ik persoonlijk koop NOOIT een krant.
koffie drink ikzelf niet en op café gaan doe ik ook niet.
eerlijk waar, aan mij zal de economie niet veel verdienen, best dat ze niet allemaal zoals ik zijn, hmmmm, 't land zit op z'n gat.
dat komt omdat ik al serieuze periodes zwarte sneeuw gezien heb en ben dus erg prijs bewust geworden en voorzichtig.
Maar blijkbaar zijn er toch heeeel veeel Belgen die het met een bestaansminimum moeten doen en het lukt ze ook.
Ik sta onder de mensen, jawel ik heb klanten die met 900 euro rondkomen.
Ieder mens is anders, er zijn mensen zijn breed leven en nooit genoeg hebben en er zijn mensen die zuinig leven.
De ene persoon doet 1 maand met een tube tandpasta of een pulleke doucheschuim, de andere maar een week.
Bij nogal wat mensen zie ik dat lichten de ganse dag door branden en lampadairkes hier en daar .... ik steek geen lichten aan .... ja, ik ben een zuinig mens.
Ik ken iemand die klaagd niet toe te komen met 1250 euro per maand maar ze stopt wel al haar was telkens in de droogkast terwijl ze een tuin en overdekte koer heeft ! Ze is te lui om het op te hangen, ze zegt het zelf.
Reken eens uit hoeveel ze zou besparen als ze die droogkast nooit zou gebruiken! Ik heb geen droogkast, dus, besparing.
Er zijn zo van die leefloners die vinden dat zij ook het recht hebben om de laatste nieuwe gsm te kopen en de laatste nieuwe tv en 2 keer per jaar op reis gaan etc ... ze vinden dat ze daar recht op hebben! Kijk, dat vind ik je reinste onzin want ik werk hard als zelfstandige en als ik geen geld heb dan koop ik het niet! Ik zit nog met een oude televisie en zou ook zo graag een flatscreen hebben maar ben tevrden met wat ik heb.
Misschien ligt daar het probleem wel dat mensen de dag van vandaag alles willen maar er nog slechts weinig voor willen doen.
Ik scheer NIET iedereen over dezelfde kam.
Ik kan zeer goed begrijpen dat iemand die invalide is en niet rond komt van z'n geld iets moet doen om er te geraken. Alleen moet men de vraag stellen hoeveel kom je te kort elke maand om de levensnoodzakelijke zakens te betalen!
Wanneer diezelfde invalide een echte handel drijft door kopen en verkopen, elke dag van het jaar doormet wel duizenden feedbacks heeft dan vind ik dat die persoon maar moet zelfstandig worden. Sorry hoor. Als minder validen evenwaardig willen behandeld worden als andere mensen dan moeten ze zich ook zo gedragen en niet meten met twee maten en twee gewichten.
Dit staat totaal los van het feit ik het erg vind voor die mensen en er heel wat zijn die helemaal niets kunnen doen om bij te verdienen, het is zo al erg genoeg dat ze met hun gebrek zitten, niets belangrijker dan gezond zijn en blijven.
Mijn schoonvader had (ondertussen genezen)kanker en z'n prostaat uitgehaald, hij profiteerd momenteel van de ziekenkas en staat op ergens een bepaald percentage invaliditeit! Die man (55 jaar) doet niets anders dan karwijen de ganse dag door. Dat vind ik schandalig. Hij kan zogezegd niet werken door z'n invaliditeit maar vreet zuipt en werkt als een normaal mens! Kijk dit soort profiteurs moeten er uit! Ook al is het m'n schoonvader.
Mijn grootvader zaliger was BLIND ! Hij hield samen met m'n grootmoeder een tabakwinkel open, hij werkte, kreeg geen steun, hij wou dit doen. Ik heb respect voor die vele mindervaliden die enorm hun best doen. Er zijn er die het alleen kunnen, anderen moeten geholpen worden en helaas zijn er mensen die totaal niets kunnen, ook deze mensen moeten we tenvolle ondersteunen.
Maar er zijn helaas minder validen die een beetje profiteren, gelukkig een minderheid en niemand hoeft zich hier aangesproken te voelen.
We moeten een klein beetje redelijk zijn hé! elk geval is weer anders, dus, niet iedereen over dezelfde kam scheren, dat doe ik ook niet, ik geef alleen voorbeelden uit m'n omgeving.