Jaja,....
Ik ga het even heel erg simpel houden.
Eerst bekijken we de verkoopprijs aan particulier, in België, van een object onderworpen aan het btw-tarief van 21%.
Ik koop het aan aan de prijs van 100 eur, exclusief btw.
Over de btw op de aankoop hebben we het desnoods later wel.
Nu eerst de verkoop.
Ik verkoop het in België aan een particulier.
optie 1 : ik verkoop het aan 200 euro btw inclusief. Ik zet 165,29 eur in vak 3 van mijn btw-aangifte (verkoop excl btw aan tarief 21%) en 34,71 eur in vak 54 (te betalen btw op verkoop). Mag ik dit of mag ik dit niet ?
optie 2 : ik verkoop het aan 240 euro btw inclusief. Ik zet 198,35 eur in vak 3 van mijn btw-aangifte (verkoop excl btw aan tarief 21%) en 41,65 eur in vak 54 (te betalen btw op verkoop). Mag ik dit of mag ik dit niet ?
optie 3 : ik verkoop het aan 242 euro btw inclusief. Ik zet 200 eur in vak 3 van mijn btw-aangifte (verkoop excl btw aan tarief 21%) en 42 eur in vak 54 (te betalen btw op verkoop). Mag ik dit of mag ik dit niet ?
optie 4 : ik verkoop het aan 250 euro btw inclusief. Ik zet 206,61 eur in vak 3 van mijn btw-aangifte (verkoop excl btw aan tarief 21%) en 43,39 eur in vak 54 (te betalen btw op verkoop). Mag ik dit of mag ik dit niet ?
optie 5 : ik verkoop het aan 201 euro btw inclusief. Ik zet 166,12 eur in vak 3 van mijn btw-aangifte (verkoop excl btw aan tarief 21%) en 34,88 eur in vak 54 (te betalen btw op verkoop). Mag ik dit of mag ik dit niet ?
Antwoord graag OP MIJN VRAAG.
Als iemand meent dat één van bovenstaande opties onwettelijk zijn, dan verneem ik het graag, MET het betreffende wetsartikel ernaast vermeld zonder verder oeverloos gepalaver.
Dus niet van, ik heb horen zeggen, ik weet, het is, mijn moeder zegt ....
De toogjuristen en almachtige stuurlui aan wal gaan stilaan wel heel erg ver.
Ik ga graag verder in op de antwoorden, als ik antwoord krijg op mijn vraag .
Ik ben de rest van de middag weg, dus tijd genoeg !