annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Dringende oproep naar enig advies !!! Graag reacties aiub!

Beste mede-ebayers,

 

willen jullie aub efkes de moeite doen om eens naar mijn feedbackscore en DSR-score te kijken?

Willen jullie dan ook eens laten weten hoe JULLIE als koper een dergelijk account zouden omschrijven?

 

- Topverkoper?

- Uitstekend verkoper?

- Ondermaats verkoper?

 

Andere bedenkingen waaruit ik iets kan bijleren zijn steeds welkom ! 




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 1 van 26
laatste antwoord
25 ANTWOORDEN 25

Re: Dringende oproep naar enig advies !!! Graag reacties aiub!

Dat klopt




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 21 van 26
laatste antwoord

Re: Dringende oproep naar enig advies !!! Graag reacties aiub!

Het is alsof het me niet gegund wordt om langer dan 2 weken op een score van 100% te staan...

 

Ik verkoop op 29/01 aan een fransman 3 objecten die hij kocht. Op 5 februari had ik nog geen betaling binnen (ondanks het feit dat fransen quasi steeds direct na aankoop betalen via Paypal) en stuurde hem daarom een herinneringsmailtje.

Op 9 februari komt zijn betaling uiteindelijk binnen en op 10 februari wordt het pakket verzonden naar Frankrijk.

 

Deze morgen om 8u vind ik in mijn mailbox een Paypalklacht van betrokkene dat hij zijn aankoop niet heeft ontvangen...

 

Je moet het maar durven... eerst 11 dagen wachten om te betalen en dan na amper 3 dagen al een Paypalklacht indienen...

 

Ik ga er vanuit dat ik hier wel de klos zal worden van een koper die probeert erg goedkoop aan zijn spullen te geraken.

Ook al eens zijn feedbacks bekeken en vast gesteld dat hij van zijn laatste 2 feedbacks die hij gaf aan verkopers er eentje beloonde met een negatieve (niet ontvangen object) en 1 neutrale (intimidatie omtrent de betaling)...

Ik denk dat ik dus wel weet waar ik aan toe ben...

 

Reeds een berichtje via eBay gestuurd deze morgen maar tot op dit moment nog geen antwoord mogen ontvangen...




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 22 van 26
laatste antwoord

Re: Dringende oproep naar enig advies !!! Graag reacties aiub!

Beste

Ik twijfel eraan om een zakelijk account aan te maken,ik zie bij jou dat je meer dan 2000 objecten kan aanbieden aan 34,74euro per maand.Kan je me hier een beetje uitleg over geven aub over wat ik dan precies moet doen

Moet je hiervoor een winkel openen? of alles aan nu kopen prijs?

Alvast bedankt!

Bericht 23 van 26
laatste antwoord

Re: Dringende oproep naar enig advies !!! Graag reacties aiub!

Gezien je toch blijkt een zelfstandige te zijn (ik zie heel diep in je beschrijvingen verscholen je BTW-nummer staan), kan je perfect een zakelijk account openen (zou je eigenlijk zelfs moeten doen als zelfstandige) en daaraan gekoppeld een ebay-winkel.

Om aan het tarief wat je aangeeft, te kunnen handelen (34,7 euro, excl. BTW), heb je een Topwinkel nodig.

In dit geval zijn er geen plaatsingskosten voor aanbiedingen met vaste prijs.

Voor veilingen geldt dit echter niet en betaal je wel nog de gebruikelijke plaatsingskosten.

 

Let wel: als zakelijk verkoper (en dat blijk je nu ook al te zijn, gezien je BTW-nummer) ben je wettelijk verplicht om een teruggavebeleid van minstens 14 dagen te hebben. In jouw aanbiedingen staat dat teruggaven niet aanvaard worden maar hier kan je dus op aangepakt worden!

Ook al gaat het soms om tweedehandse aanbiedingen (cfr paspoppen) dan nog is er een wettelijke vereiste tot terugnameplicht




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 24 van 26
laatste antwoord

Re: Dringende oproep naar enig advies !!! Graag reacties aiub!

Ja,ik ben zelfstandige in bijberoep...bedankt alvast voor de informatie

Bericht 25 van 26
laatste antwoord

Re: Dringende oproep naar enig advies !!! Graag reacties aiub!

Indien je met veiling verkoopt en je hebt maar een zeer beperkt aanbod, dan is Ebay veel te duur.

 

Je winst gaat op in de plaatsingskosten.

 

Dit is bij mij het geval.

 

Ik had maar een 50 tal artikelen, op was op .... en niet alles is steeds verkocht, dus sommige artikelen werden wel 5, 6, 7 keer opnieuw geplaatst.

 

Op een geveven moment had ik bijna 30% kosten tegenover de omzet op een artikel die in uitverkoop stond, dus ....

 

Ik ga akkoord dat wanneer je met vaste prijs verkoopt en dan heb je bvb 500 artikelen in de aanbieding het gunstiger is maar als er artikelen zijn die er jaren opstaan zonder dat ze verkocht worden kan dat kostenplaatje ook oplopen.

 

Maar goed, Ebay heeft populariteit verloren bij het grote publiek. Werkt niet goed meer voor mij.  %isschien voor iemand anders met een ander artikel wel, elk moet het voor zichzelf uitmaken.

Bericht 26 van 26
laatste antwoord