annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

grote problemen : USPS - ABX - TAXIPOST!

Hallo allemaal,

Ik heb een duur pakje (+400€) besteld uit de states, en gekozen voor de verzendoptie "priority", wat het goedkoopst uitkwam. Na betaling kreeg ik metteen een mail van USPS met de mogelijkheid om te tracken:

Detailed Results:

Bullet Into Foreign Customs, January 22, 2008, 11:01 am, BELGIUM
Bullet Arrived Abroad, January 22, 2008, 11:01 am, BELGIUM
Bullet International Dispatch, January 20, 2008, 6:56 am, O'HARE APT/CHICAGO
Bullet Electronic Shipping Info Received, January 18, 2008
Bullet Acceptance, January 18, 2008, 9:42 am, SOUTH ELGIN, IL 60177

Nu kreeg ik op 30/01 een email van Jean Derayemaker van ABX logistics met de volgende info:

Wij hebben een pakje voor u ontvangen vanuit de USA met referentienummer cj162698430us.

Zou u ons kunnen zeggen welk is de exacte inhoud van uw pakket aub.

Teneide de inklaring te kunnen doen hadden wij graag geweten of de zending een commerciële aankoop is of voor prive gebruik. Indien het om een commerciële zending gaat gelieve ons uw BTW nummer te bezorgen, dank bij voorbaat.

Met viendelijke groeten.

Ik belde metteen van zodra ik de email ontvangen had om mede te delen dat ik dus een student ben en geen commerciële doeleinden heb. Deze luie, onvriendelijke medewerker van abx wist me mede te delen dat het pakje in het begin van deze week (dus tussen 4 & 8 februari) zou aankomen, en dat taxipost dit zou leveren. Het is nu woensdag, en nog steeds heb ik geen pakje ontvangen. Ik besluit om te bellen naar taxipost om te vragen of zij me misschien kunnen verderhelpen met het pakje. Ik geef ze alle informatie die ik heb, en ze beweren dat ik dringend een "proforma factuur" moet opstellen, waarvan een voorbeeld op hun website te vinden was. Dit factuur is nutteloos en is alleen te gebruiken wanneer men iets van België naar buiten Europa stuurt. Ze wisten mij ook te vertellen dat vanaf wanneer zij dit factuur hadden, dat ze dit ook zouden doorsturen naar abx en dat dit nog tussen de 7 à 11 dagen zou duren vooraleer het bij mij thuis zou aankomen. Ik antwoorde dan met de vraag "waarom zegt abx dan dat mijn pakje deze week zou aankomen?" Dan vroegen ze " Wie heeft u dat verteld? " Ik antwoorde dan de naam van de persoon van ABX (Jean Derayemaker), ze noteerden dit. Nu wil ik abx bellen om te vragen hoe de F*** het nu zit met mijn pakje, en dat ik voor een niet-commerciëel pakje geen invoertaksen moet betalen, tenzij misschien de normale 10à11€. Tevergeefs neemt er niemand op bij abx na 2 minuten te laten rinkelen. Is het nu aangewezen om gewoon geen acties te ondernemen tot het einde van de week? Of zou ik toch terug naar abx proberen te bellen? Het pakje zou normaal (volgens usps) binnen de 6 à 10 werkdagen geleverd worden. We zijn nu al 19 dagen verder en het pakje lijkt nog ver van aankomst... Dit is pure bullsh*t. Iemand AUB ik heb advies nodig!

mvg,

CARLOS:-(
Bericht 1 van 54
laatste antwoord
53 ANTWOORDEN 53

pakje besteld (600 dollar), bericht van UPS 'in foreign customs'. Brief ontvangen van ABX voor de inklaring, ingevuld en teruggestuurd.

Ik veronderstel dat je de USPS bedoelt? Want als UPS nu ook al met ABX gaat werken blijven er alleen maar DHL en de FedEx over als goede alternatieven.
Bericht 31 van 54
laatste antwoord

Indien je een aankoop doet in de U.S.
beslis je toch niet welke verzendwijze de verkoper kiest.
Bericht 32 van 54
laatste antwoord

En m.a.w.: douanecontrole ontloop je niet.
Bericht 33 van 54
laatste antwoord

Natuurlijk ontloop je de douane niet! Het is maar de manier waarop het douane-gebeuren in zijn werk gaat! Als jij een beetje Engels kan, en je hecht belang aan je pakket dan onderhandel je met die verkoper tot hij bereid is tegen goede voorwaarden te verzenden (DHL, UPS...) dan ben je tenminste zeker dat je je pakket na 5 of 7 dagen hebt. Anders moet je 3x zolang wachten en vaak nog veel meer betalen.
Bericht 34 van 54
laatste antwoord

Als jij een beetje Engels kan, en je hecht belang aan je pakket dan onderhandel je met die verkoper tot hij bereid is tegen goede voorwaarden te verzenden (DHL, UPS...)

Voor een particuliere verkoper is dit Chinees
en aan een amerikaanse professionele verkoper moet je
echt niks gaan vertellen.
Bericht 35 van 54
laatste antwoord

- Als er tegenwoordig valse CD, of andere producten bij zijn, worden die sinds 01/07/08 ogenblikkelijk vernietigd zonder rechter en zul je niks zien,

Wel kan een boete volgen enkele maanden later die nu direct door de douanes wordt opgelegd.
Niet meer via de rechtbank.

Van 1.000 to 25.000 EURO (ook voor de koper)

De pakjes worden ook doorlicht, zitten er meer dan 3 stuks in, zal dit niet meer als privaat worden beschouwd maar als zakelijk pakket.

Is er geen BTW nummer, zie je de zendinng niet meer terug, omdat je onder de handelswet zult vallen.

Dit is hier gezegd door een redelijk hoge piet van de douane en accijnzen.

Dus geen rechtzaak meer, sneller uw boete en verbeurdverklaring.

(Was ook deels op het nieuws.)
Bericht 36 van 54
laatste antwoord

En ABX en de andere koeriers werken wel mee en laten die pakjes daar.
Bericht 37 van 54
laatste antwoord

De pakjes worden ook doorlicht, zitten er meer dan 3 stuks in, zal dit niet meer als privaat worden beschouwd maar als zakelijk pakket.

Dus als iemand alle DVD's van harry potter besteld (vijf geloof ik) wordt dat gezien als een zakelijk pakket? Of ben ik nu verkeerd?
Bericht 38 van 54
laatste antwoord

nog iets interessants over (europese) douane:
http://www.telegraaf.nl/overgeld/1421524/__Kopen_in_Amerika_stukken_goedkoper__.html

"De Europese Unie heeft deze wijziging van de douanevrijstellingen al op 11 maart doorgevoerd, maar dat is vrijwel iedereen ontgaan. Zelfs de internetbedrijven die zaken doen met de VS, maar ook de Belastingtelefoon/douane weten van niets. Er staat zelfs (nog) geen melding op de website van de douanedienst"

dat van het vernietigen van goederen, dat gaat alleen over namaakspullen (zo werd toch in het nieuws vermeld) maw, vooral dingen uit China
Bericht 39 van 54
laatste antwoord

Kreeg een pakket uit Canada: 10€ "douane aanbiedingskosten".... het zijn tijdschriftartikelen. Deze werden door de gewone postbode gebracht (dus geen taxipost).
Ik vind dit "raar", douanekosten ok, maar dat ze geld vragen voor het afgeven van iets?????

Vermits bij sommige internationale zendingen de prijs toch wat hoger ligt durf ik niet het risico nemen om die pakketten ontraceerbaar te laten opsturen (heb een pakket uit US dat ik niet ontving...., was verzekerd opgestuurd, dus kan dit getraceerd worden).
Terwijl ik het daar toch over heb... misschien hoort dit ergens anders thuis, maar wat als het met de gewone post wordt opgestuurd en het komt niet toe? Heb je dan recht van spreken?

Ik zie wel staan dat meeste objecten via Paypal beschermd zijn, maar ook als je geen verzekerde zending neemt?
Groetjes,
Rosi
Bericht 40 van 54
laatste antwoord