op 13-05-2013 11:03
Heeft er iemand een logische verklaring voor het feit dat onze verkopen de afgelopen maanden, met maandelijks 10% tot 30% naar beneden gaan?
Dit betekend dat Ebay ook zal gaan zoeken naar alternatieven om hun winsten toch op gelijke hoogte te houden, wat dus betekend dat wij verkopers andere vormen van kosten gaan krijgen, wat betekend minder inkomsten, wat betekend dat we dit nooit op lange termijn zullen kunnen volhouden.
Ik verkocht vorig jaar in april - mei nog zo'n 875 transacties, dit jaar is dit amper 351. Over het bedrag durf ik het niet hebben.
In het verleden was Ebay goed voor 70% en alternatieve webstes 30% nu ligt dit al 20% voor Ebay en 80% voor de alternatieve. Toch zou ik liever via Ebay blijven kunnen verkopen omdat dit toch een kanaal blijft die over de ganse wereld actief is.
op 16-06-2013 00:43
Het ergste is dan nog dat als je eens met een scherpe aanbieding komt op 2deh... met een duidelijk vermelding om niet te mailen om af te bieden, dat er toch nog zijn die mails sturen met bedragen (altijd met de vermelding incl. verzending want hé dat is toch verniet nie?) dat mijn bloed kookt. De meesten krijgen dan ook een reactie dat hun vraag compleet onrealistisch is en dat onder inkoopprijs is wat verboden is in België. Eentje die ooit stuurde "in Saturn staan ze 9,95 euro het stuk en 4+1 gratis". Ik goed wetende wat de prijs in Saturn is (ik ken mijn concurrenten, ik ga er wekelijks meermaals langs), wist dat dit gelogen was (waarom mij lastig vallen voor een lagere prijs als hij ze dan toch zo goedkoop kon kopen bij Saturn?), en heb werklijk teruggestuurd "waw, dat is een koopje! direct doen!". Ik heb niets meer van deze man gehoord... Hij kon natuurlijk niet terugsturen dat hij dan toch tegen de vraagprijs wou kopen, want dat zou gezichtsverlies zijn. Ik verkoop niet aan zulke kopers.
Op eBay heb ik geen last van deze mensen. Uitzonderlijk twee of drie keer op een jaar stuurt er eens een "werkloze gehandicapte met vier kinderen" een mail of ik iets van de prijs kan doen want het is voor kerstcadeau's voor de kindjes (maar dan kopen ze wel volwassen series...)....
op 16-06-2013 01:06
Op 2deh stel ik mijn zoekertjes in dat er niet kan geboden worden. Krijg ik toch een bod antwoord ik dat ik vaste prijzen hanteer en verwijs ze door naar mijn website met een code voor 10% korting die ze 1 keer kunnen gebruiken.
Op Ebay is mijn antwoord kort en bondig en dat is dat we al genoeg aan Ebay en PayPal betalen. Verdere kortingen zijn uitgesloten. Trouwens in een Game Mania, Mediamarkt e.d. ga je ook niet pingelen op de prijs.
Vorige week wel iets meegemaakt. Op 2deh. een zoekertje staan voor een Buzz games. Krijg reactie van iemand met de vraag of dit kan afgehaald worden en of ik daar ook buzzers voor heb. Ik antwoord dat afhalen geen probleem was en dat we ook andere pakketten aanboden in combinatie met buzzers.
Met dien mens heb ik dus de grootste discussie ooit gehad. In dat zoekertje stond nergens vermeld dat er buzzers bij zaten. Nu vond die dat hij die draadloze buzzers er maar moest bijkrijgen omdat die zonder die buzzers dat spel niet kon spelen. Ter info: het spel stond te koop voor € 26,95. De draadloze buzzers worden apart verkocht voor € 34,95. Uiteindelijk wou die me € 40 voor de 2 wat ik pertinent geweigerd heb.
Gelukkig was ik niet alleen thuis. Ik denk dat ik er anders de politie moeten bijhalen had. Uiteindelijk wou die nog een schadevergoeding omdat die voor niets helemaal vanuit Antwerpen naar mij gereden was.
Blij dat ik die buiten gekregen heb zonder game, zonder buzzers, zonder schadevergoeding EN zonder dat die op mijn gezicht geklopt heeft. Ik heb voor alle zekerheid de nummerplaat van zijn wagen genoteerd. Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt. Die was echt voor geen rede vatbaar.
Bij den Aldi stond vorige week een Pc en een computerscherm apart te koop. Dan moet je daar ook maar eisen dat je dat scherm er gratis bij krijgt omdat je anders die PC niet kan gebruiken.
op 16-06-2013 13:43
Vandaag een raar antwoord gekregen op mijn vraag waarom ik zo weinig verkoop:
"Ik kan u hierbij bevestigen dat ik uw probleem heb doorgegeven aan de verantwoordelijke afdeling. Deze zullen uw aanbiedingen alsmede uw eerder geschorste accounts tenXXXX, pzmvffXXXXX, xatcbXXXX evalueren en u hierover spoedig berichten"
Nu mag ik wel zeggen dat ik nog nooit een geschorste account had, laat staan dat ik één van deze drie accounts ken, waar ze dit uithalen daar heb ik geen weet van!!! Blijkbaar tellen geschorste accounts ook mee in je rangschikking bleek bij navraag op CS.
D.
op 16-06-2013 13:44
Wij hebben een winkel en dit jaar heb ik al 2 "niet klanten" moeten buitengooien. Je mag dan nog zo klantvriendelijk zijn en super beleefd, eerlijk en coorect in je prijzen, toch heb je mensen die totaal niet redelijk zijn.
Dit soort mensen moet je op dezelfde manier behandelen als ze U doen.
Ge kunt daar natuurlijk over discussiëren en ook al moet je in dergelijke situaties rustig en vooral beleefd blijven, toch moet je af en toe eens kordaat zijn en met de gepaste onbeleefdheid (tot op zekere hoogte) kunnen reageren.
Een man van vreemde origine komt binnen vragen naar een ring uit de etalage. Ik zeg hem dat het 18 Kt is, weegt 10 gram, Prijs op dat moment de dagprijs: 280 euro. Die man begint zo te zeveren en te janken dat hij maar 150 euro kan geven. Ik leg hem uit dat ik 280 euro krijg nu onmiddellijk als ik die ring even bij Richard in Willebroek ga binnengeven dat de goudprijs 28 euro de gram staat, neen, nog geeft de man niet op en noemt me letterlijk een bedrieger dat ik moet beschaamd zijn want in zijn land kost dit allemaal zo veel niet. Ik zeg hem prompt "meneer ga, vooral nu onmiddellijk naar Uw eigen land en ga daar zoveel ringen kopen als je wilt maar kom hier in ons land niet de ambetanterik uit hangen." Als antwoord kreeg ik ""meneer is rasist"'. Waarop ik antwoord, Neen meneer, wij zijn een zeer gastvrij volk maar als al U zo blijft handelen zou ik het wel eens kunnen worden. Wilt U zo vriendelijk zijn m'n winkel te verlaten, tenzij U me wilt 280 euro betalen voor de ring. Nog geeft de man niet op, zegt uiteindelijk 250 euro te willen geven maar met nog een extra ketting erbij. Ik vraag aan de man of hier iets op m'n voorhoofd ziet staan? Wat zegt ie? Ik zeg meneer, zie je hier op mijn voorhoofd "ONOZELAAR" staan ? Neen, ok, da's dan duidelijk. Maar het was nog niet op z'n einde, begint weer een verhaal af te steken dat het wellicht geen echt 18 Kt is en misschien maar 9. "Ik zeg he "Meneer, het goud is getest, heb het zelf getest en als U bereid bent om 280 euro te geven dan test ik het hier even. Ok zegt, test maar! Ik zeg, neen, Bent U bereid om 280 euro te geven? Neen zegt de man. Ik zeg, ok, einde verhaal. Alstublieft, verlaat nu m'n winkel want ik moet wat verder werken. De man heeft dan nog 15 minuten rondgehangen in m'n winkel en ik heb geen woord meer gezegd. Ik heb hier iets uitgeleerd. Als de volgende binnenkomt dan zeg ik m'n prijs en gaan ze niet akkoord dan is het NEEN. Geen uitleg, geen verantwoording meer. Manmanman, het is verdomd soms ferm uitputtend om winkel te houden. Meer en meer krijgen we echt lastige klanten en 's avonds als je de winkel sluit ben je echt uitgeput. Niet van te werken maar door je steeds maar weer te moeten verantwoorden tegenover onredelijke veeeeeeel eisende klanten, waarom dit en dat en ginder ..........
op 16-06-2013 14:11
Ik heb er in spé niets tegen dat mensen beginnen afbieden op sites als 2deh. Als je daar niet tegen kunt moet je daar ook niets aanbieden.
Maar ik vind niet dat dit kan in uw winkel. Het is niet aan uw klanten om te beslissen aan welke prijs je moet verkopen. Dat ze eens proberen tot daar toe, dan ga ik gewoon vriendelijk weigeren. Maar daar moeten geen eindeloze discussies over komen.
In spé had ik die voor € 40 dat Buzz game kunnen meegeven met buzzers maar dan wel geen draadloze. Maar omdat die zo de embetanterik uithing heb ik hem die optie niet gegeven.
op 16-06-2013 15:07
Goudprijs is geen 28 euro meer ,:)
op 16-06-2013 15:13
Waw,dat ik dat niet alleen tegen kom !
Het verschil is dat ik dat soort klanten nodgedwongen opzoek.
Ik sta s'vrijdags op de markt in Anderlecht,kom s'middags thuis en moet minstens 2 h bekomen,totaal op! (Ook mijn vrouw)
En dat gaat soms over een bedrag van 0,50 euro.
1 voordeel s'middags moet ik niet veel meer opladen met een beetje geluk.
Per definitie : Dat is geen materiaal voor op ebay.
op 16-06-2013 15:18
Is dat toevallig op de Abbatoir van Anderlecht dat je staat?
op 16-06-2013 15:20
"Ik heb er in spé niets tegen dat mensen beginnen afbieden op sites als 2deh. Als je daar niet tegen kunt moet je daar ook niets aanbieden"
We leven van de markt,bieden was vroeger een sport en er kon mee worden gelachen.
verkoper kontent,koper kontent.
Nu willen ze minstens de helft van de prijs,of zelfs een derde.
Slaapkamer van 850 euro,bod = 150 euro
Neen ,dank u K... & 2de ... en soortgelijke zijn geen optie voor mij voor een normale dagelijkse verkoop.
op 16-06-2013 15:28
Alleen op Ebay is er wel het probleem van de nieuwe kopers.
Zij moeten blijkbaar de regels niet volgen,De laatste maanden diverse negatieve feedback moeten laten verwijderen.
1.Vroeg geld terug : zogenaamd beschadigd,zend geen foto,terugzenden zelfs met terugbetaling van kosten ,ook niet
2.Stuurde een email dat pakket geopend was met bevestiging van postbode en dat een 1 pakje uit verdwenen was(het duurste)
3.feedback : pas correct ? nooit enige communicatie gehad over een probleem,antwoord ook niet op de navraag !
Een koper die ik weet heeft 21 aantekeningen wegens niet betaling,en kan verder kopen op ebay ?
Na die laatste negatieve verkoop gedaald tot nihil.
En dan durven ze zeggen dat ze geen knopkens draaiers zijn.