annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Eerste keer dat ik iets verkoop

Hey
Op het risico af van compleet af te gaan...

Ik heb net mijn eerste item op ebay gezet.
Is het normaal dat ik het zelf niet kan terugvinden via de zoekopdracht?

of duurt dit gewoon eventjes voor het te vinden is via de zoekopdrachten?
Bericht 1 van 63
laatste antwoord
62 ANTWOORDEN 62

@tjr:

beschutte werkplaatsen richten zich naar mijn ervaring niet enkel naar mentaal geretardeerde mensen hoor maar naar iedere werkgever met een arbeidshandicap die een erkenning heeft van het Vlaams Fonds (vroeger) of een erkenning heeft als persoon met een arbeidshandicap (huidige nieuwe situatie, wordt opgevolgd via de VDAB).

Er kunnen dan ook tussenkomsten verkregen worden als werkgever wanneer de werkomgeving dient aangepast te worden om iemand met een handicap te kunnen tewerkstellen.
Uit ervaringen op mijn werkveld is dit laatste geen onbelangrijk facet om werkgevers te overtuigen om mensen met een handicap (van welke aard ook) tewerk te stellen.

Maar... uit je posting meen ik te begrijpen dat je dit net zielig vindt? Jammer, want hoe je het ook draait of keert, in jouw situatie zou een dergelijke arbeidsondersteunende maatregel net wel nuttig kunnen zijn om de concurrentie op de arbeidsmarkt aan te gaan met mensen zonder een fysieke handicap.

Photobucket - Video and Image Hosting

Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 51 van 63
laatste antwoord

Wel Zijspoor. Ik heb zo'n erkenning en beschutte werkplaatsen richten zich inderdaad niet enkel tot mensen met een mentale handicap. Dat is waar, maar ik kreeg toch te horen dat ik 'te goed' was.

En je begrijpt me ook verkeer als het gaat om dat wat ik zielig vind. Ik had het hier niet over aanpassingen die kunnen gedaan worden. Maar over jobs die enkel openstaan voor mensen met een handicap. De overheid heeft zulke quotas ingevoerd. Dan krijg je werk omdat je een handicap hebt. Volgens mij zou de handicap niet mogen uitmaken.

En ik heb de indruk dat er voor sensorische handicaps toch nog wel een serieus onbegrip bestaat. Men kan zich blijkbaar de moeilijkheden voor mensen met een motorische handicap wel voorstelllen, maar voor sensorische handicaps....
Een paar voorbeelden van vragen die ik ooit heb gekregen.
- Kan je geld tellen ? Nu laat me dit zeggen, daat heb je echt geen ogen voor nodig hoor.
- Kan je een auto in en uitladen ? Ik heb misschien wel een visuele handicap maar ik ben niet blind en heb twee armen en benen die, zoals bij de meeste mensen, goed werken.
En ik kan zo nog wel even doorgaan.
Ik heb bij mijn laatste solicitatie ook nog zulke vragen gehad. Dat was voor een betrekking als sportanimator, waar ik met jongeren moest werken. Nu kom ik uit de sport (ben zelfs een 10-tal jaar international geweest en dat weten ze hier) en ik heb gewerkt als animator in een jeugdhuis. In die job moest ik werken met jongeren. Dus, afgaande op mijn (werk)verleden zou je toch zeggen dat je die job zou kunnen uitvoeren. En toch kreeg ik nog zulke vragen. Ik heb ook gezien we ze daarvoor wel aangenomen hadden en die vrouw zag er mij niet echt sportief uit hoor.
Bericht 52 van 63
laatste antwoord

En zo heeft het gesprek een totaal andere wending gekregen:^O

Ik deel ook de mening dat 500€ overschot na aftrek van huishuur, elektriciteit en water niet zo breed is om het een luxeleven te gaan noemen.

Kosten zoals bvb. brandverzekering, autoverzekering (alhoewel die mens er waarschijnlijk geen heeft dacht ik zo), eten en kledij zijn dan nog niet eens ingecalculeerd.

Als je zuinig bent en doet zoals Frits in posting 49 beschrijft (Zeeman en dergelijke) kom je wel rond maarre...

Elke dag een pintje gaan drinken zoals winkelcentrum beschrijft dat is elke dag minstens 1,6€ maal dertig wat 48€ maandelijks is.

Reken dan nog mee dat iemand die niet werkt en dagelijks kan lopen luieren ook meer geld uitgeeft gewoon uit verveling. Dagelijks terasjes doen, meer roken eventueel, eens gaan eten (al is het maar een frietkot!), dingen kopen die je niet eens nodig hebt maar tijdens de wandeltocht kon je die aanbieding in de etalage toch niet laten voorbijgaan enz...

Die man zal wel rondkomen als hij zuinig is ja maar dat zal dan ook alles zijn. Een cadootje voor de eventuele kinderen of kleinkinderen zal voor die mens een hap uit zijn portemonnee zijn.

Verder begrijp ik winkelcentrum wel in zijn stelling dat er veel profiteurs zijn waar de werkende mens moet voor opdraaien. Anderzijds is het ook zo dat als de regering dat geld van die profiteurs zou kunnen behouden ze het dan toch weggeven aan andere onbenullige zaken, het maakt dus geen verschil.

Zet dergelijke mensen zonder geld en ze beginnen te stelen of andere misdadige praktijken uit te voeren, gewoon weer een vizieuse cirkel van onze democratie.

52 jaar zijn, een slecht zicht of andere handicap zijn idd. problemen voor de arbeidsmarkt. Jaren terug ging een schoolvriend van mij solliciteren in een jeansfabriek, hij was 36 jaar en te oud.....:O
Bericht 53 van 63
laatste antwoord

500€ per maand .....een luxeleven ?

grapje zeker ?

Quasi, merk op dat er wel degelijk staat:

500 euro over heeft om te leven (na huishuur en verbruikskosten)

Die € 500 is dus netto zakgeld dat ie kan besteden zoals ie wenst.

Inderdaad, 500 euro heeft hij over om gelukkig z'n dagen door te brengen.

Z'n distributie tapt hij af van een ander, dus dat moet hij ook al niet betalen.

Hij eet veelal een dagschotel hier op de hoek van de straat, bistrootje 10.50 euro, of soms in het Oostends zwembad restaurant 7 , 50 euro, hij zou zelfs in het sociaal huis kunnen gaan eten voor maar 3 euro.

Die man leeft zeer gelukkig en heeft geen reden om werk te zoeken alhoewel hij er morgen zou hebben als ie wil, hij was chef beenhouwer in de carrefour.

Dus, niets kort door de bocht. Voor de ene is het begrip "luxeleventje" dan weer anders dan voor de ander.

Johan
Bericht 54 van 63
laatste antwoord

Je kan zeer goedkoop kledij en schoenen kopen en zelfs al verdiende ikzelf hopen geld is geen haar op m'n hoofd die er aan denkt om merkkledij te gaan kopen want merkkledij is GEEN SYNONIME voor kwaliteitskledij.

Ik koop spikplinternieuwe schoenen voor 5 tot 10 euro. OXFAM, kringwinkel of gewoon de rommelmarkt. Heb zondag een paar Ambiorix herenschoenen gekocht, nieuw in doos op de rommelmarkt in Torhout. 5 euro.

Je moet wel de moeite doen hé om een beetje vroeger uit je bed te komen.

Jeansbroeken, nieuw uit faillisementen in OXFAM voor maar 5 euro.

Ik bedoel maar, mensen toch, je kan zeer goedkoop leven hoor. Ik kom pas van de Lidl en koop de produkten die in reclame staan.
Bericht 55 van 63
laatste antwoord

500 euro gedeeld door 30 dagen, dat is 16,66 euro per dag.
Dat kan je echt geen luxe-leventje noemen.

m.

m.
Bericht 56 van 63
laatste antwoord

Ik bedoel maar, mensen toch, je kan zeer goedkoop leven hoor.

Zeg Winkelcentrum, probeer eens zelf een volle maand, en dat zijn DERTIG DAGEN ACHTER MEKAAR, te leven met 16,66 eur per dag, zonder voedsel- of andere reserves aan te spreken !!!

En alles tellen, hé man: humo, koffietje in de winkel...

Bericht 57 van 63
laatste antwoord

ik persoonlijk koop NOOIT een krant.

koffie drink ikzelf niet en op café gaan doe ik ook niet.

eerlijk waar, aan mij zal de economie niet veel verdienen, best dat ze niet allemaal zoals ik zijn, hmmmm, 't land zit op z'n gat.

dat komt omdat ik al serieuze periodes zwarte sneeuw gezien heb en ben dus erg prijs bewust geworden en voorzichtig.

Maar blijkbaar zijn er toch heeeel veeel Belgen die het met een bestaansminimum moeten doen en het lukt ze ook.

Ik sta onder de mensen, jawel ik heb klanten die met 900 euro rondkomen.

Ieder mens is anders, er zijn mensen zijn breed leven en nooit genoeg hebben en er zijn mensen die zuinig leven.

De ene persoon doet 1 maand met een tube tandpasta of een pulleke doucheschuim, de andere maar een week.

Bij nogal wat mensen zie ik dat lichten de ganse dag door branden en lampadairkes hier en daar .... ik steek geen lichten aan .... ja, ik ben een zuinig mens.

Ik ken iemand die klaagd niet toe te komen met 1250 euro per maand maar ze stopt wel al haar was telkens in de droogkast terwijl ze een tuin en overdekte koer heeft ! Ze is te lui om het op te hangen, ze zegt het zelf.

Reken eens uit hoeveel ze zou besparen als ze die droogkast nooit zou gebruiken! Ik heb geen droogkast, dus, besparing.

Er zijn zo van die leefloners die vinden dat zij ook het recht hebben om de laatste nieuwe gsm te kopen en de laatste nieuwe tv en 2 keer per jaar op reis gaan etc ... ze vinden dat ze daar recht op hebben! Kijk, dat vind ik je reinste onzin want ik werk hard als zelfstandige en als ik geen geld heb dan koop ik het niet! Ik zit nog met een oude televisie en zou ook zo graag een flatscreen hebben maar ben tevrden met wat ik heb.

Misschien ligt daar het probleem wel dat mensen de dag van vandaag alles willen maar er nog slechts weinig voor willen doen.

Ik scheer NIET iedereen over dezelfde kam.

Ik kan zeer goed begrijpen dat iemand die invalide is en niet rond komt van z'n geld iets moet doen om er te geraken. Alleen moet men de vraag stellen hoeveel kom je te kort elke maand om de levensnoodzakelijke zakens te betalen!

Wanneer diezelfde invalide een echte handel drijft door kopen en verkopen, elke dag van het jaar doormet wel duizenden feedbacks heeft dan vind ik dat die persoon maar moet zelfstandig worden. Sorry hoor. Als minder validen evenwaardig willen behandeld worden als andere mensen dan moeten ze zich ook zo gedragen en niet meten met twee maten en twee gewichten.

Dit staat totaal los van het feit ik het erg vind voor die mensen en er heel wat zijn die helemaal niets kunnen doen om bij te verdienen, het is zo al erg genoeg dat ze met hun gebrek zitten, niets belangrijker dan gezond zijn en blijven.

Mijn schoonvader had (ondertussen genezen)kanker en z'n prostaat uitgehaald, hij profiteerd momenteel van de ziekenkas en staat op ergens een bepaald percentage invaliditeit! Die man (55 jaar) doet niets anders dan karwijen de ganse dag door. Dat vind ik schandalig. Hij kan zogezegd niet werken door z'n invaliditeit maar vreet zuipt en werkt als een normaal mens! Kijk dit soort profiteurs moeten er uit! Ook al is het m'n schoonvader.

Mijn grootvader zaliger was BLIND ! Hij hield samen met m'n grootmoeder een tabakwinkel open, hij werkte, kreeg geen steun, hij wou dit doen. Ik heb respect voor die vele mindervaliden die enorm hun best doen. Er zijn er die het alleen kunnen, anderen moeten geholpen worden en helaas zijn er mensen die totaal niets kunnen, ook deze mensen moeten we tenvolle ondersteunen.
Maar er zijn helaas minder validen die een beetje profiteren, gelukkig een minderheid en niemand hoeft zich hier aangesproken te voelen.

We moeten een klein beetje redelijk zijn hé! elk geval is weer anders, dus, niet iedereen over dezelfde kam scheren, dat doe ik ook niet, ik geef alleen voorbeelden uit m'n omgeving.
Bericht 58 van 63
laatste antwoord

Ik ken iemand die klaagd niet toe te komen met 1250 euro per maand (...)

(...) hij profiteerd momenteel van de ziekenkas (...)

Ik wist niet dat een d goedkoper is dan een t... Het zal je verheugen te weten dat de spellingchecker van Firefox een gratis feature is!

Er zijn zo van die leefloners die vinden dat zij ook het recht hebben om de laatste nieuwe gsm te kopen en de laatste nieuwe tv

Op TV is toch niets te zien, buiten reclame en heruitzendingen van FC De Kampioenen natuurlijk. Ik kijk al jaren geen TV meer. Kranten hoef je ook niet te kopen, die liggen gratis aan de ingang van elk station. De Metro is de beste krant van Vlaanderen: veel nieuws, en slechts een minimum aan sport en politieke soap.
En wie heeft er nu nog een GSM nodig? Aan de forfaitaire prijs van nog geen 20 euro per maand (Dommel) kan je ongelimiteerd bellen MET video, iets wat de meeste GSM's niet eens kunnen.

Toegegeven, ik help niet echt om de economie uit het slop te trekken. Maar dat hoeft ook niet: als bewuste consument kom ik altijd toe tot het einde van de maand, waar zit eigenlijk die "crisis" waarover men zoveel praat? Laat de crisis maar duren zou ik zeggen, het milieu vaart er wel bij. Wees gerust, ik laat mijn slaap niet om de dalende beurskoersen, want ik heb toch geen aandelen te verliezen.

Ik kan me dan ook moeilijk van de indruk ontdoen dat het hier op het forum altijd diegenen zijn die het meest hebben die het meest zagen, en hun beklag doen dat ze door "de crisis" niet nog meer kunnen verdienen.
Misschien tijd om eens te bezinnen, al je geld aan Greenpeace te doneren en terug van 0 te starten? Zelf ben ik ruimschoots gelukkig met wat ik heb, mij zul je niet zo snel horen klagen zelfs als EBAY om dubieuze redenen mijn bescheiden aanbiedingen offline haalt.

Zo, nu heb ik net zoals iedereen ook eens verteld wat er op mijn lever lag.

Groeten

Artic Cynda
Bericht 59 van 63
laatste antwoord

Misschien tijd om eens te bezinnen, al je geld aan Greenpeace te doneren en terug van 0 te starten?

Geld geven aan een terroristische organisatie? Geef je ook aan Hamas? Tssss....

Nemo me cohabitat inpuntem

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 60 van 63
laatste antwoord