annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

transactie annuleren

ik wil mijn transactie annuleren dus heb ik de koper een geschil gestuurd zodat ik mijn verkoopskosten terugkrijg
maar hij heeft geweigerd dan wou ik proberen voor een geschil voor onbetaald object maar ze geven mij die optie niet
kan iemand me zeggen wat ik moet doen
want ik weet heel zeker dat hij een negatief feedback zal geven
bedankt voor uw antwoord
Bericht 1 van 30
laatste antwoord
29 ANTWOORDEN 29

transactie annuleren

Je hoeft geen handelsingenieur te zijn om te beseffen dat je je winst niet kan vergroten zolang je met dergelijke hoge kostenpercentages te maken hebt. Dus het ontwijken ervan is in deze situaties in mijn visie niet meer dan pure logica.

Dat percentage is schromelijk overdreven maar ik heb een tip zodat je in het vervolg gewoon eerlijke zaken kunt doen op eBay.

VERHOOG JE STARTPRIJS EN BEREKEN EERLIJKE VERZENDKOSTEN. 😉

Als dat geen eye-opener voor je is dan weet ik het ook niet meer.

Allemaal een goed weekend, een vrolijk chanoeka of whatever er te vieren valt. :^O

Nemo me cohabitat inpuntem

Nemo me cohabitat inpuntem
Bericht 21 van 30
laatste antwoord

transactie annuleren

Bedankt voor de goede raad, siemenpoes, daar zal ik in januari aan denken 🙂

Ik geef toe dat ik de voorschriften eigenlijk nooit gelezen heb (was trouwens ook geen vereiste om lid te worden van Ebay), gewoon omdat het veel gemakkelijker is om vragen hier op het forum te stellen dan in die onoverzichtelijke documentatie met duizend-en-een regeltjes te gaan zoeken.

En ik denk dat veel mensen er zo over denken, want als de documentatie helder genoeg was dan zou dit forum geen bestaansreden meer hebben...
Bericht 22 van 30
laatste antwoord

transactie annuleren

@J-A: overdreven zeg je? Kijk a.u.b eens naar mijn cijfervoorbeeld in het volgende topic: http://forums-benl.ebay.be/thread.jspa?threadID=600010422&start=0

Totale omzet is 1.99 EUR, 1.18 verzendkost. Blijft dus over: 0.81 EUR. Een Ebay/PayPal kost van 0.42 EUR op een totale winstmarge van 0.81 EUR is 52%, om exact te zijn. En neen, dit is geen voorbeeld dat ik uit mijn duim gezogen heb, maar een reëel item ( http://cgi.benl.ebay.be/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=260507149575 ) dat ik verkocht.

Als ik de startprijs NOG hoger leg, dan komt er al helemaal geen bod meer op. Naast dit item had ik nog enkele gelijkaardige items aan dezelfde prijs aangeboden, die zelfs niet verkocht geraakt zijn. En zoals je weet is het beter om een item te verkopen met een zeer kleine winst dan helemaal niet te verkopen, want dan doe je er verlies op vanwege de plaatsingskosten die Ebay aanrekent.
Bericht 23 van 30
laatste antwoord

transactie annuleren

Je kan ook de vraag anders stellen hé?
Wie gaat er nu op een startprijs van 1,99 euro ook nog eens gratis verzending aanbieden als hij het object zowiezo als niet aan de straatstenen verkocht kreeg?

Als je alle moeite rekent, dan je het al beter met de rest van je onverkochte objecten naar het containerpark brengen.
Je hoeft dan maar één keer te rijden, wat zowiezo ook al kostenbesparend werkt.

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 24 van 30
laatste antwoord

transactie annuleren

en dan kan je je ineens uitschrijven bij ebay ...

Bericht 25 van 30
laatste antwoord

transactie annuleren

... en op kapaza gaan proberen...
Mogelijks bieden ze daar dan nog een beetje af maar heb je nog 0,43 euro "speelruimte"

Bericht 26 van 30
laatste antwoord

transactie annuleren

Vermits het om een veiling gaat hoop je altijd dat er meer op geboden wordt dan enkel het startbod, dat je logischerwijs zo laag mogelijk legt om het object aantrekkelijk te maken voor bieders. Is die redenering zo onlogisch dan?
Bericht 27 van 30
laatste antwoord

transactie annuleren

Die redenering is niet onlogisch, nee.
Maar dat je er ook nog eens gratis verzendkosten aan koppelt in de wetenschap dat je ook kan verplicht worden te verkopen aan 1,99 als er enkel het startbod geboden wordt, wel hé?

Ik zei het al eerder: reken dan toch op zijn minst vooraf uit wat je dit gaat kosten in het slechtste geval en geef pas daarna kortingskes.
Je kon bijvoorbeeld perfect legaal in je aanbieding zetten dat je gratis verzendt indien bvb de prijs bvb 10 euro zou overschrijden

Bericht 28 van 30
laatste antwoord

transactie annuleren

maar ja, ook hier zal je wel weer een uitleg op hebben zeker? :_|

Of zal het echt deze keer zonder "ja maar..." zijn?

Bericht 29 van 30
laatste antwoord

transactie annuleren

Toegegeven, daar heb je wel een zeer sterk punt.

Voor zover ik weet, biedt Ebay in het formulier om een nieuw object toe te voegen, niet de mogelijkheid om zulke constructies op te nemen. Bijgevolg nam ik steeds aan dat ze niet toegelaten zijn. Men zou me per slot van rekening wel eens kunnen betichten van fraude met plaatsings- en commissiekosten...

In ieder geval bedankt voor de tip, bij objecten met lage nominale waarde zal ik die methode in het vervolg toepassen.
Bericht 30 van 30
laatste antwoord