annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Dringende oproep naar enig advies !!! Graag reacties aiub!

Beste mede-ebayers,

 

willen jullie aub efkes de moeite doen om eens naar mijn feedbackscore en DSR-score te kijken?

Willen jullie dan ook eens laten weten hoe JULLIE als koper een dergelijk account zouden omschrijven?

 

- Topverkoper?

- Uitstekend verkoper?

- Ondermaats verkoper?

 

Andere bedenkingen waaruit ik iets kan bijleren zijn steeds welkom ! 




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 1 van 26
laatste antwoord
25 ANTWOORDEN 25

Dringende oproep naar enig advies !!! Graag reacties aiub!

Het is net voor deze zever dat wij Ebay definitief verlaten hebben. Hier identiek dezelfde ervaringen. Non-stop topverkoper geweest vanaf dag 1 tot het nieuwe feedbacksysteem van kracht ging. Plots een heleboel defecten. Ook een heleboel voor transacties die we zouden geannuleerd hebben. Kon er slecht een paar van traceren en zouden zelfs geen defecten mogen geweest zijn. Waar de andere vandaan kwamen? Voor mijn een groot mysterie. Van topverkoper, naar standaard verkoper, naar ondermaatste verkoper, naar topverkoper, naar terug standaardverkoper.

 

Zoals bij het Zijspoor. Zit totaal geen logica in en een geautomatiseerd systeem zonder menselijke tussenkomst.

 

Zeg eens Ebay hoe we nog op u kunnen vertrouwen als handelsplatform terwijl er constant een zwaard van Damocles boven ons hoofd hangt? Ik mijn boterham verdienen. Zoals het systeem nu in elkaar zit is het een lotje in de lotery. Defecten heb je totaal niet in de hand. Als er een probleem is op Ebay waarom dit oplossen? Oplossen of niet maakt voor Ebay toch geen verschil.

 

Even geleden verkochten we via onze website een stuk 2dehands electronica. Bij aankomst bleek dit tijdens de verzending kapot gegaan was. Via dat nieuw systeem van Bpost een verzendlabel aangemaakt met onszelf als bestemmeling, doorgemaild naar de koper met vraag alles terug te sturen voor volledige terugbetalen. De persoon in kwestie was zo tevreden dat die direct een nieuw (en duurder) exemplaar op onze website bestelde. Die klant was dus meer dan tevreden. Op Ebay zoudeen we nu gestraft zijn wat we ook deden.

 

 

Zoals er hier door anderen gemeld werd speelden we hier op goed 2 maand meer dan de helft van onze omzet kwijt. Dan een nieuw van de pot gerukt feedbacksysteem om de zaken nog wat erger te maken. Was voor ons de spreekwoordelijke druppel. Nog geen minuut spijt van. Ondertussen zit onze verkoop ook terug op het pijl van voor we hier weg gegaan zijn.

 

Dat is wat Ebay met zijn vele verbeteringen en vooral hebzucht bereikt heeft. Vroeger betaalden we jaarlijks een paar duizend € Ebykosten + PayPal. Nu nog € 0.

 

Het erge: de professionele verkopers die het fanatiekste met Ebay bezig zijn en vaak de beste klanten van Ebay zijn worden het ergste gestraft. Voor een sporadische verkoper maakt het niet veel uit. Voor iemand die gedeeltelijk of geheel zijn inkomen uit Ebay haalt kunnen de gevolgen zwaar zijn.

 

Ben zelf bijna overkop gegaan dank zij Ebay. Heb hier weet van verschillende prof. verkopers die effectief gestopt zijn.

 

En dan vragen ze zich waarschijnlijk bij Ebay af waarom zijn het laatste kwartaal slechts 2% groei optekenden en Amazon 15% Dat zijn ook geen heiligen. Maar die kl*t*en hun verkopers ten minste niet langs alle kanten. Men oogst wat men zaait. Ik zou vroeger ook heel anders over Ebay gesproken hebben.

Bericht 11 van 26
laatste antwoord

Dringende oproep naar enig advies !!! Graag reacties aiub!

Ik vind het dan ook jammer dat je je postings de laatste tijd laten lopen via een blanco accountje gu.spil.

Ik zou dit ook perfect kunnen hoor maar aangezien ikzelf vind dat ik niets te verbergen heb, weiger ik dit pertinent te doen...

 

Wat die defecten betreft: je kan wel degelijk volledig zien welke transacties er zogezegd geannuleerd zijn.

Net met deze gegevens kon ik ebay vorige maand aantonen dat deze defecten op niets gebaseerd zijn: ze waren allemaal terug te vinden in "Mijn eBay" als perfect afgehandeld MET positieve feedbacks als gevolg.

Ook op Paypal kon ik aantonen dat de aankopen wel degelijk een tweede keer betaald waren.

 

Vandaar ook dat ze, met de bewijsstulkken die ze kregen, toegaven dat hun systeem eigenlijk fout is...

Maar goed, een maand later heb ik het opnieuw zitten en mag ik van vooraf aan opnieuw beginnen te argumenteren.

 

Weet je wat ik het liefst zou hebben maar dit zal wel een droom blijven?

Dat er een gerenommeerd advocaat zich eens in deze zaak zou vastbijten...

 

Ik weet ook wel dat eBay zich zal beroepen op het feit dat zij ons perfect uitlegden wat het nieuwe systeem in hield maar NERGENS maken ze melding dat een Paypalterugbetaling, om welke reden dan ook, automatisch leidt tot een defect wegens geannuleerde verkoop!




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 12 van 26
laatste antwoord

Dringende oproep naar enig advies !!! Graag reacties aiub!

Ik ben het volledig eens en zal er geen woord meer aan toevoegen, is TIJDVERLIES,  ik ga nog lekker wat aanbiedingen posten op de gratis ECHTE Vlaamse (Belgische tweedehands sites) waar je niet afgerekend wordt met allerlei nonsens.

 

 

 

,-)

Bericht 13 van 26
laatste antwoord

Dringende oproep naar enig advies !!! Graag reacties aiub!

Dringende oproep naar enig advies !!! Graag reacties aiub!


@hetzijspoor schreef:

Ik vind het dan ook jammer dat je je postings de laatste tijd laten lopen via een blanco accountje gu.spil.

Ik zou dit ook perfect kunnen hoor maar aangezien ikzelf vind dat ik niets te verbergen heb, weiger ik dit pertinent te doen...

 

Wat die defecten betreft: je kan wel degelijk volledig zien welke transacties er zogezegd geannuleerd zijn.

Net met deze gegevens kon ik ebay vorige maand aantonen dat deze defecten op niets gebaseerd zijn: ze waren allemaal terug te vinden in "Mijn eBay" als perfect afgehandeld MET positieve feedbacks als gevolg.

Ook op Paypal kon ik aantonen dat de aankopen wel degelijk een tweede keer betaald waren.

 

Vandaar ook dat ze, met de bewijsstulkken die ze kregen, toegaven dat hun systeem eigenlijk fout is...

Maar goed, een maand later heb ik het opnieuw zitten en mag ik van vooraf aan opnieuw beginnen te argumenteren.

 

Weet je wat ik het liefst zou hebben maar dit zal wel een droom blijven?

Dat er een gerenommeerd advocaat zich eens in deze zaak zou vastbijten...

 

Ik weet ook wel dat eBay zich zal beroepen op het feit dat zij ons perfect uitlegden wat het nieuwe systeem in hield maar NERGENS maken ze melding dat een Paypalterugbetaling, om welke reden dan ook, automatisch leidt tot een defect wegens geannuleerde verkoop!


 

Reden dat dit een blanco accountje is, is heel simpel. Ik heb mijn verkopersaccount volledig afgesloten. De enige account die ik nog heb is een kopersaccount waar ik heel af en toe nog eens iets met koop en dit accountje voor het forum. Wil als verkoper ook niet meer met Ebay geassocieerd worden. Dus wil ook niet als ik hier iets post dat mensen die mijn website via google zoeken hier terecht komen.

 

Stuur me gerust een pm als je wil weten wie ik ben, maar ga die naam hier niet posten.

Bericht 15 van 26
laatste antwoord

Dringende oproep naar enig advies !!! Graag reacties aiub!

Wel ik vind die nu toch niet helemaal gratis hoor.

Als je daar iets op plaatst staat het enkele uren later al niet meer op de eerste pagina.

Na een week is er niets meer terug te vinden.

Dus ofwel typ je alles opnieuw in ofwel betaal je om terug bovenaan te staan.

Heb daar 3 maand geleden een poging ondernomen

Heb daar 1 item verkocht ,heb daarvoor 3X voor 1 week betaald om het in een tijdsspanne van 2 maand te verkopen.

EN   de koper wou het toch niet kopen.

Dan maar op ebay ,daar is het verkocht en betaald.

Op andere sites zie ik maanden na elkaar dezelfde zaken staan.

Dus ik betwijfel werkelijk of het daar beter is.

 

 

Bericht 16 van 26
laatste antwoord

Dringende oproep naar enig advies !!! Graag reacties aiub!

Hallo,

 

is toch logisch dat je niet op de 1ste pagina kan blijven staan, is op Ebay nog erger.

 

Mijn punt is vooral dat het Vlaanderen voor de Vlamingen is, in die zin dat ik tegenwoordig aan stadsgenoten verkoop en mensen niet ver uit de buurt.  Op tweedehands gaan mensen zoeken naar iets en dan krijg je veel vlotter wat je zoekt.  Op Ebay krijg je eerst nogal vaak andere landen.

 

Op Ebay is dit TE internationaal.

 

Hangt af wat je verkoopt natuurlijk.

 

Waarom eerst niet de eigen markt bewerken in plaats van al die miserie met paypal en verre buitenlandse verzendingen ....

 

Dus, ik spreek enkel voor ons tweedehands artikel, is echt volledig gratis.

 

Wat verkochten we de laatste weken, bijna allemaal aan West Vlamingen en zelfs Oostendenaars.

 

3 boeken fotografie (in onze winkel komen ophalen)

Miniatuur soldaatjes (opgestuurd naar Gent)

2 strips (in onze winkel komen ophalen)

Lok Fleischman (Opgestuurd Hasselt)

1 boek fotografie (in de winkel opgehaald)

Hondenbenodigdheden (Bredene, in de winkel opgehaald)

Miniatuur soldaten (Gent)

Postkaartenbundel (De Haan)

Boch broodplank (Brugge)

Speelkaarten erotiek (Antwerpen)

Marklin digitaal boek (opgehaald in winkel)

2 dozen miniaturen soldaten (opgehaald in winkel)

Menora kandelaar (Brussel)

2 posters Harley (Ieper)

 

Wij hebben een winkel en onze omzet komt daarvan.  Internet verkoop is slechts een bijkomstigheid en deze maand hadden wij een meeromzet van 600 euro.  

 

Ik bedoel hier mee,  er is een grote markt van kopers die helemaal NIET MEER op Ebay komt en precies dit is voor ons de markt om te bespelen.

 

Waarom internationaal gaan zoeken als er hier in eigen streek nog zo'n groot potentiëel aan klanten rondloopt.

 

Maar nogmaals, dit gaat om brocante artikel.

 

Onze merkstukken tweedehands Delvaux, etc .... verkopen wij niet meer online, het gaat vlugger weg in onze winkel in Oostende, gekocht door toeristen, vaste klanten, dan al die rompslomp van aanbieden.

 

Dus, elk bekijkt het vanuit zijn visie, volgens z'n artikel.

 

10 jaar geleden ging ik alle artikelen die nu op een tweedehandssite staan VAST EN ZEKER op Ebay zetten. Maar 't is anders uitgedraaid.  Wij moeten overleven, wij moeten verkopen en dan ga je op zoek.

 

Neen,  EBAY is specifiek voor ons NIET het geschikte verkoopkanaal.  Voor iemand anders misschien wel.

 

 

 

 

 

Bericht 17 van 26
laatste antwoord

Dringende oproep naar enig advies !!! Graag reacties aiub!

Ik wou er nog bij vermelden dat MASSA doet VERKOPEN.

 

Toen ik maanden lang slechts een 10 tal artikelen online had, duurde het maandenlang.

 

Nu ik constant, elke dag artikelen bijplaats, momenteel al een 2000 stuks, verkoop ik bijna om de 2 a 3 dagen toch een stuk of wel eens meerdere stukken per dag.

 

Ik laat de mensen duidelijk weten dat wij zakelijke verkopers zijn, dat schept vertrouwen.

 

Op Ebay is dit wellicht ook zo,  hoe meer artikelen online, hoe meer kans.  ze klikken op iets en gaan dan automatisch eens klikken wat je nog allemaal te koop hebt.

 

2000 artikelen online, ik zal de tijd niet stoppen in berekenen hoeveel me dit op Ebay zou kosten. Nu kost dat mij NIETS, NUL, NADA.

 

Alleen werkuren, maar dat kunnen we ook niet rekenen als zelfstandige winkelier.  ,-)

 

 

Bericht 18 van 26
laatste antwoord

Dringende oproep naar enig advies !!! Graag reacties aiub!

Mijn 2100 objecten kosten mij welgeteld 34,74 euro per maand (zonder BTW) om ze geplaatst te krijgen.

En voor datzelfde bedrag kan ik er zelfs nog duizenden extra plaatsen mocht ik dit willen...

 

Zo'n grote kost is dit toch ook weer niet hé?

 




Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 19 van 26
laatste antwoord

Dringende oproep naar enig advies !!! Graag reacties aiub!

Is toch nog 416.88 per jaar en als je een winkel hebt in levende lijve is het kosten besparen op alle mogelijke manieren.

 

 

Ik volg je redenering wel, maar begin er toch maar niet aan.

 

 

Mijn klanten zitten in eigen land, stad, provincie.  Als die niet meer op Ebay komen heeft het toch geen zin. Dus, keuze is gemaakt.

 

Bericht 20 van 26
laatste antwoord