annuleren
Resultaten voor 
Zoek in plaats daarvan naar 
Bedoelde u: 

Wat is er aan de hand op ebay???

hoi,  nu zou ik toch weleens willen weten bij wie er het verkopen ook zo slecht loopt, ik verkoop de laatste twee weken bijna niets meer, zou het echt te maken hebben met de mensen die bang zijn voor wat er nog allemaal staat te gebeuren of wat??


Ik hoop dat het volgende maand toch terug een beetje los loopt, op deze manier moeten we weeral tegen de belastingen zeggen dat we dit jaar met verlies hebben gedraaid?  Ik hoor ze weeral zagen, dan is het misschien de tijd om ermee te stoppen!


Graag enige reactie


ps en als je dan al iets verkoopt, moet je nog afwachten of er word betaald, maar liefts 5 op de 10 kopers dien ik tegen woordig aan te manen om hun gekochte objecten te betalen, als er dan 2 ook effectief betalen is het veel


 


miserie, miserie!!!!!!!!

Bericht 1 van 121
laatste antwoord
120 ANTWOORDEN 120

Re: Wat is er aan de hand op ebay???

@delamontcreationsoostende...


 


"Welke artikelen van professionelen zijn bvb een grote concurrentie voor particulieren verkopers?"...


 


Voor zover ik weet heb ik dat nergens beweert... het is eerder het tegendeel. Echte particulieren worden beconcurreerd door zwartverkopers die de sporadische aanbiedingen altijd wegdrukken met grote hoeveelheden tegelijk.


 


Wat die "junk" betreft, daar kan ik je ergens wel gelijk in geven, goeie draagbare kinderkleding die bvb te klein is geworden, gaat bij ons naar de kringwinkel, de school of het kinderdagverblijf, dat proberen verkopen, daar ga ik mijn tijd en mijn energie niet insteken!

Bericht 31 van 121
laatste antwoord

Re: Wat is er aan de hand op ebay???

Graag terug plaatsingskosten op eBay. Dan verdwijnt al die onverkoopbare junk vanzelf.



Vroeger kon je iets aan 1 euro te koop zetten, en werd er opgeboden. Nu riskeer je dat niemand je object vindt tussen de junk.



En ik zoek graag "koopjes" tussen de postzegels. Nu is dat gewoon onbegonnen werk. Teveel dwazen die denken dat ze 1 euro kunnen krijgen voor een postzegel die 1 cent waard is.



Bericht 32 van 121
laatste antwoord

Re: Wat is er aan de hand op ebay???

Dat is waar, maar ja, wat doe je er aan.


 


Inderdaad, terug laten betalen.  Maar die gratis politiek, daar zit natuurlijk meer achter.   Eerst het gratis maken en dan de commissie op verkoop optrekken.


 


Op verschillende artikelen die in de brocante markt thuishoren worden prijzen gevraagd die hallucinant zijn.  Prijzen waar ik nog de helft niet van krijg in een echte brocante winkel.


 


Maar goed, het is een konstante van zoeken en zoeken hoe we het best kunnen verkopen.


 


Ik mag mij er echt niet meer aan ergeren en heb de strijdbijl neergelegd omdat je het gevecht niet kunt winnen.  Gelukkig heb ik GEEN concurrentie op mijn artikel.  Tik eens Helly Hansen in en je zal zien.  MAAAAAR, dit is geen garantie om veel te verkopen want de markt is O V E R V E R Z A D I G D !!!!


 


Brocante verkoop ik niet meer op ebay, kan meer krijgen in m'n winkel dan op het internet, mensen willen een tweedehands stuk vooral eerst eens zien en voelen en zeker weten of het item in goede staat is.


 


Wij hebben hier thuis twee winkels, eentje die op volle toeren draait borduurwerk, geborduurde geschenken, een pracht artikel die wij echt dagelijks verkopen maar op EBAY is dit huilen met de pet op!  Het is een onwaarschijnlijk fenomeen dat zo'n mooi artikel niet verkoopt.    De reeks Helly Hansen, thermisch ondergoed verkopen wij reeds 12 jaar in onze winkel te Oostende maar draait hier totaal NIET, op ebay verkoop ik nog "iets".  Had al langer gedacht om deze verkoop stop te zetten maar zolang ik stock heb moet ik blijven proberen.


 


De andere winkel is alles tweedhands, leuke dingen, van kunst tot brocante tot antiek maar op ebay zoals ik al zei doe ik de moeite niet meer.


 


Enfin, goeie moed.  Als zelfstandigen moeten we verkopen of er komt geen geld binnen, dus het is creatief blijven en andere terreinen zoeken.


 


Doei

Bericht 33 van 121
laatste antwoord

Re: Wat is er aan de hand op ebay???

sharknose_78
Community-lid

Ik moet toegeven dat ik buiten mijn zakelijke account er ook nog eentje heb op mijn vrouw haar naam. Die gebruik ik vooral sinds de plaatsingskost gratis is.



Op mijn bureaublad staat een map die ik "brolebay" heb genoemd en alles wat ik hier thuis of in mijn garage tegenkom van persoonlijke spullen dat ik niet gebruik en waarvan ik denk dat het nog iets waard is en niet thuishoort in mijn zelfstandige activiteit dat zet ik er op.



Uiteraard denk ik er wel goed over na of het wel de moeite is, aangezien ik er niet te veel tijd in wil steken t.o.v. mijn zakelijke account.



Ik denk dat er veel mensen zijn die zoiets doen, alleen is iedereen zijn gedacht over het feit of iets geld opbrengt en hoeveel dan wel erg verschillend maar wie zijn de klagers om daar over te oordelen ? Het internet is voor iedereen en ik vind het vrij egoïstisch om te zeggen dat de gewone man die een centje wil bijverdienen moet oprotten omdat de zakelijke verkoper vindt dat zijn spullen niet zichtbaar genoeg zijn. Iemand die zoekt wat je verkoopt vindt het toch wel tenzij je advertentie wel erg algemeen is en geen merk of specifieke naam vermeld.

Bericht 34 van 121
laatste antwoord

Re: Wat is er aan de hand op ebay???

@sharknose;


 


Je hebt gelijk, waarom zou een zakelijke verkoper hier niet zijn persoonlijke spullen niet mogen verkopen, je persoonlijke eigendom staat los van je professionele activiteiten.


Zelf ben ik een particulier koper/verkoper.. ik verkoop slechts sporadisch als ik weer eens iets vind dat in de weg ligt en mss toch nog een paar euro kan opbrengen, maar het internet is wel tweeledig...


Enerzijds heb je hier (en op al die koopsite's) veel particulieren die er een bloeiende zwartverkoop op nahouden... anderzijds gaan sommige zakelijke verkopers ook niet vrijuit door onder het mom van particulier hun goederen, soms aan dumpprijzen, te koop aan te bieden en er zo ook een zwarthandeltje op nahouden.


Maar goed... het probleem waar zakelijke verkopers hier mee kampen, zijn de gratis plaatsingskosten voor particulieren, niet dat we daar als particulier profijt mee doen, want de commisie is hoger geworden bij een verkoop. Wat mij betreft mogen die plaatsingskosten voor iedereen gratis zijn; maar ja, adverteren in een krant kost natuurlijk ook geld, maar dan betaal je geen commisieloon bij eventuele verkoop... iedereen heeft ook de vrije keuze, adverteren op Ebay of een andere koopsite, de krant, regionale pers...mss moet Ebay toch een dubbele site worden... keuze tussen particulier en zakelijk... maar hoelang duurt het dan dat daar weer misbruik van gemaakt wordt?

Bericht 35 van 121
laatste antwoord

Re: Wat is er aan de hand op ebay???

Particulieren met bloeiende zwarthandel zouden in deze tijden van economische crisis en als onderdaan van een land met geldnood wel eens tegen de lamp kunnen lopen... Zelf heb ik het risico niet  genomen en ben ik vrij snel mijn auto-onderdelen in bijberoep beginnen verkopen. Nieuwe oude stock onderdelen zijn nogal moeilijk aan de man te brengen als zijn zolder- en garagevondsten.



Maar ik kan best wel begrijpen dat er particulieren zijn die op alle manieren geld proberen bij te verdienen met alle rommel die ze te pakken krijgen... de gouden tijden zijn voorbij, bijna iedereen heeft rekeningen die niet of toch op zijn minst te laat betaald worden en op de koop toe vind onze overheid bij elke begroting wel weer een manier om onze inkomsten af te romen. En hoeveel we hier ook klagen ... het zal er echt niet op beteren.


Bericht 36 van 121
laatste antwoord

Re: Wat is er aan de hand op ebay???

zwart of geen zwart, het kan mij niet meer schelen, heb ook nu en dan eens iets de privé die ik op een andere account verkoop want ik kan toch moeilijk btw en belasting betalen op iets wat ik privé aangekocht heb.


 


in ons geval hebben wij de laatse jaren nogal wat kosten gemaakt waardoor we amper verdienen, maar we houden het hoofd boven water, onze straat heeft 2 jaar opgelegen en die premies die je kan krijgen is ook al een grap, 75 euro per dag maar je moet je winkel sluiten, je mag geen handelsactiviteit doen of ergens gaan werken.


 


ik ben eigenlijk voor een systeem waar je op arbeid niet langer belast wordt.  daarover staat dan wel dat alles wat je verkoopt je btw moet afdragen, lijkt me een eerlijker spel maar om het allemaal uit te leggen heb ik wel een paar bladzijden nodig. 


 


ik ken iemand uit m'n buurt die 47 jaar is, wil niet meer gaan werken maar schuimt alle kringwinkels af en rommelmarkten naar spulletjes om te verkopen op internet. Kijk, dat hij doet wat hij wil, ik trek me er al lang niet meer van aan, maar feit is dat dit een parasiet is van de maatschappij. Zuigt ons sociaal systeem uit, hij krijgt dopgeld en drijft daarnaast handel en betaald niets op z'n verkoop.  dit is sociale fraude, maar 'k zeg het nog een keer, hij moet dan niet komen bleiten als ze hem pakken, van mij zal het niet afhangen, ons systeem moet het maar niet mogelijk maken. Crombez zal werk hebben met z'n fraudebestrijding.  ,-)

Bericht 37 van 121
laatste antwoord

Re: Wat is er aan de hand op ebay???

Ik zou zeggen: terug overschakelen naar het eBay van een goede 5 jaar geleden: 5 cent plaatsingskost voor een veilingobject, 1 cent/maand voor een winkelobject (winkelobjecten dan wel apart, niet tussen de veilingen).



Maar toen hebben ze op zekere dag beslist dat te verhogen naar 10 cent voor een veiling en 5 cent voor een winkelobject. Dat is véél te véél voor postzegels en boeken, en toen heb ik mijn goed draaiende winkel moeten sluiten en alles overgebracht naar de concurrentie.



En nu proberen ze het terug met gratis veilingen om iets te doen aan de leegloop van eBay...


Bericht 38 van 121
laatste antwoord

Re: Wat is er aan de hand op ebay???

k**t*
Community-lid

hallo ,over 5 jaar schreef ik,ebay gaat failliet,ze hebben me allemaal uitgelachen,en crisis,kom zeg-niet met mij hè.veel te duur zeg ik allang,en waar zitten die tegensputters nu?ben al poosje op 2 de hands.

Bericht 39 van 121
laatste antwoord

Re: Wat is er aan de hand op ebay???

http://www.hln.be/hln/nl/957/Belgie/article/detail/1387661/2012/01/31/Fiscus-verdubbelt-aantal-controles-tot-75-000.dhtml

Bericht 40 van 121
laatste antwoord