annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

ericmolenberghs
Community-lid
Ik heb een lastige verkoper aan mijn been. Na het winnen van een veiling, heeft hij mij laten weten dat hij de prijs te laag vindt... terwijl hij in zijn advertentie zegt "bieden vanaf €1" X-( Ik heb ondertussen al contact gehad met de verkoper en Ebay, omdat ik met deze handelswijze niet akkoord ga. Hij had immers ook een minimumprijs kunnen instellen, maar dat heeft hij niet gedaan. Ik hoop nu dat Ebay adequaat gaat reageren, anders is mijn vertrouwen in hun systeem zwaar geschaad.
En blijkbaar ben ik niet de enige met dergelijke problemen. Er staat hier zo nog een topic van een paar dagen geleden 😮
Bericht 1 van 40
laatste antwoord
39 ANTWOORDEN 39

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

En vijf minuten nadien is hij opnieuw bezig met een nieuwe account en kan hij op dezelfde manier verderdoen.

Dat schorsen is géén oplossing.


Weet ik, maar dit is voor verkopers net hetzelfde. Als een koper niet betaald hebben wij ook geen verhaal. Jammer maar helaas. Erover druk maken helpt niet. Kopers kunnen tenminste nog negatieve feedback geven, verkopers kunnen niks
Bericht 21 van 40
laatste antwoord

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

ericmolenberghs
Community-lid
Dan moeten we met z'n allen vaststellen dat het systeem niet werkt. Als Ebay aangeeft dat veilingen bindend zijn, maar dit niet kunnen afdwingen, dan zijn de veilingen niet bindend. En dat is jammer. Het is namelijk duurder dan marktplaats en tweedehands, maar niet zekerder.

Als Ebay (zoals een normale veiling) de producten zelf zou bewaren voor de duur van de veiling, dan is het voor kopers al een stuk beter. Maar opslag van goederen kost ook geld en blijkbaar is die zekerheid minder waard.
Bericht 22 van 40
laatste antwoord

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

Ebay is geen eigenaar van de goederen en kan niemand dwingen om te verkopen,alleen sanctioneren.
Om zulke massa goederen op te slaan is geen enkel veilinghuis in staat dat te doen.Hoeveel vergissingen zouden er dan niet gebeuren denk je?
Bericht 23 van 40
laatste antwoord

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

Als Ebay aangeeft dat veilingen bindend zijn, maar dit niet kunnen afdwingen, dan zijn de veilingen niet bindend.

Er is een verschil tussen bindend en afdwingen.

Als je met de auto rijdt, mag je niet sneller rijden dan 50 km in de bebouwde kom. Dat is bindend. Toch kan niemand afdwingen dat je dit ook doet. Doe je dit niet, dan zal je gestraft worden.

Als JIJ je daar niet bij kan neerleggen, bij die sanctie, dan moet JIJ en niemand anders stappen ondernemen.

Er zal NOOIT een systeem zijn dat altijd werkt. Als jij marktplaats verkiest, dan moet je daar gaan kopen.

Wie gaat trouwens de kosten dragen van eerst het item naar ebay te sturen en dan van ebay terug naar de verkoper indien het niet verkocht is, of verder naar de koper? Mensen klagen nu al over de verzendkosten. Bij verzending is er altijd een risico, jij wil dit risico nog eens verdubbelen door het twee maal te laten versturen? Het kan verloren gaan in de post, het kan beschadigd raken in de post, gestolen, ...

Uiteindelijk zul je er toch moeten bij neerleggen dat je het item niet zal hebben.

Als een winkel een item fout prijst, moeten ze dit verkopen aan die prijs. Doen ze dit niet, krijgen ze een boete. Dat is nu eenmaal de wet. Als jij vindt dat ze gevierendeeld moeten worden, is dat jou recht, maar het gaat niet gebeuren.

JIJ hebt optie om een verkoop af te dwingen via de rechtbank. Je hebt een contract, dankzij ebay (dat is het enige dat ze je beloofd hebben, ook al denk jij van niet), dat is je wapen in een eventuele rechtzaak.

Je hebt trouwens nog altijd niet gezegd hoe eBay de verkoop zou kunnen afdwingen. Jij moet je erbij neerleggen dat als de verkoper niet WIL verkopen, niemand hem kan dwingen. Ze kunnen eisen en straffen opleggen, maar als de verkoper niet wil verkopen, zal hij dat nooit doen. Als jij langskomt met een deurwaarder, zal hij wel zorgen dat het item niet aanwezig zijn.

Leg je er nu maar bij neer dat je het item niet zal hebben en ga op zoek naar een ander item. Het is niet alsof je echte schade hebt geleden. Je hebt nog niks betaald, of wel?
Bericht 24 van 40
laatste antwoord

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

Ebay is geen eigenaar van de goederen en kan niemand dwingen om te verkopen,alleen sanctioneren.

Dat probeer ik ook al dagen uit te leggen. Ebay heeft ook nooit beloofd dat ze verkoop kunnen afdwingen.

Als je verkoopt en den koper betaald niet, kan je een incassobureau inschakkelen, je hebt een contract (de veiling geldt als een bindend contract)
Als je koopt en de verkoper levert niet, kan je je geld terugeisen of een deurwaarder inschakkelen om het item proberen te krijgen. Weinig kans dat je het gaat krijgen, je geld zal je wel krijgen.
Bericht 25 van 40
laatste antwoord

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

Als je echt iets wil hebben dat zeldzaam te koop wordt aangeboden ,dan zou ik zelfs bereid zijn de verkoper iets meer te betalen,de prijs die je wou besteden.Moesten er meer bieders geweest zijn ,tot welk bedrag had je willen gaan ?Zal minder kosten dan een deurwaarder en met principes alleen koop je niets.
Ik keur de werkwijze van de verkoper volkomen af,hij had zijn startprijs moeten verhogen of een nu kopen prijs voorzien.
Maar als je dat echt graag wil,doe dan wat water bij de wijn.
Bericht 26 van 40
laatste antwoord

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

Siemenpoes, een heel zinnige commentaar. En ik ben het volledig met je eens
Bericht 27 van 40
laatste antwoord

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

Ik lees altijd dat veilingen gewonnen aan 1 euro moeten kunnen doorgaan... anders zou men tegen de regels ingaan, ... Ebay moet er iets aan doen... Maar ik denk dat Ebay daar relatief weinig zal aan doen, want als men een nieuw object dat bv 650 euro waard is aan 1 euro zou verkopen, zou het ook niet wettelijk zijn (aangezien men niet met verlies mag verkopen), dus ebay zal dit volgens mij nooit afdwingen.

Sommige kopers op Ebay lijken te denken dat alles wat op Ebay wordt aangeboden ongeveer gratis zou moeten aangeboden worden, en liefst ook nog zonder transportkosten. Een Taxipost zending kost tegenwoordig al 5,70 euro. In principe zou je dan al 5,70 * 1,21 (BTW) + 0,40 (verpakking) = 7,30 euro mogen rekenen. Blijkbaar is dit onredelijk in de ogen van kopers? Dan heb je nog niets gerekend voor het vervoer naar de post, tijd naar post, tijd van inpakken, ... Wanneer er morgen wordt bepaald dat woon-werkverkeer wordt afgeschaft vrees ik dat de dag nadien de kranten weer zullen volstaan... stakingen, ...

Ebay is denk ik als elke andere handelsplaats (winkel, online-verkoopplaats, ...), een beetje goodwill langs beide kanten kan geen kwaad denk ik...
Bericht 28 van 40
laatste antwoord

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

Waar slaat dit nu op?
Met deze redenering moet de goede wil slechts van 1 kant komen en dat is deze van de koper.

Als je zo denkt, dan laat je steeds de vrije wil om te verkoop open en dan moet een koper steeds bij iedere aankoop afwachten of de verkoper al dan niet zo goed zou willen zijn om te leveren.

Als de verkoper zoals in jouw voorbeeld 650 euro moet halen om niet met verlies te verkopen, dan moet hij volgens mij gewoon fair zijn en dit ook aan die prijs aanbieden!
Zo niet doet hij aan kopersbedrog!

Trouwens, het huidige systeem vangt dit perfect op: met een ebay-winkel kan je perfect aan "vaste prijs" aanbieden als handelaar met een vaste aanbiedingskost, ongeacht het ingegeven bedrag.


Photobucket - Video and Image Hosting



Photobucket - Video and Image Hosting
Bericht 29 van 40
laatste antwoord

Verkoper wil niet verkopen wegens te lage prijs

Ik lees altijd dat veilingen gewonnen aan 1 euro moeten kunnen doorgaan... anders zou men tegen de regels ingaan, ... Ebay moet er iets aan doen... Maar ik denk dat Ebay daar relatief weinig zal aan doen, want als men een nieuw object dat bv 650 euro waard is aan 1 euro zou verkopen, zou het ook niet wettelijk zijn (aangezien men niet met verlies mag verkopen), dus ebay zal dit volgens mij nooit afdwingen.

wat een onzin. Als de verkoper het aanbied aan 1 euro, dan moet hij er maar rekening mee houden dat het ook voor die prijs weg kan zijn. Als hij dat niet wil, moet hij maar een hogere startprijs hebben.

Als hij niet verkoopt moet hij gestraft worden.
Bericht 30 van 40
laatste antwoord