Paypalrekening heeft enkel en alleen te maken met het betaalmiddel dat aan een Paypalaccount gekoppeld is: van een creditcard kan PP het noodzakelijke bedrag afhalen, van een bankrekening kan ze dit niet.


Of waarom denk je dat je als verkoper in principe een creditcard moet verbinden aan je verkopersaccount




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 15 van 47
laatste antwoord

Re: Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst

@hetzijspoor



het ging over het feit dat PP van een rekening van een verkoper blijkbaar wel in het negatieve kan gaan, maar van een koper (die dus geen credietkaart heeft verbonden aan zijn rekening) niet.



dus is de verkoper steeds in het nadeel.



Als je het verhaal hierboven nog eens leest dan zie je het feit dat de ondanks dat de verkoper gelijk krijgt hij toch achter zijn geld kan fluiten...lees het verhaal nogeens aub...



D.

Bericht 16 van 47
laatste antwoord

Re: Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst

<<Waarom zou Paypal geld van een koper zijn rekening moeten halen?>>


 


omdat ze mijn geld, dat ze onterecht van mijn saldo hebben afgenomen, teruggestort hebben naar de koper. Achteraf blijkt dat ik wel gelijk had, maar het geld krijg ik dus blijkbaar niet meer terug.


 


Paypal had zo snel niet mogen terugbetalen.  Ze hadden eerst moeten afwachten of ik beroep zou aantekenen.  Wat ik gedaan heb, en ik krijg gelijk in beroep. Maar mijn geld? sorry, dat is al naar de koper gestort...jammer, maar meer kunnen we niet doen. 


 

Bericht 17 van 47
laatste antwoord

Re: Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst

Dit stinkt wettelijk gewoon.


Als individueel persoon kan je moeilijk tegen Ebay en Paypal op, vooral omdat ze zich nog eens afschermen door te opereren via buitenlandse vennootschappen.


Daardoor wordt het al een zware financiële inspanning om zelfs maar officieel te reageren.


Je maakt meer kans op reactie indien je klacht neerlegt bij de Belgische Bankcommissie :  www.fsma.be.




Bericht 18 van 47
laatste antwoord

Re: Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst

@comp-shop:


 


da zouden ze mee mij eens moeten proberen zie!


Ik had onlangs ook een probleem voor dat ik mijn geld niet onmiddellijk terug kreeg dat ze geblokkeerd hadden. Bij mij ging het wel om een geschil die de koper niet sloot maar waar hij wel aangaf dat alles OK was omdat de post blijkbaar vertraging gehad had.


Omdat ik niet kon aantonen dat ik getraceerd verzonden had (wat ik ook niet deed) moest ik nog 20 dagen wachten op mijn geld waar ik recht op had.


Toen ik iets "stouter" werd aan de telefoon, kreeg ik het antwoord: "In dit geval contacteren we de betrokken dienst die hierover gaat en zij ze zullen je binnen het half uur contacteren".


Ik heb ze nooit gehoord maar binnen de 10 minuten was het geld waar het moest zijn: op mijn rekening!


 


In jouw geval kan ik je dus enkel adviseren om door te gaan: ze geven je gelijk maar betalen niet terug omdat ze het niet kunnen terugvorderen bij de koper??? Dan draaien ze er zelf maar voor op hé! Zij zijn verantwoordelijk voor deze fout en moeten hun verantwoordelijkheid maar opnemen zoniet moet je hen maar eens duidelijk maken dat je via UNIZO recht hebt op rechtsbijstand en deze ook ten volle zal benutten!


 




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 19 van 47
laatste antwoord

Re: Aanpassing PayPal gebruikersovereenkomst

oei, ik begin te mixen...


Blijkt niet het probleem van comp-shop te zijn maar van feelyour...


 


Tijd om beddeken op te zoeken vrees ik 😉




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 20 van 47
laatste antwoord