@ articcynda:
zoals je het aangeeft te scoren, ben je het ideale voorbeeld waarmee je het voor verkopers al kunt naar de knoppen helpen.
Als jouw theorie door iedere koper zou gebruikt worden, dan zou ebay een ideale strategie geboden worden: alle kortingen voor verkopers zouden uit de wereld geholpen worden!
Als verkoper moet je immers 4,8 of 4,6 scoren om kortingen te krijgen wat onmogelijk zou worden als je 4 als standaardnorm gebruikt.
We moeten bij jou al beter dan gemiddeld scoren om een 5 te krijgen maar wie gaat bepalen wat "meer dan gemiddeld" is???
Weet je, als verkoper moet ik bij 30% van de verkopen ongeveer een week wachten op de betaling, slik dit zonder problemen en geef positieve feedback (ook al moet ik soms 3 weken wachten).
Vindt jij het dan normaal dat dergelijke mensen mijn snelheid van verzenden nog mogen beoordelen???
Ikke niet zulle!
En als die 2 dagen nadat ik het geld ontving zijn pakje krijgt, dan nog zou ik misschien maar "gemiddeld" scoren want top zou zijn als het de dag later in hun bus zit...
Net alsof ik thuis naast mijn pc-banking zit te wachten tot iemand betaalt, snel in te pakken en direct naar de post te vlammen om toch maar een vijfje te scoren...
Bedankt hoor maar hier kan ik me dus nooit in vinden.
Net hetzelfde met de "Beschrijving". Ik kreeg onlangs een 1 of 2 van een ontevreden klant omdat het modelwagentje te klein was volgens hem! Hij voelde zich bedrogen omdat hij dacht dat het op zijn minst een schaal 1/25e zou zijn.
Laat nu toch wel steeds in de titel en de beschrijving de schaal vermeld zijn zeker?
En toch kreeg ik een 1 of 2...
Sorry maar heel wat kopers lezen nooit of nooit de beschrijvingen, kijken wat foto's en lezen de titel, verder komen ze jammer genoeg niet.
Ik heb al wel eens meer internationaal verkocht en denk jij dat een Duitstalige of engelstalige een nederlands-/franstalige beschrijving leest?
Zij moeten dus ook mijn beschrijvingen beoordelen hé?
Net als de Spanjaard, Italiaan, Chinees, Japanner, Zuid-Amerikaan, etc.