annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

rekent de Post illegale kosten aan?

bridey_2005
Community-lid

Vandaag kreeg ik een pakje aan uit de USA, een geschenk met een waarde onder de 45 euro, waar dus wettelijk geen duanekosten op moeten betaald worden. Toch moest ik er 10 euro taks op betalen. Het bleek niet door de douane te komen, maar het was DE POST zelf, die oordeelde dat ze het recht hebben om OP ELK PAKJE dat buiten de EU ons land binnen komt, 10 euro taksen te mogen eisen. Nergens vind ik daar iets van terug op hun website en ze kunnen me ook niet zeggen binnen welk wettelijk kader ze dat doen. Met andere woorden: de post maakt misbruik van de douanediensten. Blijkbaar zien die ook geen cent van die 10 euro. Het is louter voor DE POST zelf! Met andere woorden: de post steelt op die manier en ik voel me gedupeerd. Zijn er hier nog mensen in dezelfde situatie? Persoonlijk vind ik de De Post bij deze veroordeeld mag worden, voor het niet naleven van onze importwetten en ik hoop dat er genoeg mensen zijn die mijn oordeel delen, zodat deze diefstal eindelijk stopt. Het is niet bevorderlijk voor de internationale (internet) handel en nog minder voor het imago van de douane, de post en het imago van ons land in het generaal. Het wordt hoog tijd dat men daar iets aan doet.

-- Bewerkt door martijn@ebay.com om 28 Oct 2010 12:47 CEST
Bericht 1 van 55
laatste antwoord
54 ANTWOORDEN 54

De Post rekent illegale kosten.

chantalbambi
Community-lid
hier lees je het verslag van 2008
http://www.omps.be/doc/Jaarverslag2008.pdf
vanaf pagina 43
Bericht 41 van 55
laatste antwoord

De Post rekent illegale kosten.

Ik vind dat het probleem goed verwoord wordt in dat verslag (bedankt om het hier te plaatsen)
Met een beetje geluk is de bal aan het rollen !


If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)



If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 42 van 55
laatste antwoord

De Post rekent illegale kosten.

e-user2
Community-lid
Pagina 41 lijkt mij overduidelijk te zijn:

"De regel is duidelijk: geen rechten of taksen of andere fiscale heffingen te betalen? Dan ook geen aanbieding aan de douane, dus ook geen aanbiedingskosten."

Een even interessant gegeven wordt vermeld op pagina 43:

"Vrijstellingen
—— Wanneer u zendingen met een te verwaarlozen waarde invoert, kunt u onder bepaalde omstandigheden genieten van een vrijstelling van rechten en belastingen. Dat wil zeggen dat u bij invoer geen douanerechten en BTW moet
betalen. Een van de voorwaarden is dat de afzender u de zendingen rechtstreeks uit een derde land toezendt (een geadresseerde in België).
—— "De vrijstelling voor zendingen met een te verwaarlozen waarde is zeer beperkt.
Onder "zendingen met een te verwaarlozen waarde" verstaat de administratie zendingen die bestaan uit goederen waarvan de intrinsieke waarde per zending niet meer bedraagt dan:
—— 22 euro inzake BTW;
—— 150 euro inzake rechten bij invoer." -----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
-----
“Enlighten the people generally, and tyranny and oppression of body and mind will vanish like evil spirits at the dawn of day” (Thomas Jefferson)

"Longum iter est per preaecepta, breve et efficax par exempla!" (Seneca)
Bericht 43 van 55
laatste antwoord

De Post rekent illegale kosten.

Even een vervolg op mijn bericht nr. 27: Ik heb inmiddels na een paar maanden bericht van de post: (een lachertje)het staat vol met typ/taalfouten en mijn klacht is in de prullebak gegooid. Maar de zaak loopt nog bij de ombudsman voor de post. Hier het antwoord van P.V.: ----- Original Message -----
From: Patrick Vandesande
To: frthijs@gmail.com
Sent: Tuesday, January 19, 2010 5:04 PM
Subject: RE: RE: uw kenmerk 1-1032953658
Dag mr,
U aanvraag is geweiger we hebben het reel paypal bewijs nodig

Met vriendelijke groet - Best regards

Patrick Vandesande
Senior Customs Broker

DSV Air & Sea NV
Division Direction Centrale & Customs
Rue des Deux Gares 152
BE-1070 Brussel
+32 2 55 66 601
Direct Phone
+32 2 55 66 610
Fax

Sent: dinsdag 8 december 2009 15:14
To: Vandesande, Patrick
Subject: Re: RE: uw kenmerk 1-1032953658
---------------------------------------
Van: Patrick.Vandesande@be.dsv.com
Onderwerp: RE: uw kenmerk 1-1032953658
Datum: Donderdag 26 November 09:57
Dag Mr,
Gaag per kerend betalingsbewijs - payplabewijs om aan de douane te kunne bewijzen dat de goederen

een waarde hebben van minder dan 22 eur
Bericht 44 van 55
laatste antwoord

De Post rekent illegale kosten.

Hier al maanden dezelfde problemen met die 10 euro.Ben verzamelaar van oude miniatuur modelmotoren en heb pech dat ze voornamelijk maar in de VS te vinden zijn.Bij elke zending dus 10 euro ook al is de waarde soms maar 35 USD waardoor deze 10 euro in verhouding een fiks bedrag is.Klacht indienen bij de post heeft weinig zin dus dan maar bij de ombudsdienst. Na de tweede klacht aldaar kreeg ik een telefoontje van een blijkbaar verveeld persoon, want ik mocht blij zijn dat ik maar zo weinig moest betalen. Blijkbaar is het zo dat wanneer men op korte tijd verschillende zendingen ontvangt men u inderdaad in het oog houd .Zo wist hij mij perfect te vertellen welke zendingen ik de laatste twee maand had gekregen ???
Het is echt niet meer prettig om via Ebay zaken aan te kopen, de kosten zijn veel te hoog in verhouding.Die persoon vertelde me ook om dan maar rekening te houden met deze kosten bij het bieden, maar ja dan ga je nooit een object winnen gezien je niet op kunt tegen bieders uit andere landen welke deze kosten niet hebben of veel minder moeten betalen.
Bericht 45 van 55
laatste antwoord

De Post rekent illegale kosten.

2224kathleen
Community-lid
Hallo iedereen, ik schrik me rot wanneer ik dit allemaal lees, blijkbaar recent want de laatste posting is van eind februari! Ik koop de laatste jaren twee of drie keer per jaar lampwork (glazen kralen) in de VS, soms via ebay maar meestal via de site van de kunstenares zelf. Dat zijn aankopen van rond de 40-50 dollar. Geleverd in kleine kartonnen doosjes met zo'n groen briefje erop geplakt, waarschijnlijk hetzelfde als wat jullie beschrijven. Wel, ik heb daar nog NOOIT wat dan ook moeten op bijbetalen. Ik betaal gewoon de verzendkosten aan de verkoper en that's it. Maar nu krijg ik wel schrik dat ik de volgende keer nog 10 euro extra aan mijn been zou kunnen hebben! Iemand enig idee waarom ik dat (tot nu toe) niet moet betalen?
Bericht 46 van 55
laatste antwoord

De Post rekent illegale kosten.

Blijkbaar heb je dan geluk gehad. Het is ook niet zo dat je telkenmale die 10 euro moet betalen.Het is dus pure willekeur bij de Post.
Bericht 47 van 55
laatste antwoord

De Post rekent illegale kosten.

2224kathleen
Community-lid
Zou het misschien afhankelijk zijn van het postkantoor? Dan mag ik hopen dat ze dat hier nog niet doorhebben, dat ze "zomaar" tien euro kunnen vragen.
Bericht 48 van 55
laatste antwoord

De Post rekent illegale kosten.

Maar nee...Dat hangt af van de waarde die op de CN22 (het groen briefke) staat vermeld.
Onder de 22 € (zo'n 30 USD) gaat je zending in principe vrij.


If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)



If voting changed anything, they'd make it illegal.(E.Goldman)
Bericht 49 van 55
laatste antwoord

De Post rekent illegale kosten.

In principe ja, maar ze controlleren soms echt wat de waarde is van de inhoud. Dit zelfs bij verzamelobjecten wat iets moeilijker is om de waarde hiervan vast te stellen. Ze gaan zelfs zover dat ze op Ebay gelijkaardige voorwerpen gaan opzoeken (heb dit zelf ondervonden)Ook er op letten dat men het niet opstuurd als "gift" wanneer het geen is,daar worden ze helemaal pisnijdig om, ben hiervoor op de vingers getikt omdat de verzender dit had gedaan terwijl ik daar echter weinig aan kan veranderen.
Bericht 50 van 55
laatste antwoord