annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

eBay.be-wijzigingen 09/09/09: stel je vragen hier

Vandaag kondigde ebay.be een grondige wijziging aan waardoor de site meer gelijklopend zal zijn met ons omringende landen

Groot nieuws voor verkopers

Aangezien dit ongetwijfeld vele vragen zal oproepen, lijkt het me leuk deze gegroepeerd te houden, samen met de antwoorden.
Vandaar dit nieuwe draadje.

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 1 van 104
laatste antwoord
103 ANTWOORDEN 103

Hallo allemaal,

Wat Turbolister betreft: de update zou er nog in de loop van vandaag moeten komen.

Het gaat hierbij min of meer om het hernoemen van de term winkelformaat in Nu Kopen (de twee huidige formaten voor vaste prijs worden samengevoegd), de functie in TL zal technisch eigenlijk niet zoveel veranderen.

Zoals hotfix-paradise reeds opmerkt: als je dus een object aanbiedt in winkelformaat in TL, verschijnt het automatisch in het nieuwe formaat aan de nieuwe prijs.

Beste groeten,
Joris
Bericht 31 van 104
laatste antwoord

Hotfix,
je winkel al geüpgrade? ;-)

Bericht 32 van 104
laatste antwoord

@ frits :

nee, was nie nodig. Ik heb wel de winkel van deze account gisteren gesloten, en hem heropend in Frankrijk.
Nu ga ik met deze account volledig in Frankrijk aanbieden, en hetzelfde assortiment hier in België met de bead account.

Ge weet het hé, ik speel atlijd op (minstens) 2 paarden tegelijk ;-)

Photobucket
Bericht 33 van 104
laatste antwoord

Hallo,

Ik kreeg ongeveer 1 maand terug een mail ivm de nieuwe verlaagde kosten van nu kopen objecten en winkels.
Ondertussen probeer ik er aan uit te raken en dan lees ik reacties dat het goedkoper word maar volgen mij is daar geen verlaging maar wel een 5 maal verdubbeling van de prijs. Ben ik zot of bestaat de winkel aan 1.95euro niet meer en de plaatssingskosten ook verhoogd of wat? en dan de verkoopskommisie ook nog omhoog?
Misschien kan ik er gewoon niet aan uit, en als ik het juist heb wat moet ik doen om mijn winkel te sluiten?

Alvast bedankt op voorhand aan de geduldige onder jullie.

Carolina650
Bericht 34 van 104
laatste antwoord

Carolina, efkes proberen je posting te ontleden en er enkele vragen uit te destilleren:

Bestaat de winkel van 1.95 euro nog? Neen, de goedkoopste formule bedraagt vanaf nu 9.95 euro.

Ik heb net eens gekeken naar je aanbiedingen en zie dat je voor een groot percentage in het oude systeem gebruik maakte van winkelobjecten aan lagere prijzen en telkens één per aanbieding (geen identieke zaken in aanbod zoals je bij professionele handelaars wel eens meer kan vinden).

Met een basiswinkel zullen de aanbiedingskosten dan liggen op 0.15 euro (media-rubriek 0.10 euro). Als ik me niet vergis is dit inderdaad duurder dan de oude prijs.
Als je ze echter zonder winkel gaat aanbieden, zal het je vanaf nu 0.35 euro kosten, wat een pak hoger is dan wat het vroeger was voor de kleine verkoopsprijzen tot 1.99 euro.

Het komt er dus op neer dat enkelvoudige aanbiedingen aan lage startprijzen geen profijt doen aan het nieuwe systeem.

Het komt er dus op neer dat er op de aanbiedingskosten vooral winst te rapen valt indien je hogere verkoopsprijzen hebt en/of meerdere identieke objecten in één aanbieding hebt.

De verkoopskosten: deze zijn inderdaad gestegen.

Naast deze feiten zijn de volgende zaken wel van belang: in het oude systeem was de zichtbaarheid van de winkelobjecten beperkt, dit valt naar er beloofd werd weg. Objecten zouden duidelijk zichtbaarder in de zoeklijsten terecht komen waardoor de kans op verkoop vergroot wordt.

Conclusie: ik vrees dat in jouw geval het systeem niet echt goedkoper uit komt dan het oude.
De vraag is echter welke van de huidige twee het meest rendabele voor jou zal zijn... met of zonder ebay-winkel.
Eens vluchtig bekeken lijkt de volgende conclusie te maken:
- indien je hoofdzakelijk in media-rubrieken aanbiedt, dan lijkt het verschil tussen een winkel of niet, pas essentieel indien je aan 200 media-objecten komt per maand.
- indien je uitsluitend zou aanbieden in niet-mediarubrieken, dan is het al rendabel als je 50 objecten per maand aanbiedt.
- bij combineren wordt het uiteraard iets moeilijker, dan maak je best eens een rekensommetje voor je aanbiedingen gedurende 1 maand. Dit is dan wel een beetje een gok voor die ene maand (misschien koos je verkeerd en betaal je die maand in het gekozen systeem teveel), maar het kan je helpen om toekomstgericht de meest aangewezen keuze te maken of je er al dan niet goed aan doet de winkel te behouden.

Bericht 35 van 104
laatste antwoord

Let wel, dit is mijn visie hé?
Gebaseerd op hetgene ik nu in je aanbiedingen terug vind en op een eerste bestuderen van de nieuwe kostenstructuur.

Misschien zitten er wel addertjes die ik nog niet gezien heb, het is immers allemaal niet zo eenvoudig dergelijke verandering te interpreteren.

Bericht 36 van 104
laatste antwoord

ALvast bedankt voor je reactie.

Ik denk dat ik momenteel mijn winkel ga opzeggen want heb momenteel niet veel tijd om aan biedingen te plaatsen en bijna 10 euro betalen voor niets is ook zot hé.

Heel vriendelijk bedankt.
Carolina
Bericht 37 van 104
laatste antwoord

Hallo,

Een vraagje i.v.m. mijn aanbiedingen.

Al mijn winkelitems met automatische heraanbieding, zijn nu aanbiedingen geworden die gewoon aflopen.

Wanneer ik in turbolister ze terug wil uploaden, krijg ik de error dat ik paypal als betalingsmiddel moet aanvaarden.

Is paypal nu verplicht als men iets wil verkopen?

Bedankt.
Bericht 38 van 104
laatste antwoord

Zelfde probleem hier. Ik ben verplicht om PayPal te aanvaarden. Iets wat ik momenteel helemaal niet gebruik. Volgens mij heeft het iets te maken met het feit dat je al dan niet PowerSeller bent.

Als ik inlog onder mijn kopersaccount (geen winkel, geen Powerseller) kan ik aanvinken of ik al dan niet PayPal wil gebruiken.
Bericht 39 van 104
laatste antwoord

Hi,
I speak Dutch but its easier for me to write in English. I hope someone out there can help me. I have had my winkel on eBay.nl for about 4 years now. I list items up for auction on eBay.nl and eBay.be. Sometimes, if the item doesn't sell, I will put it in my store. Now I dont have a choice to do that anymore!! I can only relist it as an auction or "vaste prijs" but I can not put the item in my store! Can someone please explain to me what is going on?
Thanks!
Melinda
Bericht 40 van 104
laatste antwoord