annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

DSR-scores

Waarom kunnen wij als verkoper niet zien wie welke DSR-score gaf?
Het valt me op dat steeds weer kopers een 3 of 4 scoren bvb voor de verzendtijd terwijl ik steeds dezelfde dag, maximaal één dag na de betaling de aangekochte objecten verzend.
Het percentage van 3of 4 ligt ook steeds hoger bij kopers uit het buitenland die blijkbaar maar niet willen inzien dat hun aangekochte zaken uit het buitenland komen en dit gepaard gaat met langere transporttijden.

In de feedbacks zie je dit jammer genoeg niet maar wel in de DSR-scores.

DSR-scores geheim houden uit vrees voor negatieve represailles heeft geen enkele zin daar als verkoper toch geen negatieve feedback kan gegeven worden.
En als er al eens een probleem opduikt, kan je dit tenminste zien als verkoper én er iets uit leren, daar waar dit nu niet het geval is.

Photobucket - Video and Image Hosting

Bericht 1 van 47
laatste antwoord
46 ANTWOORDEN 46

DSR-scores

Ik ben het op alle vlakken volkomen met je eens.
En er is hier bitter weinig reactie op de fora.

Iemand die hier plaatst dat ze standaard 4 geeft,heeft er blijkbaar geen besef van dat ze prof.verkopers in de problemen brengt.

Als ik iets koop geef ik standaard een 5,het moet al erg de spuigaten uitlopen voor ik een lagere score geef.
Als ik tevreden ben over de prijs-kwaliteit verhouding,dan zie ik niet in waarom ik een 4 moet geven als ik een week op het item moet wachten.
Het is tenslotte het product dat telt.
Koop je tweedehands ,eis dan geen nieuw item,anders moet je het maar in de winkel aankopen en 10x meer betalen.
Bericht 11 van 47
laatste antwoord

DSR-scores

Verzendtijd:
Een klant koopt vrijdagavond een item en klaagt maandag dat die dit nog niet ontvangen heeft. Een overschrijving tijdens het weekend en tussen verschillende banken kan een paar dagen duren. Bovendien is mijn postkantoor tijdens het weekend gesloten. Zelfs al heb ik de betaling via PayPal ontvangen dan kan ik nog maar ten vroegste maandag versturen. Het is me ook opgevallen dat ik meer lage DRS scores heb voor buitenlandse klanten.

Dit heb ik ook al gehad, dat ze klagen over het feit dat ze hun code nog niet ontvangen hebben terwijl ze in het weekend of op een vrijdag avond hebben betaald. Ik stuur ze dan altijd een vriendelijk mailtje dat ik pas opstuur als ik het geld heb.

Het feedbacksysteem is éénzijdig op de de koper gericht. Sinds we als verkoper geen negatieve feedback meer kunnen geven merk ik des te langer meer en meer problemen met kopers. Niet leuk, maar heeft niet direct een invloed. Geschillen openen en commissie recupereren. Als je correct handelt, loop je niet meer of minder risico op een negatieve feedback dan vroeger. Eén negatieve feedback maakt de zaak niet.
negatieve feedback vindt ik alleen handig als de koper in kwestie je scamt. In andere situaties zie ik niet echt het nut er van in.

Ik ben ook goed op weg naar mijn powerseller status ik hoop alleen dat er niemand een stok in mijn wielen komt steken.
Bericht 12 van 47
laatste antwoord

DSR-scores

@ articcynda:

zoals je het aangeeft te scoren, ben je het ideale voorbeeld waarmee je het voor verkopers al kunt naar de knoppen helpen.
Als jouw theorie door iedere koper zou gebruikt worden, dan zou ebay een ideale strategie geboden worden: alle kortingen voor verkopers zouden uit de wereld geholpen worden!
Als verkoper moet je immers 4,8 of 4,6 scoren om kortingen te krijgen wat onmogelijk zou worden als je 4 als standaardnorm gebruikt.

We moeten bij jou al beter dan gemiddeld scoren om een 5 te krijgen maar wie gaat bepalen wat "meer dan gemiddeld" is???
Weet je, als verkoper moet ik bij 30% van de verkopen ongeveer een week wachten op de betaling, slik dit zonder problemen en geef positieve feedback (ook al moet ik soms 3 weken wachten).
Vindt jij het dan normaal dat dergelijke mensen mijn snelheid van verzenden nog mogen beoordelen???

Ikke niet zulle!
En als die 2 dagen nadat ik het geld ontving zijn pakje krijgt, dan nog zou ik misschien maar "gemiddeld" scoren want top zou zijn als het de dag later in hun bus zit...
Net alsof ik thuis naast mijn pc-banking zit te wachten tot iemand betaalt, snel in te pakken en direct naar de post te vlammen om toch maar een vijfje te scoren...

Bedankt hoor maar hier kan ik me dus nooit in vinden.

Net hetzelfde met de "Beschrijving". Ik kreeg onlangs een 1 of 2 van een ontevreden klant omdat het modelwagentje te klein was volgens hem! Hij voelde zich bedrogen omdat hij dacht dat het op zijn minst een schaal 1/25e zou zijn.
Laat nu toch wel steeds in de titel en de beschrijving de schaal vermeld zijn zeker?
En toch kreeg ik een 1 of 2...
Sorry maar heel wat kopers lezen nooit of nooit de beschrijvingen, kijken wat foto's en lezen de titel, verder komen ze jammer genoeg niet.
Ik heb al wel eens meer internationaal verkocht en denk jij dat een Duitstalige of engelstalige een nederlands-/franstalige beschrijving leest?
Zij moeten dus ook mijn beschrijvingen beoordelen hé?
Net als de Spanjaard, Italiaan, Chinees, Japanner, Zuid-Amerikaan, etc.

Bericht 13 van 47
laatste antwoord

DSR-scores

Mijn redenering als koper is gewoon gebaseerd op wat Ebay als valorisatie bij de sterren aangeeft. Voor verzendtijd is 4 sterren bijvoorbeeld "quickly". Als het pakje bij mij in de bus valt binnen een redelijke termijn, voor mij persoonlijk 3 weken, dan krijgt ie 4 sterren. Ligt het al in de bus binnen de week, dan is de valorisatie voor "very quickly" 5 sterren. Lijkt me dus volkomen logisch.
Overigens, als je standaard al 5 sterren geeft, hoe beloon je dan een verkoper die zich positief onderscheidt?

Ik heb al wel eens meer internationaal verkocht en denk jij dat een Duitstalige of engelstalige een nederlands-/franstalige beschrijving leest?

Ik vind het maar een kleine moeite om de beschrijvingspagina via een HTML tabel onder te verdelen in twee kolommen en in de linkse kolom een Nederlandse en in de rechtse kolom een Engelse beschrijving te geven. Zo begrijpt iedereen je aanbieding en kan er geen discussie mogelijk zijn. Zelf doe ik dit altijd, en voor "item as described" DSR haal ik een score van 96%.

Je moet dus consequent zijn: wil je internationaal verkopen, geef dan ten minste een beschrijving in de internationale lingua franca, doe je dat niet dan moet je niet komen zagen dat deze kopers je een lagere DSR score geven op beschrijving.
Bericht 14 van 47
laatste antwoord

DSR-scores

Ik vind het maar een kleine moeite om de beschrijvingspagina via een HTML tabel onder te verdelen in twee kolommen en in de linkse kolom een Nederlandse en in de rechtse kolom een Engelse beschrijving te geven. Zo begrijpt iedereen je aanbieding en kan er geen discussie mogelijk zijn

Hoe naief!!!!
Meer dan de helft van mijn Europese, niet-engelse klanten verstaat geen jota engels!
Hoeveel keer ik vanuit bvb Zuid-Europese landen geen mails krijg in hun eigen taal en ik als reply op mijn vraag of ze engels of frans praten, een negatief antwoord krijg? Ik kan het echt op mijn beide handen niet meer tellen!

Bericht 15 van 47
laatste antwoord

DSR-scores

Iemand die hier plaatst dat ze standaard 4 geeft,heeft er blijkbaar geen besef van dat ze prof.verkopers in de problemen brengt.

Klopt als een bus, Ebay maar gebruikt zijn eigen logica. 4 op 5 = 8 op 10. Als ik vroeger 8 op 10 had op mijn rapport sprong ik een gat in de lucht.

Voor Ebay is dat niet voldoende. We moeten perfect zijn ook al hebben we soms met onmogelijke klanten te maken. En nu nog veel meer dan vroeger sinds het feedbacksysteem aangepast is. Ik heb ook veel meer last van late betalers en niet-betalers.

Bovendien beslist Ebay nu ook al dat als een item niet binnen 4 dagen betaald is je al een geschil mag openen. Mijn gezond verstand zegt me dat je beter wat langer wacht. Niettegenstaand ben ik zeker dat heel wat verkopers dit na 4 dagen effectief gewoon doen. Dat is Ebay zelf die kwaad bloed zet.

Het valt me al op dat er veel minder veilingen zijn dan vroeger. Op de veilingen die er zijn wordt veel minder geboden. Vroeger had je regelmatig uitschieters, items waar meer op geboden werd dan ze waard waren. Nu het omgekeerde. Items halen vaak niet meer dan hun startprijs.

Als ik als hier als particuliere verkoper en Ebaykosten en PayPalkosten op moet betalen, denk ik wel 2 keer na voor ik op Ebay nog iets aanbied. Het zijn echter die aanbiedingen die de fun van Ebay maken. Zelfs als professionele verkoper grasduin ik graag in alle aanbiedingen. Die zijn echter veel minder interessant dan vroeger.
Bericht 16 van 47
laatste antwoord

DSR-scores

Hoe naief!!!!

Hoe naïef kan je zijn die mensen te geloven dat ze geen Engels verstaan? Immers, zonder Engels kan je je weg niet vinden op het Internet en zonder Internet zouden ze nooit op Ebay terecht gekomen zijn. Wat meteen ook recursief mijn stelling bewijst.

Wie beweert geen Engels te verstaan kan je dus beter meteen doorsturen naar Livemocha om het zo snel mogelijk te leren, want die mensen kunnen op een internationale veilingsite als Ebay echt niets komen doen.
Bericht 17 van 47
laatste antwoord

DSR-scores

Als ik als hier als particuliere verkoper en Ebaykosten en PayPalkosten op moet betalen, denk ik wel 2 keer na voor ik op Ebay nog iets aanbied.

Ik heb inderdaad ook de indruk dat de jongens aan de Ebay top graag zo snel mogelijk hun tropisch eiland willen kopen op de kap van de verkopers. En ze lijken niet te beseffen dat ze daarmee deze veilingsite tot op de rand van de afgrond pushen. De aanhoudende slechte beleidsbeslissingen zorgen dan wel voor het fatale duwtje.
Bericht 18 van 47
laatste antwoord

DSR-scores

Ongelooflijk !!!
Je beseft toch wel dat minstens evenveel mensen Spaanstalig zijn als er engelstaligen zijn op deze wereldbol hé?

Nog erger is het gesteld als je gaat beweren dat je op het internet en ebay niks kan komen doen als je geen engels praat.
Heb je ooit al eens op de startpagina van ebay.be gekeken en de verschillende landen geopend???
Ik denk het niet want dan zou je wel merken dat er voor ieder land een ebay bestaat in de eigen moedertaal.
Als je dan als Spaanstalige gaat zoeken naar een merknaam en/of artikelnummer dan krijg je alle aanbiedingen van dit produkt, ongeacht waar het zich bevindt zolang het maar internationaal aangeboden wordt.

Bericht 19 van 47
laatste antwoord

DSR-scores

Trouwens lezen doen weinigen,in welke taal dan ook.
Men koopt op foto.!

Ik kan je een verkoper geven met prachtige foto's,zonder verdere beschrijving,en die objecten halen prijzen hoger dan normaal.
Slechte foto ,met veel tekst= lage eindprijs.

Heb zelf de test gedaan.

heb een item met uitgebreide beschrijving op K. geplaatst
resultaat,geen enkele reactie

Foto's bijgeplaatst en 10 reacties ontvangen op 1 dag.
Bericht 20 van 47
laatste antwoord